Alfa Romeo Tonale Plug-in hybrid Q4 s výkonem 280 k
Alfa Romeo, jedna z nejstarších automobilových značek, bývala kdysi doménou závodních a sportovních automobilů. Časy se ale změnily a také tuto věhlasnou značka zasáhla vlna elektrifikaci, ale naštěstí najdeme v nabídce stále i spalovací motory.
Peugeot Rifter BlueHDI 130 Long - návrat k dieselu
Malé užitkové automobily mají u značky Peugeot mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevil první model Partner, v roce 2008 druhá generace a v roce 2018 se objevila současná s názvem Rifter.
Opel e-Mokka - 300 km na jedno nabití
Opel, stejně jako celý koncern Stellantis jde cestou elektrifikace, ale naštěstí si stále nechává v nabídce i modely s klasickými spalovacími motory.Ale my jsme tentokrát dali přednost elektrické verzi e-Mokka.
Honda CR-V e:HEV - plug-in hybrid s dvoulitrem
V loňském roce se na trhu objevila už šestá generace oblíbené Hondy CR-V- Stejně jako minulá generace nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový atmosférický dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol u plug-in hybridu nebo případně i všech kol u hybridu.
Peugeot 208 Hybrid 136 e-DSC6 - vhodná kombinace
Peugeot 208 je sice v nabídce francouzské automobilky nejmenší, ale za to patří mezi nejprodávanější nejen ve Francii, ale i v dalších zemích Evropy. Druhá generace se začala prodávat v roce 2019 a během loňska se dočkaal několika vylepšení. Asi největší je mildhybridní a elektrická varianta.
Citroën C5 Aircross Hybrid 136 EDS6 - s hybridem za pět litrů
Na podzim roku 2018 zmizely z nabídky automobilky Citroën definitivně sedan i kombi řady C5 a s nimi zároveň i hydropneumatické odpružení. Tím skončila jedna éra, ale na scéně se naštěstí objevil nový C5, a stejně jako v případě předchozích modelů C4 a C3 s označením aircross.
Honda CR-V e:PHEV - inteligentní plug-in hybrid s dvoulitrem
Není to tak dlouho, kdy se na trhu objevila už šestá generace oblíbené Hondy CR-V- Stejně jako minulá generace nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový atmosférický dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol u plug-in hybridu nebo případně i všech kol u hybridu.
Renault Espace E-Techno full hybrid 200 - z MPV je dnes SUV
Před čtyřiceti roky, v roce 1984, se svět poprvé seznámil s Renaultem Espace, který můžeme považovat na průkopníka velkoprostorových rodinných automobilů MPV. Až do loňského roku vyjelo na silnice pět generací , ale za tu doby se požadavky motoristů změnily a výrobci se přeorientovali na SUV.
Honda ZR-V 2.0 i-MMD e:HEV - zajímavý a úsporný hybrid
Honda přišla vloni hned s dvěma novinkami. Nejdříve sportovnější model ZR-V, po něm pak oblíbený bestseller CR-V v novém designu. Dnes se zaměříme na ZR-V které se v Evropě objevilo tři roky po premiéře v USA a Asii.
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 2WD - chytrý rodinný automobil
S příchodem prvního SUV začala v roce 2016 značka Škoda psát další kapitolu svých dějin. První velký automobil si rychle získal přízeň motoristů a zatím jsme na Kodiaq neslyšeli nic negativního, byť jsme národ, kterému se stále něco nelíbí. Po čtyřech letech prošel modernizací a letos byla zahájena výroba druhé generace.
Subaru Crosstrek e-Boxer - pokračování úspěšné kapitoly
Subaru v současné době nabízí s klasickým spalovacím motorem modely Forester, Outback, Impreza a nový Crosstrek, který tak nedávno vystřídal velice oblíbený a úspěšný model XV. Ten se prodával od roku 2011 dobrých dvanáct let. Jen v České republice se prodalo takřka 2400 kusů tří generací.
Renault Austral E-TECH full hybrid 200 - spotřeba jako s dieselem
Zhruba před dvěma roky jsme se rozloučili s Renaultem Koleos a také s Renaultem Kadjar, který se neprodával tak dobře, jak si výrobce představoval. Oba modely nahradil Renault Austral. Jak jsme se mohli přesvědčit, novinka s nezvyklým názvem (s Austrálií nemá nic společného) má na úspěch mnohem větší šanci.
Peugeot 508 Plug-in hybrid kombinuje 1.6 s elektromotorem
Během testu Peugeotu 508 jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří současných SUV nezapomíná francouzská značka ani na příznivce sportovních modelů, i když v úplně jiném pojetí, než jsme byli zvyklí. Je to tak, časy se mění.
VW Multivan T6 4Motion DSG - loučení s legendou
Není to tak dlouho, přesně v roce 2020, kdy Volkswagen Transporter oslavil sedmdesáté narozeniny. V roce 200..přišla šestá generace Transporteru/Mutivanu, která se stále ještě prodává, ale už současně s nastupujícím modelem T7. Ještě, než T6 zcela skončí, tak jsme podnikli poměrně dlouhý test.
Kia Sportage 1.6 T-GDI 6AT 4x4 HEV jako full hybrid
Pod, možná pro někoho trochu složitém, označením se skrývá zážehový přeplňovaný čtyřválec, objem 1,6 litru, pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka, a to nejdůležitější hybridní ústrojí bez možnosti externího dobíjení.
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi - král je mrtev, ať žije král
Malé užitkové automobily mají u značky Citroën mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevilo první Berlingo, v roce 2008 druhá generace a nyní se prodává třetí, ale pouze jako elektrická verze. Ale to už není dnes tak úplně pravda.
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid - dobrá volba
V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovalo. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX bylo a je nabízeno tehdy také s pohonem předních kol.
Mitsubishi Colt 1.0 MPI-T - povedená sedmá generace
Začátkem roku dorazila na český trh sedmá generace Mitsubishi Colt, který by svojí cenou pod 400 000 korun mohl zamíchat segmentem malých automobilů. Ale nebude to mít jednoduché, když jeho přímým sourozencem je Renault Clio.
Subaru Outback 2.5 i - skvělá investice
Šestá generace se objevila na scéně před čtyřmi roky, k nám v roce 2021. Vzhledově se od předchozí příliš neliší až na pár drobností, stále si zachovává robustnost a solidnost a moderní vzhled. Proč také něco měnit, když to fungeje. První Subaru Outback se objevilo v roce 1995, de facto jako druhá generace modelu Legacy.
Peugeot e-2008 GT - předvídat se vyplatí
První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který čekal jen málokdo. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu a v roce 2019 také druhá generace, doplněná o rok později elektrickou verzí. Vloni jsme se dočkali dalšího faceliftu.