Škoda Karoq 2.0 TDi 4x4 - skvělá volba
Škoda Auto nabízí dnes tři SUV s klasickými motory – Kodiaq, Karoq a Kamiq. Během doby jsme měli možnost vyzkoušet všechny s různými motory, ale nejvíce nás asi zaujala zlatá střední cesta – Karoq. Tentokrát jsme zvolili dvoulitrový turbodiesel s pohonem všech kol.
Karoq přináší výraznější vzhled, protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má robustnější vzhled. Na masku chladiče navazují přední světlomety, které jsou užší než u předchůdce. Dynamický vzhled podtrhují nová dvoudílná světla pro denní svícení. Na přání jsou nabízeny Matrix-LED přední světlomety se dvěma LED moduly pro potkávací a dálková světla umístěnými nad sebou.
Palubní desce dominuje dvojice přehledných displejů. V rámci klasické kapličky je umístěn plně digitální a bohatě dimenzovaný virtuální kokpit (standardně dodávaný a s úhlopříčkou až 10,25″), střední části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu elegantně integrovaný mezi dvojici výdechů klimatizace.
Cestující chrání v případě nehody až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s Proaktivní ochranou cestujících v rámci paketu ochrana cestujících.
Testovaný poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0, kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Jednalo so o výkonnější verzi 110 kW (existuje ještě 85 kW, ale pouze ve verzi 2WD) s točivým momentem 360 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 2750 otáček za minutu. Je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Jeho předností je spotřeba, která se pohybovala mezi pěti až šesti litry nafty na sto kilometrů. S nádrží na 55 litrů tak máte zajištěný dojezd blížící se k hranici tisíce kilometrů.
Podvozek s pohonem 4x4 je kompromisem mezi tvrdším a měkčím, řekli bychom tak akorát pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním. Čtyřkolky jsou standardně vybaveny modernějším zadním víceprvkovým zavěšením a v kombinaci s 18“ koly a volitelným adaptivním podvozkem DCC
S Karoqem jsme najezdili přes tisíc kilometrů a neshledali jsme jediný problém nebo nedostatek. Ideální automobil na cestování, a to díky kompaktním rozměrům. Právě ty jsou jednou z předností, stejně jako pohon 4x4, pokud bydlíte někde v horských oblastech. Díky sněhu, který pokrýval cesty v době testu, to můžeme jen potvrdit.
Ceny Škody Karoq se pohybují od 715 900 Kč za 1.5 TSi ve výbavě Selection. V případě 2.0 TDI/110 kW od 815 900 Kč ve stejné výbavě u verze 4x4 od 865 900 Kč do 1 015 900 Kč (sport Line).
Přehled výbav
https://www.skoda-auto.cz/_doc/8dd5734e-3c3d-47e5-8598-621d7afac0ad
Přehled systémů
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Skoda-Karoq-vylepsene-asistencni-systemy-a-devet-airbagu/
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3000 – 4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600 – 2750/min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Pohon: 4x4
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Kombin.spotřeba: 5,6 – 6,0 l/100 km
Rozměry: 4390 x 1841 x 1608 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Světlá výška: 168 mm
Zav.prostor: 500/1609 litrů (bez rezervy
Cena: 865 900 Kč
JL 26.12.2024
Palubní desce dominuje dvojice přehledných displejů. V rámci klasické kapličky je umístěn plně digitální a bohatě dimenzovaný virtuální kokpit (standardně dodávaný a s úhlopříčkou až 10,25″), střední části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu elegantně integrovaný mezi dvojici výdechů klimatizace.
Cestující chrání v případě nehody až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s Proaktivní ochranou cestujících v rámci paketu ochrana cestujících.
Testovaný poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0, kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Jednalo so o výkonnější verzi 110 kW (existuje ještě 85 kW, ale pouze ve verzi 2WD) s točivým momentem 360 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 2750 otáček za minutu. Je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice. Jeho předností je spotřeba, která se pohybovala mezi pěti až šesti litry nafty na sto kilometrů. S nádrží na 55 litrů tak máte zajištěný dojezd blížící se k hranici tisíce kilometrů.
Podvozek s pohonem 4x4 je kompromisem mezi tvrdším a měkčím, řekli bychom tak akorát pro pohodlné cestování, v zatáčkách neodskakuje a zvládá i naše rozbité silnice. Je vidět, že odborníci na podvozky dokonale testují náš současný stav silnic, který je víc než žalostný. Při náhlé změně směru zasáhne spolehlivě elektronika citlivým přibrzděním. Čtyřkolky jsou standardně vybaveny modernějším zadním víceprvkovým zavěšením a v kombinaci s 18“ koly a volitelným adaptivním podvozkem DCC
S Karoqem jsme najezdili přes tisíc kilometrů a neshledali jsme jediný problém nebo nedostatek. Ideální automobil na cestování, a to díky kompaktním rozměrům. Právě ty jsou jednou z předností, stejně jako pohon 4x4, pokud bydlíte někde v horských oblastech. Díky sněhu, který pokrýval cesty v době testu, to můžeme jen potvrdit.
Ceny Škody Karoq se pohybují od 715 900 Kč za 1.5 TSi ve výbavě Selection. V případě 2.0 TDI/110 kW od 815 900 Kč ve stejné výbavě u verze 4x4 od 865 900 Kč do 1 015 900 Kč (sport Line).
Přehled výbav
https://www.skoda-auto.cz/_doc/8dd5734e-3c3d-47e5-8598-621d7afac0ad
Přehled systémů
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Skoda-Karoq-vylepsene-asistencni-systemy-a-devet-airbagu/
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3000 – 4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600 – 2750/min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Pohon: 4x4
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Kombin.spotřeba: 5,6 – 6,0 l/100 km
Rozměry: 4390 x 1841 x 1608 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Světlá výška: 168 mm
Zav.prostor: 500/1609 litrů (bez rezervy
Cena: 865 900 Kč
JL 26.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout