Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 1.5 T-GDI - praktické rodinné kombi nezklame

V posledních letech představují módní vlnu automobily kategorie SUV, jako by pomalu ani jiné verze neexistovaly. Jejich počty se neustále zvyšují, ale ne vždy mohou stoprocentně uspokojit vaše nároky. Proto řada výrobců pamatuje stále na kombi, jako například Hyundai modelem i30, který se poprvé představil v roce 2007.

O tři roky později přišel facelift a za další čtyři roky druhá generace a v roce 2017 třetí generace. V roce 2021vyjel z Nošovic modernizovaný hatchback i kombi. A letos v pořadí druhý facelift, zatímco jiní výrobci už dávno přicházejí s novou generací. Ale proč: Když u Hyundaie stále všechno funguje tak, jak má a není třeba zvyšovat náklady za „drobnosti“.

To platí o Hyundai i30 Combi dvojnásob, o elegantní nadčasový design se specifickou maskou chladiče. Snad jedinou drobnou změnou je upravená výplň masky chladiče nebo vzadu standardě LED světla Bohaté prosklení, jako by opticky odlehčovalo karosérii. Naproti tomu upravený zadní velký nárazník podtrhuje dynamický dojem.


Ani interiér se nezměnil, přístroje a ovladače přehledně uspořádané a lehce ovladatelné. dotyková tlačítka pod displejem mají velkou „činnou“ plochu, nemusíte se soustředit na to, abyste je trefili na půl milimetru přesně Přední sportovní sedadla s velkými sedáky, jako součást výbavy N-Line (tu jsme testovali a pozná se hlavně díky červenému prosšívání sedadel, jsou příjemně tvarovaná s pořádným bočním vedením. Sedí se v nich pohodlně i při dlouhé jízdě.


Na délku je kombi o 245 mm delší než hatchback, ostatní rozměry jsou stejné, jen střecha je o 10 mm vyšší, což ocení hlavně cestující na zadních sedadlech.


Předností kombi je zavazadlový prostor objemu 602 litrů (hatchback 395 l), který sklopením opěradel zvětšíme na 1650 litrů, což jsou hodnoty v tomto segmentu nadprůměrné. Výhodou je i rovná podlaha s nákladovou hranou. Pouze musíme zapomenout na dojezdovou rezervu, která je přeci jen lepší než lepicí sada.

Pro kombi jsou k dispozici zážehové motory – přeplňovaný tříválec 1.0T-GDI/120 k, dále čtyřválce 1.5i, a to jak atmosférický CVVT/96 k nebo přeplňovaný tzv mild-hybrid 48V/140 k. Všechny mohou být kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou. Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 CRDI se bohužel již nenabízí a ani sportovní verze i30 N.


Pro test jsme vybrali nejsilnější zážehový čtyřválec 1.5T-GDI Mild Hybrid 48V o výkonu 140 k a ve spojení s dvouspojkovou DCT převodovkou. Točivý moment 253 Nm vrcholí od 1600 do 3500 otáček za minutu. Pro rodinné kombi s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litrů benzinu naprosto dostačující.
Spalovacímu motoru pomáhá při zrychlení startér-generátor, který je napájený ze speciální baterie 48V. Motor je tichý, a to i ve vyšších otáčkách.


Překvapilo nás výborné nastavení podvozku, které se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích. Vpředu je zavěšení McPherson.


Ceny kombi se pohybují v šesti výbavách od 479 900 Kč za1.5 i CVVT až po 749 990 Kč za 1.5 T-GDI – NLine Premium.


Nejlevnější kombi i30 koupíme dnes za 409 990 Kč s motorem 1.0 CVVT, ručně řazenou převodovkou a ve výbavě Start, ceny verze 1.5 CVVT začínají na 459 990 Kč (Comfort) a končí na 489 990 Kč (Smart).

Vedle hatchbacku a kombi doplňuje řadu i30 ještě elegantní I30 Hatchback a Fastback, resp.Liftback. Zákazník má tak z čeho vybírat, ale jisté je, že kombi určitě nezklame. Je nejen elegantní, ale hlavně variabilní a kvalitně zpracované.

Přehled výbav najdete na níže uvedeném odkazu, ale zahrnuje i prvky, které najdeme spíš ve vozech vyšších tříd.
www.hyundai 6.11.2024


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1482 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 5500/min
Točivý moment: 253 Nm při 1600-3500/min
Převodovka: sedmistupňová DCT
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba kombin. 5,7 l100 km
Rozměry: 4585 x 1795 x 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Zav.prostor: 602/1650 l
Cena: 679 990 Kč 1.5 T-GDI/140 DCT N Line


JL 6.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar