Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS4 Hybrid 136 - tříválec 1.2 podporovaný hybridní technologií

Označení DS se poprvé objevilo v roce 1955 na Citroënu DS 19 a 21. Poté následovala dlouhá pausa až ro roku 2004, kdy spatřil světlo světa malý hatchback DS3 Crossback. Ale ten si ještě zachovával duch Citroënu. Následovaly DS4 a DS5, než se značka DS v roce 2014 definitivně oddělila od Citroënu, jako samostatná divize pro luxusní modely.

Dnes tvoří nabídku DS3, DS4, DS7, DS 9 a a nově DS °8.My jsme přes vánoce vyzkoušeli DS 4 a to prakticky na všech druzích povrchu včetně sněhu. Na pohled vás upoutají elegantní tvary. Futuristicky působící příď opticky rozšiřují světlomety se systém DS Matrix LEDVision, kombinující matricová a směrová světla. Denní světla jsou zakomponována do dvou úzkých odvážně lomených pásů na každé straně.

DS4 sdílí modifikovanou platformu EMP2, která je ze sedmdesáti procent nová, s novým Peugeotem 308. V rozvoru 2675 mm jsou oba vozy stejné, ale DS4 přidává nějaké milimetry v rozchodu, 50 cm v délce a také světlá výška se zvětšila ze 140 na 189 mm. Tím bychom mohli DS4 zařadit ke crossoverům. Mohlo by se zdát, že díky světlosti se bude lépe nastupovat i vystupovat. Trošku nám ale vadily mohutné prahy.


Mezi zajímavé prvky karosérie patří například členité trojrozměrně řešené C-sloupky, nízké zadní sdružené svítilny nebo elektricky vysouvané kliky. Robustnost dodávají vysoké blatníky, dlouhá kapota a nezvykle úzké prosklení. Stejně jako u ostatních modelů řady DS se na každém kroku setkáváme s typickými kosočtverci. Za nás dáváme DS4 za design jedničku, nám se líbí ze všech modelů DS nejvíce.


V interiéru si hned všimnete špičkového dílenského zpracování a kvalitních materiálů.. Přední jsou skvěle tvarovaná ve všech směrech, vzadu je i přes velký rozvor místa už méně. Zavazadlový prostor objemu 430 litrů (po sklopení zadních opěradel 1240 litrů) je hezky tvarován a dobře přístupným velkým otvorem.


Pomalu si zvykáme na digitální ovládání prakticky všech funkcí a ani DS4 není výjimkou. Palubní desce vévodí velký desetipalcový displej s dvěma obrazovkami. Na něm si můžeme nastavit, jaké informace chceme zobrazovat. Novým prvkem je DS Smart Touch umístěný na středovém tunelu. Po lehkém dotyku se na středovém displeji objeví šest ikon. Manipulace je trochu obtížnější a odvádí pozornost. U nejdůležitějších funkcí bychom uvítali klasiku, ale chápeme, že prémiový hatchback si žádá pokrok.


DS4 je posledním modelem automobilky DS nabízený ještě se spalovacími motory, od roku 2024 měly být už jen elektrické, ale zatím k tomu naštěstí nedošlo. V nabídce je tak zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s výkonem 130 k nebo ve verzi Hybrid, dále zážehový čtyřválec 1.6 pro nejsilnější Plug-inHybrid 225 s výkonem 180 k a kombinovaným výkonem 225 k. Příznivce dieselu potěší osvědčený 1.5 BlueHdi s výkonem 130 k.


„Jedna-dvojka“ je dostatečně známa z modelů Peugeot nebo Citroën, a tak předem víme, co od ní můžeme čekat. Jde také o nejlevnější DS4 v nabídce. Tříválec objemu 1,2 litru dosahuje v hybridní verzi výkonu 136 k při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 230 Nm vrcholí přu 1760 otáčkách.
Tříválec je spojen s dvouspojkovou převodovkou e-DCS, v níž je zabudována hybridní část pohonu. Tu tvoří elektromotor o výkonu 28 k a točivém momentu 55 Nm. Li-ion akumulátor o kapacitě 0,9 kWh je zabudován pod podlahou vozu. Podle výrobce by tato kombinace měla přinést až dvacetiprocentní úsporu paliva. Podle naší zkušenosti není důvod nevěřit.


Nemůžeme o něm říct, že netrpí dynamikou. Nelze jej srovnávat s výkonnějšími motory, ale kde dnes využijete 225 k. Leda tak občas na německé dálnici, pokud si nechcete udělat průvan v peněžence. Výhodou je průměrná spotřeba kolem šesti litrů.


K jízdním vlastnostem nemáme jedinou výhradu. I na velkých dvacetipalcových kolech je odpružení na slušné úrovni, ale na menší devatenáctkách ještě pohodlnější. Přes nerovnosti se jen přehoupne, ale na hladkém povrchu, jako by měkce plaval. Ostatně jízdní komfort byl vždy doménou Francouzů.


Nejslabší verze 1.2PuretEch se nabízí, pouze ve dvou nejnižších výbavách od 830 000 Kč (Pallas), zatímco zbývající tři verze můžete mít ve všech čtyřech výbavách. Záleží jen na vás, co všechno chcete ve voze mít.Cena testované verze Hybrid začíná na 880 000 Kč.



Přehled výbav
https://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/DS4_cenik.pdf



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 100 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová samočinná
Rychlost: 203 km//h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Kombin.spotřeba: 5,5 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1830 x 1470 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 430/1240 l
Cena: 880 000 Kč (Pallas)


JL 5.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar