Alfa Romeo Tonale Plug-in hybrid Q4 s výkonem 280 k
Alfa Romeo, jedna z nejstarších automobilových značek, bývala kdysi doménou závodních a sportovních automobilů. Časy se ale změnily a také tuto věhlasnou značka zasáhla vlna elektrifikaci, ale naštěstí najdeme v nabídce stále i spalovací motory.
Příkladem je třeba Alfa Romeo Tonale, kterou můžete mít se zážehovým čtyřválcem 1.5 Turbo e-hybrid s výkonem 130 k nebo 160 k, ale také vznětový čtyřválec 1.6 JTFm s výkonem 130 k. Na vrcholu nabídky stojí ale model Tonale Plug-in Hybrid s pohonem všech kol a elektromotorem s kombinovaným výkonem 280 k. Benzinový motor pohání přední kola a je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Zadní kola pohání elektromotor s výkonem 90 k a točivým momentem 250 Nm. Je napájen z Li-ion baterie s kapacitou 15,5 kWh (využitelných 12 kWh). Největší rychlost v elektrickém režimu je omezena na 136 km/h, v hybridním režimu přes 200 km/h, ale tu nikdy nevyužijete. Právě tento model jsme si mohli vyzkoušet a je třeba hned prozradit, že v červené barvě, která bývala pro Alfu Romeo typická, budil rozruch.
Design modelu Tonale má sice už nějaký ten rok za sebou, premiéra se odehrála před dvěma roky, ale ještě se neokoukala. Přední maska si stále drží svůj tvar a nezapře italský původ. Světlomety se třemi segmenty vypadají hodně zajímavě. Ani byste netipovali, že se pod kapotou ukrývá hybridní technika. To vlastně prozrazují jen víčka na obou blatnících
Eleganci dodávají vozu příplatková dvacetipalcová kola Prototipo s nízkými pneumatikami 235/40 R29. Ale proč si je nedopřát, když už chci Alfu Romeo.
Ani v interiéru na první pohled nepoznáte, že jede
te s hybridem. Ten prozrazuje jen tlačítko e-Save za voličem převodovky. Tím můžete pošetřit baterii elektrického pohonu pro pozdější jízdu ve městě. Při nabití baterie ujedete v kombinovaném provozu zhruba padesát kilometrů. Pak už musíte k nabíječce, kde strávíte asi půl druhé hodiny. Na druhou stranu, pokud budete nabíjet pravidelně, potom se spotřeba pohybuje i kolem tří litrů. S vybitou baterií se spotřeba vyšplhá k šesti až sedmi litrů.
V zorném poli řidiče jsou dva kruhové tubusy s digitálními přístroji a s obrazovkou s uhlopříčkou 12,2 palce. Displej s jemným rozlišením pracuje prakticky bez prodlevy a nabízí nepřeberné množství informací, které často ani nevyužijete,
Volant se silným věncem se nám držel dobře, nechybělo vybrání na palce á pádla pro volbu stupňů. Dobré zobrazení nabízí i obrazovka multimediálního systému o velikosti 10,25 palců. Jedničku dáváme za klasické ovladače a tlačítka pro nastavení ventilace
Přední sedadla jsou hezky sportovně tvarovaná, jak se na Alfu Romeo sluší a navíc jsou pohodlná i na delší trasu. Dost prostoru nabízejí i zadní sedadla v podélné směru.
Pokud si zvolíte verzi Tonale s plug-in hybridním pohonem, potom počítejte s menším zavazadlovým prostorem, který se zmenšil z 500 na 385 litrů, resp po složení zadních opěradel z 2550 na 1439 litrů. Ale také se zmenšil objem benzinové nádrže na 42 litrů.
Jízdní vlastnosti příjemně ovlivňovalo adaptivní odpružení Alfa Dual Stage Valve, respektive aktivní podvozek s elektronickým ovládáním tlumičů. Můžete si nastavit komfortní nebo tužší nastavení, které se pro alfu hodí přeci jen víc. Pak si užijete i sportovní jízdu. A protože se baterie nikdy nevybije na nulu, tak v rozhodujících okamžicích využije i větší výkon.
Ceny Alfy Romeo Tonale začínají na 979 000 Kč za nejslabší verzi 1.5 T e Hybrid ve výbavě Sprint, resp na 1 249 000 za plug-in hybrid.
Přehled výbav
file:///C:/Users/jindra/Downloads/AlfaRomeo_TonalePHEV_01-08-2024.pdf
file:///C:/Users/jindra/Downloads/AlfaRomeo_Tonale_01-08-2024-1.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1332 cm
Výkon: 132 kW (180 k) při 5750/min
Točivý moment: 270 Nm při 1850/min
Elektromotor výkon: 90 kW (122 k)
Kombin.výkon: 206 kW (280 k
Kapacita baterie: 15,5 kW
Převodovka: hydrodynamický měnič
Pohon: 4x4
Rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0_100 km/h: 6,2 s
WLTP spotřeba? 1,3-1,4 l/100 km
Dojezd: 59- 63 km
Rozměry: 4528 x 1835 x 1614 mm
Zav.prostor: 385/1430 l
Cena: 1 349 000 Kč (Veloce)
JL 27.8.2024
Design modelu Tonale má sice už nějaký ten rok za sebou, premiéra se odehrála před dvěma roky, ale ještě se neokoukala. Přední maska si stále drží svůj tvar a nezapře italský původ. Světlomety se třemi segmenty vypadají hodně zajímavě. Ani byste netipovali, že se pod kapotou ukrývá hybridní technika. To vlastně prozrazují jen víčka na obou blatnících
Eleganci dodávají vozu příplatková dvacetipalcová kola Prototipo s nízkými pneumatikami 235/40 R29. Ale proč si je nedopřát, když už chci Alfu Romeo.
Ani v interiéru na první pohled nepoznáte, že jede
te s hybridem. Ten prozrazuje jen tlačítko e-Save za voličem převodovky. Tím můžete pošetřit baterii elektrického pohonu pro pozdější jízdu ve městě. Při nabití baterie ujedete v kombinovaném provozu zhruba padesát kilometrů. Pak už musíte k nabíječce, kde strávíte asi půl druhé hodiny. Na druhou stranu, pokud budete nabíjet pravidelně, potom se spotřeba pohybuje i kolem tří litrů. S vybitou baterií se spotřeba vyšplhá k šesti až sedmi litrů.
V zorném poli řidiče jsou dva kruhové tubusy s digitálními přístroji a s obrazovkou s uhlopříčkou 12,2 palce. Displej s jemným rozlišením pracuje prakticky bez prodlevy a nabízí nepřeberné množství informací, které často ani nevyužijete,
Volant se silným věncem se nám držel dobře, nechybělo vybrání na palce á pádla pro volbu stupňů. Dobré zobrazení nabízí i obrazovka multimediálního systému o velikosti 10,25 palců. Jedničku dáváme za klasické ovladače a tlačítka pro nastavení ventilace
Přední sedadla jsou hezky sportovně tvarovaná, jak se na Alfu Romeo sluší a navíc jsou pohodlná i na delší trasu. Dost prostoru nabízejí i zadní sedadla v podélné směru.
Pokud si zvolíte verzi Tonale s plug-in hybridním pohonem, potom počítejte s menším zavazadlovým prostorem, který se zmenšil z 500 na 385 litrů, resp po složení zadních opěradel z 2550 na 1439 litrů. Ale také se zmenšil objem benzinové nádrže na 42 litrů.
Jízdní vlastnosti příjemně ovlivňovalo adaptivní odpružení Alfa Dual Stage Valve, respektive aktivní podvozek s elektronickým ovládáním tlumičů. Můžete si nastavit komfortní nebo tužší nastavení, které se pro alfu hodí přeci jen víc. Pak si užijete i sportovní jízdu. A protože se baterie nikdy nevybije na nulu, tak v rozhodujících okamžicích využije i větší výkon.
Ceny Alfy Romeo Tonale začínají na 979 000 Kč za nejslabší verzi 1.5 T e Hybrid ve výbavě Sprint, resp na 1 249 000 za plug-in hybrid.
Přehled výbav
file:///C:/Users/jindra/Downloads/AlfaRomeo_TonalePHEV_01-08-2024.pdf
file:///C:/Users/jindra/Downloads/AlfaRomeo_Tonale_01-08-2024-1.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1332 cm
Výkon: 132 kW (180 k) při 5750/min
Točivý moment: 270 Nm při 1850/min
Elektromotor výkon: 90 kW (122 k)
Kombin.výkon: 206 kW (280 k
Kapacita baterie: 15,5 kW
Převodovka: hydrodynamický měnič
Pohon: 4x4
Rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0_100 km/h: 6,2 s
WLTP spotřeba? 1,3-1,4 l/100 km
Dojezd: 59- 63 km
Rozměry: 4528 x 1835 x 1614 mm
Zav.prostor: 385/1430 l
Cena: 1 349 000 Kč (Veloce)
JL 27.8.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout