Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Rifter BlueHDI 130 Long - návrat k dieselu

Malé užitkové automobily mají u značky Peugeot mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevil první model Partner, v roce 2008 druhá generace a v roce 2018 se objevila současná s názvem Rifter.

Označení Partner totiž zůstalo zachováno pro klasické dodávky, zatímco osobní provedení nese název Rifter a dělá společnost sesterským vozům Citroën Berlingo a Opel Combo. Techniku mají společnou, ale tvář si každý zachovává svoji. Všechny se vyrábějí v jedné španělské továrně.
Rifter můžeme zařadit mezi rodinné velkoprostorové modely MPV, ale najdeme v nich i prvky z SUV, jako je třeba vyšší umístění sedadel, v případě vrcholné verze GT-Line nesmíme zapomenout na černé ochranné plasty.


Rifter se nabízí v základní verzi s délkou 4405 mm nebo prodloužené 4755 milimetrů, kterou jsme měli k dispozici. Do obou, ale jen ve variantě m1, lze za příplatek 28 000 Kč zakoupit třetí řadu sedadel. Druhou řadu tvořily tři samostatná sedadla, může mít ale i lavici dělenou 60:40.
Modernizovaný Rifter poznáme podle nové široké masce chladiče a LED světly denního svícení v klasické podobě tří drápů. Drobné změny najdeme v kabině, například nový multifunkční volant, 10palcový digitální přístrojový panel a stejně velký dotykový displej a novou parkovací kameru s velkým rozlišením.


Modely typu Rifter jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, mezi sedadly je velký box, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.


Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar.


Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi


Po krátké anabázi s elektrickou verzí (100 kW/136 k), o kterou nebyl žádný zájem, vyslyšeli Francouzi las veřejnosti a vrátili ke starému dobrému vznětovému přeplňovanému čtyřválci 1.5 BlueHDi ve výkonových variantách 100 k a 130 k Lépe se také k Rifteru hodí, a to nejen spotřebou v průměru kolem 6 litru nafty na sto kilometrů, jako v případě nejsilnější testované verze. V nabídce elektrická verze zůstala.


Testované nejvýkonnější provedení 1.5 BlueHDi GT Line s osmistupňovým automatem v krátké verzi, se slabším motorem a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou přijde na 605000 Kč, osmistupňový automat je o 50 000 Kč dražší. Ceny verze Long začínají na 660 000 Kč, ale se silnějším motorem. Testované provedení ve výbavě GT a automatem stojí v akční ceně 760 000 Kč

Přehled výbav najdete na:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/Rifter/Rifter-2024/Peugeot-Rifter-2024-cenik/?page=35


Peugeot Rifter už není zdaleka jen osobní dodávkou, ale velice praktickým rodinným automobilem s hospodárnými vznětovými motory a vnitřní variabilitou. Devizou je i design, kterým se odlišuje od užitkového Partnera.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Spotřeba kombin: 5,8l/100 km
Rozměry LONG: 4755 x 1848 x 1878 mm
Rozvor kol: 2975 mm
Zav.prostor: 775/1414 l
Cena: 760 000 Kč (1.5 BlueHDI 130GT)




JL 21.8.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar