Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur E-Tech full hybrid - spotřeba jako diesel

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už mnoho let. Renault Captur, který vyjel v roce 2013 byl vůbec jedním z prvních městských SUV, a hned se stal středem zájmu zákazníků. Možná i proto si modernizovaná generace zachovává stále líbivý design.

Ten má na svědomí Gilles Vidal, jenž dříve působil u Peugeotu, ale na Renaultu takřka žádné (opsané() kontury nenajdete. Rozhodně přepravovaná přední části působí, oproti předchozí generaci. nyní robustnějším dojmem.

Renault v žádném případě neusíná na vavřínech a letos obohatil trh modernizovaným modelem. Na silnici nepřehlédnutelný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1576 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě.

Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.

Drobné změny najdeme také v interiéru, který je prostorný a sedadla pohodlná. Ani nám nevadilo, že u nejvyšší výbavy opustil Renault kůži a používá výhradně textil. V horkém počasí je rozhodně příjemnější. Centrální displej nyní nahrazuje větší obrazovka a už nenajdeme ani otočné ovladače pro klimatizaci. Místo nich musíme vzít „zavděk“ tlačítky pod displejem.

Přestože pod kapotou byste hledali marně vznětový motor, tak si ze současné nabídky určitě vybere každý. Pro nejméně náročné je připraven zážehový tříválec TCe s výkonem 90 k. s Stejný motor, ale upravený pohání verzi na LPG s výkonem 100 k. Obě jsou spojeny se šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Pak následují dva mild hybridy se zážehovým čtyřválcem 1.3 a s výkony 140 k a 160 k, na vrcholu nabídky pak stojí E-Tech fullhybrid 145. A právě tuto motorizaci jsme měli možnost vyzkoušet. Tvoří ji zážehový čtyřválec objemu 1,6 litru kombinovaný s elektromotorem s permanentními magnety a tzv.multimodovou převodovkou. Výsledkem je systémový výkon 149 k a točivý moment 250 Nm.


S Capturem jsme najezdili asi tisícovku kilometrů, z nichž třetina byla po šumavských horských silničkách a ve svižném režimu, druhá třetina po silnicích a jen asi necelé dvě stovky po dálnici. Nechtěli jsme ani věřit, že jsme jezdili se spotřebou takřka shodnou nebo možná ještě lepší než s dieselem. V průměru se pohybovala mezi 4,5 až 5 litry benzinu na sto kilometrů.


Renault Captur se dodává ve výbavách Evolution (TCe90 a ECO G-100) v ceně od 475 000 Kč, druhá výbava Techno zahrnuje také mildhbyrid 140 a mildhybrid160 a v třetí nejlépe vybavené Esprit Alpine jsou v nabídce mildhybrid 160 EDC a testovaný E-Tech fullhybrid za 740 000 Kč.


Pochvalu u nás dostává nejen pohonná jednotka, ale také nastavení podvozku, který je jednak příjemně tuhý a také stabilní v zatáčkách a dobře se vyrovnává s nerovnostmi vozovky.


Podrobný popis

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Captur-benzin,-LPG-i-full-hybrid/


Přehled
výbav:

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/new-captur-e-tech-price.pdf.asset.pdf/7ac13765a1.pdf






Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1569 cm³
Výkon: 69 kW (94 k) při 5600/min
Točivý moment: 149 Nm při 3600/min
Elektromotor: výkon 39 kW (49 k)
Elektromotor: toč.moment: 206 Nm
Startér +generátor: výkon 15 kW (20 k)
Startér + generátor: toč.moment 50 Nm
Systémový výkon: 105 kW (149 k)
Systémový toč.moment: 250 Nm
Převodovka: multimodová EDC
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5s
Spotřeba kombin.: 4,6-4,8 l/100 km
Zav.prostor: 326- 440 l
Rozměry: 4239 x 1562 x 1575 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Cena: 740 000 Kč



JL 25.9.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar