Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 - variabilní a úsporný

Nedávno jsme přinesli test Renaultu Rafale, který stojí na vrcholu nabídky francouzské automobilky a dnes se podíváme na Renault Symbioz. Ten zaujímá místo hned za Arkanou a před Scenicem a Australem. Program Renaultu je tedy hodně bohatý a zákazník má opravdu z čeho vybírat.

Mezi nejprodávanější Renault u nás patří Captur, a právě díky tomu by mohl mít Symbioz také naději. Vlastně svým způsobem nahrazuje Clio Combi a Megane kombi. S délkou 4413 milimetrů je o 174 mm delší než Captur, respektive o necelých šest centimetrů kratší než Scenic. Zmíněných 174 milimetrů připadá na prodloužený zadní převis.


Oproti Capturu narostl objem zavazadlového prostoru z 553 l na 624 litrů, po sklopení zadních sedadel až na 1582 litrů, což je víc, než má Clio a jen o něco málo méně než Megane. Kufr lze ještě variabilně měnit díky posuvné zadní lavici o 16 centimetrů, podle toho, jestli upřednostníte prostor pro nohy nebo zavazadla. Také podlahu můžeme nastavit do dvou poloh. Vzhledem k tomu, že Symbioz vychází z platformy Capturu, tak mají rozvor i šířku shodné, stejně jako Austral nebo Clio.



Přední kola pohání pouze jedna pohonná jednotka, a to tzv.fullhybrid představující kombinaci zážehového čtyřválce 1,6 litru – 96 k a elektromotoru s výkonem 49 k, přičemž dalších 20 k přidává ještě startér/generátor.


Přenos síly obstarává známá multimodová převodovka s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. Rozjezd je vždy na elektřinu a podle výrobce dokáže ve městě využívat elektrickou energii na osmdesát procent. S rekuperací jsme se pohybovali se spotřebou maximálně do šesti litrů benzinu. To je teoreticky na úrovni vznětového motoru. Jen s tím rozdílem, že nafta je stále levnější než benzin.

Jízda se špičkovým full hybridem, který je podle nás „vypiplán“ k dokonalosti je velice příjemná a s kombinovaným výkonem 143 k je přímo předurčen k pohodlné jízdě. Pohonná jednotka je i hezky odhlučněná a dovnitř neproniká ani hluk od kol. Podvozek je nastaven spíš komfortně, dobře se vyrovnává s nerovnostmi a v zatáčkách udržuje stabilitu Výhodou je i světlá výška 17 centimetrů.



Potěšilo nás i zachovaní klasických tlačítek pro nastavení teploty, zapnutí vyhřívání zadního okna apod. Ale nejdůležitější tlačítko, stejně jako u dalších modelů Renault a Dacia, je uložené vlevo od volantu. Pokud jej dvakrát stisknete, tak vypnete neustálé a hodně nepříjemné upozorňování i na sebemenší překročení rychlosti. Bohužel tak musíte udělat po každém vypnutí motoru. Podobně deaktivujete i asistent pro udržování jízdy v příslušném pruhu.


Renault Symbioz je nabízen ve třech výbavách v cenovém rozpětí, jde o tzv. akční ceny, od 629 100 Kč za základní výbavu Evolzion až po 746 100 Kč za nejvyšší Iconic. Už v základu je vybaven lépe než kdejaký konkurent. Posuďte sami: přístrojový štít i dotykový infotainment oba 10 palcích, samočinná klimatizace, bezklíčkové startování, přední i zadní senzory s kamerou, adaptivní tempomat. Pokud jste náročnější, tak si můžete připlatit např. za prosklenou střechu solarbay s možností zatmavení, kamerový systém 360 stupňů atd.


Bezpečnost hlídá až 29 asistenčních systémů, ale mnohdy některé považujeme za celkem zbytečné. Řada řidičů se pak mylně domnívá, že je ochrání za každé situace, ale fyziku neošálíte.

Přehled výbav

https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/symbioz-price.pdf.asset.pdf/3874f3413f.pdf


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon spal. motor: 69 kW (94 k) při 5600/min
Výkon el. motor: 39 kW (49 k)
Výkon startér-generátor: 15 kW (20 k)
Kombin.výkon: 105 kW (143 k)
Toč.moment spal.motor: 149 Nm při 3600/min
Toč.moment el.motor: 205 Nm
Toč.moment startér-generátor: 50 Nm
Systémový toč.moment: 150 Nm
Převodovka: šestistupňová multimodová
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Kombin.spotřeba: 4,8 l/100 km
Rozměry: 4413 x 1797 x 1575 mm
Rozvor kol: 2638 mm
Světlá výška 169 mm
Zav.prostor: 624/ 1582 l
Cena: 779 000 Kč (Esprit Alpine)



JL 3.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar