Peugeot 208 Hybrid 136 e-DSC6 - vhodná kombinace
Peugeot 208 je sice v nabídce francouzské automobilky nejmenší, ale za to patří mezi nejprodávanější nejen ve Francii, ale i v dalších zemích Evropy. Druhá generace se začala prodávat v roce 2019 a během loňska se dočkaal několika vylepšení. Asi největší je mildhybridní a elektrická varianta.
Z pohledu designu asi nejvíc u modernizované verze zaujme přední maska se třemi dlouhými vertikálními světelnými drápy v leskle černých lištách na nárazníku. Díky tomu vypadá 208 opticky širší. U nejvyšší výbavy, v níž byl i testovaný model, vás upoutají lesklé černé podběhy kol, černé jsou i kryty vnějších zrcátek nebo za příplatek černí střecha či Full LED přední světlomety.
Drobnými změnami prošel také interiér. Nezměněn zůstal netradičně tvarovaný malý volant, 10“ digitální přístrojový štít s 3D efektem a novou grafikou. V GT verzi je oproti nižším výbavám navíc mj.systém Visiopark 1 s couvací kamerou se zorným úhlem 180 stupňů, případně Visiopark 2 s 360 stupni.
V Peugeotu 208 se nejlépe cestuje na delší trasy ve dvou lidech, případně plus dvě děti na zadních sedadlech, jinak je třeba se vzadu uskrovnit. Nastupování dozadu omezuje poměrně úzký dveřní prostor.
Peogeot nabízí pro model 208 dva zážehové tříválce 1.2 Pure Tech o výkonu 75 k a 100 k, dále tentýž motor s mild hybridní technologií Hybrid 48 V s výkony 100 k a 136 k a v neposlední řadě také stoprocentní elektrickou verzi.
Pro první test jsme zvolili silnější variantu Hybrid 48 V, tedy zážehový přeplňovaný tříválec s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a spalováním s Millerovým cyklem pro lepší tepelnou účinnost. Dosahuje výkonu 136 k při 5500 otáčkách za minutu, točivý moment 230 Nm už v 1750/min. Je spojený se šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DSC6, jejíž součástí je elektromotor - 21 kW a 55 Nm. Díky lithium -iontové baterie s využitelnou kapacitou 432 Wh. Díky tomu nabízí vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřeb a na okamžik dokáže jet pouze na elektrickou energií. Bez problém jsme jezdili kolem pěti litrů benzinu na sto kilometrů. S nádrží na 44 litrů jsme ujeli až osm stovek kilometrů.
Pochvalu zaslouží také podvozek a elektrická stabilizace, dobře se vyrovná s nerovnostmi a líbila se nám i jeho tuhost.
Peugeot 208 se dodává ve třech stupních výbavy od 399 000 Kč za verzi Active 1.2 PureTech 75 Man5 do 910 000 Kč za elektrickou verzi 156 k za 910 000 Kč. Testované provedení GT hybrid 136 je pouze v nejvyšší výbavě GT za 625 000 Kč.
Přehled výbav
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/208/208-new/Peugeot-208-new-cenik/?page=25
Stručné technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem:1109ícm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Elektromotor výkon 21 kW
Elektromotor toč.moment 55 Nm
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Kombin.spotřeba: 4,6/100 km
Nádrže: 44 l
Rozměry: 4055 x 1745x 1430 mm
Rozchod kol: 2540 mm
Zav.prostor: 387 l
Cena: 625 000 Kč (GT 136 e-DSC6)
JL 1.8.2024
Drobnými změnami prošel také interiér. Nezměněn zůstal netradičně tvarovaný malý volant, 10“ digitální přístrojový štít s 3D efektem a novou grafikou. V GT verzi je oproti nižším výbavám navíc mj.systém Visiopark 1 s couvací kamerou se zorným úhlem 180 stupňů, případně Visiopark 2 s 360 stupni.
V Peugeotu 208 se nejlépe cestuje na delší trasy ve dvou lidech, případně plus dvě děti na zadních sedadlech, jinak je třeba se vzadu uskrovnit. Nastupování dozadu omezuje poměrně úzký dveřní prostor.
Peogeot nabízí pro model 208 dva zážehové tříválce 1.2 Pure Tech o výkonu 75 k a 100 k, dále tentýž motor s mild hybridní technologií Hybrid 48 V s výkony 100 k a 136 k a v neposlední řadě také stoprocentní elektrickou verzi.
Pro první test jsme zvolili silnější variantu Hybrid 48 V, tedy zážehový přeplňovaný tříválec s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a spalováním s Millerovým cyklem pro lepší tepelnou účinnost. Dosahuje výkonu 136 k při 5500 otáčkách za minutu, točivý moment 230 Nm už v 1750/min. Je spojený se šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DSC6, jejíž součástí je elektromotor - 21 kW a 55 Nm. Díky lithium -iontové baterie s využitelnou kapacitou 432 Wh. Díky tomu nabízí vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřeb a na okamžik dokáže jet pouze na elektrickou energií. Bez problém jsme jezdili kolem pěti litrů benzinu na sto kilometrů. S nádrží na 44 litrů jsme ujeli až osm stovek kilometrů.
Pochvalu zaslouží také podvozek a elektrická stabilizace, dobře se vyrovná s nerovnostmi a líbila se nám i jeho tuhost.
Peugeot 208 se dodává ve třech stupních výbavy od 399 000 Kč za verzi Active 1.2 PureTech 75 Man5 do 910 000 Kč za elektrickou verzi 156 k za 910 000 Kč. Testované provedení GT hybrid 136 je pouze v nejvyšší výbavě GT za 625 000 Kč.
Přehled výbav
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/208/208-new/Peugeot-208-new-cenik/?page=25
Stručné technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem:1109ícm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Elektromotor výkon 21 kW
Elektromotor toč.moment 55 Nm
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Kombin.spotřeba: 4,6/100 km
Nádrže: 44 l
Rozměry: 4055 x 1745x 1430 mm
Rozchod kol: 2540 mm
Zav.prostor: 387 l
Cena: 625 000 Kč (GT 136 e-DSC6)
JL 1.8.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout