Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - to auto má styl

Prvním opravdu lidovým automobilem, který motorizoval Německo byl Volkswagen Käfer, známý u nás jako Brouk. Po celém světe se jich prodalo přes 21,5 milionu a výroba skončila teprve nedávno v Mexiku. Jeho úlohu lidového vozu převzal mezitím Golf, přestože v roce 1998 přišla na svět druhá generace.

Už ale nešlo o lidovku, ale spíš o kultovní záležitost. Volkswagenu prakticky nic nepřinesl a rozhodně si jeho úspěch představoval jinak. Proto před dvěma roky skončil, aby vloni uvolnil místo třetí generaci, z jehož označení už zmizelo New a zůstal pouze Beetle. Jeho ambice prosadit se na trhu jsou rozhodně vyšší, ačkoliv jde spíš o „imidžovou“ záležitost, zaměřenou na movitější klientelu. Navíc jeho základní cena pod 380 000 Kč je hodně příznivá.
Díky klasickým tvarům, které legendu nezapřou, se za ním lidé otáčeli nejen u nás, ale třeba také v Rakousku. Všude, kde se objevil uznale pokyvovali hlavou a říkali, že tohle auto má styl. S tím musíme jen souhlasit, zvláště, když byl Beetle vyveden v bledě modré barvě s černým pruhem.
Elegantní a líbivý design je nadčasový, jak se stalo ostatně u VW pravidlem, ale nádech jeho retro designu v sobě nezapře. S druhou generací nejde srovnat ani v nejmenším.
Na výšku má sice jen necelých 1,5 metru, tak se v něm pohodlně usadí čtyři dospělé osoby, vysoké 1,80 metru, a to i na zadních sedadlech. Kupodivu je neomezuje svažující se střecha, spíš místa pro nohy je méně, ale záleží na poloze předních sedadlech. Ty jsou pohodlná, výborně tvarovaná, sedáky delší. V dolní části zploštělý volant padne do ruky jako ulitý, všechny ovladače (některé z jiných modelů VW) jsou tam, kde mají mít a kde byste je hledali. Ačkoliv nejsme právě dvakrát příznivci panoramatických střešních oken, tak v tomto případě se k Beetlu určitě hodí. Ale musíte si nějakou korunu přihodit, přesně 32 300 Kč
Zajímavá jsou bezrámová okna dveří, jako u sportovně laděných automobilů. Pod zadní výklopnou stěnou, která se vyklápí hodně vysoko, je zavazadlový prostor o velikosti 310 litrů. Přestože se zdá malý, tak se do něj vejde opravdu hodně a komu to nestačí, tak si může sklopit zadní opěradla a zvětšit na 910 litrů.
Pro Beetle zvolil Volkswagen tři zážehové – 1.TSI/105 k, 1.4 TSI/160 k a 2.0 TSI/200 k a jeden vznětový motor 1.6 TDI/105 k. V našem případě se jednalo o verzi Sport, proto přední kola poháněl zážehový přeplňovaný čtyřválec TSI (stejný je např. ve Škodě Octavia RS) kombinovaný se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. S výkonem 200 k jsme si říkali, že si asi o nějaké přijatelné spotřebě můžeme jen nechat zdát, ale mýlili jsme. V kombinaci, dálnice, hlavní a vedlejší silnice jsme jezdili v průměru mezi 7,6 až 8,2 litry benzinu,a rozhodně jsme se neloudali. Když ale přejdete z normálnímu režimu na sportovní (a řadíte pádly pod volantem), potom bez problémů překročíte spotřebu deseti litrů. Rozjíždění je sice pomalejší, do 1700 otáček za minut žádnou velkou silnou neoplývá, ale pak v něm „chytnou saze“, v okamžiku dosahuje největšího točivého momentu 280 Nm, jenž vydrží až 5000/min, za sportovního zvuku. Největší výkon 200 k, která nastupuje lineárně vrcholí o tisíc otáček níž. Řazení jednotlivých stupňů probíhá bez prodlevy a bleskově.
Aby byl požitek z jízdy s Beetlem dokonalý, tak je vzadu použita víceprvková náprava, umožňují přeci jen sportovnější jízdu, stejně jako naladění podvozku. Na asfaltových zatáčkách drží stopu příkladně a nechá si i hodně líbit. K jízdním vlastnostem není co dodat.
Jak jsme se už zmínili, základní verze 1.2 Tsi se prodává za 379 900 Kč a ve výbavě najdeme mj. čtyři airbagy, ESP, ABS, EDS, asistent rozjezdu do kopce, elektronickou uzávěru diferenciálu, manuální klimatizaci, tempomat, multifunkční ukazatel, dojezdovou rezervu atd. Výbava Sport za 589 900 Kč má navíc např. automatickou klimatizaci, sportovní podvozek, mlhovky s odbočovací funkcí, sportovní sedala, hliníkové pedály, zadní spoiler. To vše za 589 900 Kč, což je za sportovní automobil zajímavá cena.
Volkswagen Beetle s přeplňovaným dvoulitrem nás nadchl a těžko jsme se s ním loučili. V ničem nás nezklamal a můžeme říct, že víc než jen povedeným automobilem.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1984 cm³
Výkon: 147 kW (200 k) při 5100/min
Točivý moment: 280 Nm při 1700-5000/min
Rychlost: 223 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,3/6,1/7,7 l/100 km
Rozměry: 4278 x 1814 x 1486 mm
Rozvor kol: 2537 mm
Zav. prostor: 310/905 l
Cena: 589 900 Kč (2. TSI Sport)



J.Lasík 6.9.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar