Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Peugeot 508 1.6 THP Allure - prostě se povedl

Poprvé se „manažérský“ Peugeot 508 představil veřejnosti v roce 2010 na domácím autosalonu v Paříži, kdy v modelové nabídce nahradil vlastně hned dva typy 407 a 607, a začlenil se tak na samý vrchol nabídky. Vloni v létě jsme se mohli poprvé seznámit s modernizovanou verzí.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG - sázka na jistotu

Auto do nepohody, tak bychom mohli stručně charakterizovat Octavii Scout, odvozenou původně od modelu Octavia 4x4. První generace přišla na svět v roce 2007, tedy o dva roky dřív než „offroadovější“ model Yeti. A vloni obohatila trh druhá generace Octavie Combi Scout.

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC ADAS - vrchol nabídky

Po mnoha letech se Honda vrátila na trh s kombi nižší střední třídy, které však už nenese označení Civic Aero Deck jako u generace z roku 1998, ale Civic Tourer. Byl vyvinut speciálně pro Evropu, a proto se také vyrábí, stejně jako hatchback, v britském Swindonu.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 - kombi bez chyb

Vloni byl Peugeot 308 vyhodnocen jako Auto roku 2014 v provedení hatchback. Teprve v okamžiku předání ceny se na Ženevském autosalonu prezentovalo kombi 308 SW a hned bylo jasné, že bude mířit také hodně vysoko.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD posiluje ambice mezi SUV

Před patnácti roky představil Nissan první generaci modelu X-Trail, u nás se objevil v roce 2002 a o pět let později jej vystřídala druhá generace. A teprve vloni jsme se dočkali třetího vydání.

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i - lepší po všech stránkách

Třída malých vozů má v Evropě vůbec nejširší zákaznickou základnu, v západní Evropě se jich každým rokem prodají tři miliony, včetně Ruska pak skoro 4 miliony. A to představuje asi pětinu všech vozů prodávaných v Evropě. Toyota Yaris, historicky velmi úspěšný model v B-segmentu slaví patnáct let úspěšných prodejů v ČR.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC - zraje jako víno

Více než pět milionů prodaných vozidel ve sto šedesáti státech světa od roku 1995 předchází čtvrté generaci Hondy CR-V. Zatímco se první generace od té současné poměrně dost lišila, tak od druhé si uchovává své charakteristické rysy.

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDi - krásná hračka

Z celé modelové řady škodovky je zcela jasně nejvyhledávanější a nejdůležitější Škoda Octavia, a jestliže je její třetí generace hodně elegantní, pak o modelu RS to platí dvojnásobně. Při výběru modelu RS má ale zákazník těžkou volbu, neboť na výběr je hned osm provedení.

Dacia Duster 1.2 TCe 4x2 - ani dvoukolka nezklame

Dacia nabízí v současné době pět základních modelů – Logan, Sandero, Lodgy, Duster a Dokker, a k tomu ještě atraktivní edice jako Stepway. Zájem o tyto modely stále roste, ale největší zájem je bezpochyby o Duster. Nejen u nás, ale v celé Evropě.

Citroën Cactus 1.2 PureTech - víc než originální

Každý nový automobil vyvolává mezi motoristickou veřejností diskuse, někdy jsou emoce mírné, jindy vášnivé. Ale asi jen málokterý automobil se stal v poslední době středem pozornosti jako Citroën Cactus. A to nejen kvůli jeho názvu.

Toyota Aygo 1.0 VVT-i v originálním designu

Více jak devět let se v České republice nevyrábějí jen automobily Škoda, ale také několik dalších značek, a to nejen koncernový SEAT, ale i Hyundai, Peugeot, Citroën, Toyota. Prvním počinem byl společný závod PSA v Kolíně, odkud vyjíždějí nejmenší modely Peugeot a Citroën a také Toyoty.

Peugeot 108 1.2 TOP! - malý, ale hravý

Před devíti roky začala v kolínském závodě PSA výroba tří malých automobilů na společném základě a letos došlo na jejich zásadní modernizaci. Zatímco Citroën C1 a Toyota Aygo si své názvy ponechaly, tak z Peugeota 107 se stal model 108.

Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDi - komfortní a úsporný

Když se v názvu osobního automobilu objeví přívlastek „sport“, tak si každý hned vybaví asi sportovní vůz, ale v případě Volkswagenu Golf Sportsvan je to trochu jiné. Kdo ví, proč ve Wolfsburgu takhle nazvali právě model Golfu? Snad jen proto, že vypadá sportovnějším dojmem než předchozí model Plus.

Peugeot Partner Full Electric ujede až 140 kilometrů

První zkušenost s ryzím elektromobilem jsme získali s Nissanem Leaf před dvěma roky, ale ten jsme testovali v zimě, a tak hodnoty byly hodně zkreslené. Nyní jsme vyzkoušeli Peugeot Partner Furgon Full Electric, který se u nás prodává od jara.

Škoda Superb Combi 1.6 TDI - úsporně v luxusu

Po delší době jsme si pro test zvolili Škodu Superb Combi a záměrně zvolili nejslabší pohonnou jednotku – vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 TDI, jenž nahradil úspěšný 1.9 TDI. Byli jsme zvědavi, jak si s ním poměrně těžký automobil vypořádá.

Mercedes Benz B200 NGD -úsporně a ekologicky

Z tří možností alternativních paliv – zkapalněný ropný plyn LPG, zemní plyn CNG nebo elektromobil, jsou zatím nejrozšířenější automobily na LPG, především kvůli poměrně husté síti čerpacích stanic. Proti elektromobilům mluví jejich vysoká cena a nízký dojezd, a většímu rozmachu CNG brzdí zatím nedostatek stanic.

Nissan Qashqai 1.5 dCi - sázka na jistotu

Nissan byl prvním výrobcem, který zavedl označení crossover z jednoho prostého důvodu. Model Qashqai totiž nebylo možné zařadit do žádného segmentu, protože z každého má něco – ať z kombi, SUV nebo hatchbacku. Dnes toto označení používá běžně už řada výrobců.

Škoda Octavia Combi Greenline jede za 4,5 litru

Stejně jako v předchozí generaci najdeme v nabídce modelové řady Škoda Octavia úspornou verzi Greenline, která je považována za nejúspornější Octavii všech dob. Proto jsme se chtěli přesvědčit do jaké míry je toto tvrzení pravdivé.

Volkswagen Polo 1.2 TSI - ikona překonala očekávání

Druhým nejmenším modelem Volkswagenu je Polo, ovšem ruku na srdce, Polo už také není žádným drobečkem, a pomalu začíná atakovat hranici nižší střední třídy. O tom jsme se přesvědčili při testování verze 1.2 TSI ve výbavě Highline.

Subaru Forester 2.0 XT CVT - do terénu komfortně

První generace, představují ještě kombinaci kombi a SUV, se objevila na světě v roce 1988. Během následujících let se Forester zvětšoval a přeměňoval spíš na SUV, jak ostatně dokazuje i poslední čtvrtá generace. Na druhou stranu je třeba podotknout, že si stále zachovává, nebo dokonce vylepšuje terénní schopnosti.

Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2015 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar