Mitsubishi Colt 1.0 MPI-T - povedená sedmá generace
Začátkem roku dorazila na český trh sedmá generace Mitsubishi Colt, který by svojí cenou pod 400 000 korun mohl zamíchat segmentem malých automobilů. Ale nebude to mít jednoduché, když jeho přímým sourozencem je Renault Clio.
Subaru Outback 2.5 i - skvělá investice
Šestá generace se objevila na scéně před čtyřmi roky, k nám v roce 2021. Vzhledově se od předchozí příliš neliší až na pár drobností, stále si zachovává robustnost a solidnost a moderní vzhled. Proč také něco měnit, když to fungeje. První Subaru Outback se objevilo v roce 1995, de facto jako druhá generace modelu Legacy.
Peugeot e-2008 GT - předvídat se vyplatí
První generace Peugeotu 2008 v roce 2013 přinesla francouzské značce takový prodejní úspěch, který čekal jen málokdo. V nastoupené cestě pokračoval i po faceliftu a v roce 2019 také druhá generace, doplněná o rok později elektrickou verzí. Vloni jsme se dočkali dalšího faceliftu.
Renault Clio TCe 90 - úspěšná sága pokračuje
Více než šestnáct milionů prodaných kusů od roku 1990 staví Renault Clio jasně do pozice bestsellera malých hatchbacků. Ale už to není to malé Clio první generace, ale za tu dobu pořádně povyrostlo do dnešní páté generace, prodávané od roku 2019 a vloni na podzim faceliftované.
Hyundai Staria 2.2 CRDi Tour - komfort pro devět
Nabídka jihokorejské automobilky Hyundai je víc než bohaté. V současné době jde o jedenáct modelů, od malé i20 až po velkoprostorovou Starii. Zahrnuje i různé deriváty, jako sportovně laděné modely N, a také elektrické a hybridních verze. My jsme využili příležitosti o vyzkoušeli Starii.
Honda CR-V e:HEV - inteligentní hybrid
Není to tak dlouho, kdy se na trhu objevila už šestá generace oblíbené Hondy CR-V- Stejně jako minulá generace nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový atmosférický dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol u plug-in hybridu nebo případně i všech kol u hybridu.
Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid - vydařená modernizace
V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovalo. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX bylo a je nabízeno tehdy také s pohonem předních kol.
Opel Crossland 1.2T - klasika určitě potěší
Mezi nejprodávanější automobily německé značky Opel u našich sousedů model Crossland, druhý za Corsou. Poprvé se objevil, ještě s označením X, v roce 2017 jako první společný projekt PSA a Opel. Vloni prošel modernizací, při ní bylo odstraněny nejen X, ale i řada nedostatků.
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi - návrat k dieselu
Malé užitkové automobily mají u značky Citroën mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevilo první Berlingo, v roce 2008 druhá generace a nyní se prodává třetí, ale pouze jako elektrická verze. Ale to už není dnes tak úplně pravda.
Renault Arkana E-Tech full hybrid - úsporně jako s dieselem
Renault Arkana, horká novinka francouzského výrobce se na silnici objevila před dvěma roky „zčista jasna“ a mnohým motoristům i laické veřejnosti zamotala hlavu. Šlo totiž o nový model, který žádný jiný v nabídce nenahrazuje a nikdy tu nebyl. Svým designem patří do kategorie tzv SUV-kupé.
Honda CR-V e:PHEV - inteligentní plug-in hybrid
Není to tak dlouho, kdy se na trhu objevila už šestá generace oblíbené Hondy CR-V- Stejně jako minulá generace nabízí pouze jednu pohonnou jednotku – zážehový atmosférický dvoulitr, jednu převodovku e-CVT, pohon předních kol u plug-in hybridu nebo případně i všech kol u hybridu.
Škoda Octavia 1.5 TSI Sportline - bestseller nezklame
První generace Octavie, která se objevila na trhu v roce 1996, způsobila u značky Škoda doslova revoluci. Do té doby se totiž vyráběla pouze Fabia. Dnes výrobní program zahrnuje třináct základních modelů. Z nich se právě také Octavia těší stále největší oblibě.
KIA Niro EV - jeden z nejlepších elektro
Jihokorejská automobilka KIA je dnes jednou z mála značek nabízející značné množství modelů od nejmenších až po největší, a to včetně hybridních, plug-in hybridních a elektrických. Napočítali jsme jich 22.
Honda ZR-V e:HEV - trochu jiný hybrid, ale zajímavý
Honda přichází letos hned s dvěma novinkami. Není to tak dlouho, kdy se také u nás objevil model ZR-V a nyní také nové CR-V. Obě jsme si již mohli vyzkoušet, ale nejdříve se zaměříme na ZR-V které se v Evropě objevilo tři roky po premiéře v USA a Asii.
Dacia Jogger 1. 0 TCe Eco-G - vzhůru za dobrodružstvím
Zákazníkům je zpravidla jedno, jestli kupují hatchback, kombi, crossover, MPV nebo SUV, která jsou stále ještě módní záležitostí. Jogger si vlastně od každého půjčil něco, ale jde vlastní cestou. Jde o jakýsi kompromis mezi kombi a MPV s nepatrným nádechem SUV.
Opel Combo 1.5 CDTi AT8 N1 - návrat k dieselu
Není to tak dlouho, co lehké užitkové automobily skupiny Stellantis tedy Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo opustily spalovací motory a dodávaly pouze elektrické verze. Jediný automobil této kategorie nabízela Toyota.
Kia ProCeed GT - elegantní krasavec
Tak zní celý název automobilu Kia z modelové řady Ceed, který svým způsobem před časem vystřídal v nabídce třídveřový hatchback pro_ceed. Automobilka si od modelu, odvozeného z kombi SW dost slibuje. Nám se zamlouval, protože podobně laděných modelů je v této kategorii jen málo.
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe Eco - G s neuvěřitelným dojezdem
První Dacia Sandero se objevila v roce 2008 v Brazílii ještě jako Renault, o rok později s logem Dacia, v závěru roku 2020 se představila třetí generaci, včetně atraktivní verze Stepway. Vloni prošla faceliftem, ale spíš jen díky nové identitě a objevila se mj. nová výbava Extreme.
Citroën ë-C4X 50 kWh - elektricky na cesty
Jedno přísloví praví, když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Ve skupině Stellantis to platí o Citroënu C4/C4X a Peugeotu 508. Ačkoliv oba vycházejí ze stejné platformy a používají shodné pohonné jednotky, tak je každý vzhledově jiný.
Škoda Karoq 2.0 TDi 2WD - spolehlivá a úsporná
Škoda Auto nabízí dnes tři SUV – Kodiaq, Karoq a Kamiq. Během dob jsme měli možnost vyzkoušet všechny s různými motory, ale nejvíce nás asi zaujala zlatá střední cesta – Karoq. Tentokrát jsme zvolili verzi Sport Line