Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf Variant 1.6 - nejdelší Golf všech dob

Vzhledem k tomu, že se pátá generace Golfu objevila už v roce 2003, tak se ani moc nepředpokládalo, že by se ještě mohla objevit verze Variant, zvláště když se mezitím objevil Golf Plus. Po čtyřech letech se však letos na jaře představila třetí generace Golfu Variant.

Zatímco Golf byl poprvé prezentován v roce 1974, jeho kombi přišlo na svět teprve o 19 let později, tzn. v roce 1993. Od té doby se jich prodalo přes 1,2 milionu. Když se na poslední generaci Golfu Variant pozorně podíváte, tak vám ani nepřijde, že máte před sebou Golf, ale spíš Jettu nebo dokonce Passat. Nejste daleko od pravdy, k délce Passatu Variant mu chybí 219 mm, navíc jeho příbuznost s ním vynikne zvláště z profilu. Jinak kombi zaujme elegantně sportovními tvary a zádí s nezaměnitelnými svítilnami prodlouženými do blatníků, což přináší osobitý charakter. Střešní spoiler ještě podtrhuje sportovní tvary kombi. Příď je takřka shodná s ostatními VW – chromovaná mřížka chladiče a nárazníky s chromovanými lištami zvyšují eleganci.
Zajímavé je také srovnání rozměrů jak s předchozí generací, tak s pětidveřovým hatchbackem.

TypVariant IIIVariant II Golf V
Délka455643954205
Šířka178117351760
Výška150414851485
Rozvor257425152574


(údaje v mm)

Nárůst rozměrů se pochopitelně odrazil ve velikosti vnitřního prostoru, zvláště pak v zavazadlovém prostoru. Jeho základní objem 505 l se oproti předchozí verzi zvětšil o 45 litrů, po sklopení zadních sedadel o 20 litrů na 1495 litrů. V našem případě jeho využitelnost omezuje pevná dělicí stěna N1, takže máme 505 litrů s dvojitou podlahou, bez ní pak 560 litrů, což je takřka na úrovni Octavie kombi (580 l). Ložná plocha o velikosti 1 x 1,23 metru je poměrně dobře využitelná a rovná.
Záleží proto na každém zákazníkovi, zda se rozhodně pro verzi N1 anebo klasické kombi, kdy se délka plochy prodlouží až na 1,7 metru. Přístup do „kufru“ usnadňuje metr široký otvor a hodně vysoko vyklápěcí zadní stěna.
Potěšitelná je také skutečnost, že užitečná hmotnost se pohybuje od 607 do 629 kg podle zvolené motorizace. To si ovšem vyžádalo úpravu zadní nápravy, která je víceprvková a pochází z modelu Touran. Ač je pevnější, má tvrdší odpružení, tak je stále komfortní. Vpředu zůstaly vzpěry McPherson.
Pro tentokrát jsme zvolili takřka už legendární zážehový čtyřválec 1.4 s nepřímým vstřikem benzinu. Jeho 74 kW (103 k) a 184 N.m si s vozem dobře poradí, přestože žádnou závratnou silou neoplývá. Motor patří sice mezi pamětníky, ale neobtěžuje ani hlukem ani vibracemi a s pětistupňovou mechanickou převodovkou si dobře rozumí. Je ideální kombinací rodinného kombi. Průměrná spotřeba se pohybovala mezi 7,5 až 8 litry na 100 kilometrů, při jízdě po běžných silnicích pak pod sedm litrů. V tomto případě stojí za zvážení, zda zvolit vůbec jako alternativu turbodiesel 1.9, který je sice o něco úspornější, ale o 67 000 Kč dražší.
Z dalších pohonných jednotek si lze ještě zvolit benzinové 1.4/80 k, 1.4 TSI/140 k nebo 170 k či dieselové 1.9 TDI/105 k a 2.0 TDI/140 k.
Přístrojová deska a celý interiér jsou převzaty beze změny z hatchbacku. Ani nebylo důvod něco měnit. Jednak také proč, když je vše dobře ergonomicky vyřešené, použité materiály kvalitní, sedadla pohodlná (prostřední vzadu je spíš nouzové) a všechno kvalitně zpracované, jak je u Volkswagenů zvykem.
VW Golf Variant je dodáván ve čtyřech výbavách, přičemž už základní Trendline, s níž byl testovaný automobily vybaven, má mj. 6 airbagů, ABS včetně EBV, MSR a ASR, klimatizaci Climatic s poloautomatickou regulací, elektrické ovládání oken, výškově a podélně nastavitelný volant, atd. Cenově začíná Golf Variant na 497 000 Kč (1.4), přičemž verze 1.6 přijde na 535 400 Kč. Testovaný model byl ca o 30 000 Kč dražší, neboť měl klimatizaci Climatronic, palubní počítač, lak s perleťovým efektem, loketní opěrku vpředu s odkládacím boxem.
VW Golf Variant se nám zamlouval svým designem, překvapil nás spotřebou benzinového čtyřválce 1.6 a potěšil příjemnými jízdními vlastnostmi. Prostě kombi pro rodinnou dovolenou, které nevypadá vůbec jako Golf.



Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválce
Objem: 1596 cm³
Výkon: 75 kW (103 k) při 5600/min
Točivý moment: 148 Nm při 3800/min
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,9/6,0/7,4 l/100 km
Rozměry: 4556 x 1781 x 1504 mm
Rozvor: 2574 mm
Cena: 535 400 Kč

Jindřich Lasík, 6.12.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar