Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-4D - kvalitní po všech stránkách

Model Avensis, jako nástupce úspěšného modelu Carina E, byl v Evropě představen v závěru roku 1997. Skutečný prodej začal v ČR počátkem roku 1998, druhá generace přišla o pět let později a třetí měla světovou premiéru v Paříži 2008.

Od počátku vývoje byl Avensis koncipován pro evropské zákazníky a proto byl design podřízen požadavkům místní klientely. Za nadčasové tvary, které neovlivňují žádné módní výstřelky, zaslouží evropské středisko určitě jedničku. I dnes jsou stále líbivé. Charakteristické jsou vysoké boky a poměrně malé prosklení, rozměrné světlomety, velká maska chladiče a úzké A-sloupky.
To samé platí o interiéru a pohodlných sedačkách vpředu a ani na zadních nebude nikdo strádat. Jen zadní dveře by mohly být o trochu širší pro lepší nastupování a vystupování.
Víko zavazadlového prostor je dostatečně široké, stejně jako kufr, jenž má objem jen 543 litrů.
Díky ergonomickému uspořádání jsme se rychle orientovali v tlačítkách a ovladačích. Tříramenný multifunkční volant nás potěšil příjemným držením. Všechno je na svém místě, jak je u Toyoty zvykem.
Jestliže se o Toyotách mluví vždy jako o kvalitních automobilech, což dokazují nejrůznější statistiky, potom kombi Avensis toto tvrzení jen potvrzuje. S precizností se setkáváme v interiéru prakticky na každém kroku. Jedním slovem – skvěle odvedená práce. Při jízdě nic nevrže ani neskřípe a zvenku neproniká vůbec žádný hluk ani při vyšší rychlosti.
Pro Toyotu Avensis Combi si můžeme vybrat mezi zážehovými čtyřválci 1.6/97 kW, 1.8/108 kW a 2.0/112 kW nebo vznětovými 2.0 D/91 kW a 2.2 D-4D /110 kW a 130 kW. My jsme zvolili přeplňovaný vznětový čtyřválec 2:2 ve spojení se samočinnou převodovkou. Celkem dobře zatahuje z nízkých otáček, bez sebemenšího náznaku turboefektu, ale jeho dynamku poněkud tlumí právě samočinná převodovka. Zhruba od 2000/min můžeme využívat největší točivý moment 344 Nm a to až do 2800/min. největšího výkonu 110 kW dosahuje při 3600/min, což stačí na zrychlení pod 10 sekund a rychlost 200 km/h.
S vozem jsme najezdili něco přes sedm stovek kilometrů po silnicích všeho druhu, včetně dálnici a průměrná spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů při klidné jízdě, s manuální převodovkou, které bychom asi dali přednost, klesne podle nás minimálně o jeden litr.
Pochválit musíme také podvozek, zaručující vysokou míru stability, přičemž se nám zdálo, že stabilizace VSC+ zasahuje někdy moc brzdy. Díky přesnému řízení skvěle zatáčí a drží stopu. Možná byl podvozek na Toyotu trochu měkčí, než bychom čekali, ale nám nastavení vyhovovalo. Zvláště nerovnosti zvládal výborně, bez poskakování.
Ceny modelu Avensis kombi začínají na 599 900 Kč verzi 1.6 Terra, respektive od 649 000 Kč za dieselové provedení 2.0 D-4D Terra. Základní verze Terra zahrnuje mj. sedm airbagů, systémy ABS, EBD, BA, VSC+, TRC, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, aktivní opěrky hlavy, ovládání na volantu, volant nastavitelný ve dvou osách, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Protože Toyota Motor Czech slaví letos 15 let prodeje Avensisu, tak představila akční nabídku Avensis Style Edition, a právě tento model jsme měli možnost projet. Nabídka sází na atraktivní design a bohatou výbavu, vycházející z výbavy Sol. Zahrnuje mj. Chrom paket (chromovaný rámeček předního nárazníku, chromované spodní boční lišty, chromovaná zadní lišta, chromovaná koncovka výfuku) a nový design litých kol. Za 15 000 Kč přidává panoramatickou střechu Skyview, což znamená 50% cenové zvýhodnění. Další dodatečnou možností zvýšení elegance je nabídka barevného odstínu bílá perleť.
Maximální zvýhodnění v rámci atraktivní nabídky Style Edition v částce 150 000 Kč získá zákazník Kombi s motorem 2,2 D-CAT 150 ve spojení se samočinnou převodovkou, za 699 900 Kč.
Kromě zmíněné nadstandardní výbavy nabízí Avensis Style Edition další prvky zvyšující úroveň komfortu jako např. Bi-xenonové adaptivní světlomety (HID + AFS), Systém Smart Entry & Start - odemykání a startování bez použití klíče, multimediální systém Toyota Touch a také kombinované čalounění „alcantara“/kůže (černé nebo béžové).
Kombi Avensis můžeme považovat ze jeden z nejkvalitnějších automobilů Toyota za poslední roky. Jeho precizní dílenské zpravování, jízdní vlastnosti, modernizované pohonné jednotky a bohatá výbava odpovídají zajímavé ceně. Určitě na nás Toyota Avensis udělal dobrý dojem, jen bychom dali přednost manuální převodovce.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2231 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3600/min
Točivý moment: 344 Nm při 2000-2800/min
Rychlost: 205 km/
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 8,0/5,5/6,41 l/100 km
Rozměry: 4780 x 1810 x 1480 mm
Rozvor: 2700 mm
Nádrž paliva: 60 l
Zav.prostor: 543 l
Cena: 699 900 Kč



J.Lasík 8.11.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar