Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Legacy Combi 2.0D - potěšení po všech stránkách

Toužíte po Subaru a manželka vám ho nechce dovolit? Potom zkuste malou lest. Navrhněte, že by se mohlo koupit kombi Legacy. Pokud kývne, máte na půl vyhráno. Pravda sedan to není, ale můžeme vás ujistit, že i tak bude s jízdními vlastnostmi nadšeni a uděláte si radost.

Pátá generace Subaru Legacy během dvaceti let rozhodně udělala obrovský pokrok, a je úplně jedno, jestli jde o sedan nebo kombi. Délka se zvětšila o 55 mm, šířka o 50 mm a výška o 65 mm a když uvážíme, že i rozvor je dokonce o 80 mm a rozchod vpředu i vzadu o 35 mm, respektive 45 mm, potom je jasné, že cestující uvnitř rozhodně nebudou strádat.
Vzadu se pohodlně usadí tři osoby, aniž by je nějak omezoval prostor nad hlavami nebo v kolenou. Přední sedadla, u řidiče elektricky nastavitelné s pamětí, jsou příjemně tuhá a komfortní. Velký úhel otevření dveří ulehčuje nastupování i vystupování. Výškově i podélně nastavitelný volant s tlustým věncem a ovládacími prvky audiosoustavy a tempomatu se drží dobře. Všechny čtyři analogové jsou přehledně uskupeny, stejně jako ovladače na středovém panelu. Vlevo pod volantem je tlačítko elektronické parkovací brzdy, která se po nastartování a sešlápnutí brzdového pedálu sama odblokuje. Ale přeci jen bychom raději viděli klasickou ruční brzdu.
Větší rozměry se musely zákonitě odrazit i na velikosti zavazadlového prostoru, jehož hrana je pouze 620 mm nad zemí a zadní stěny se vyklopí až do výšky 1,80 metru. Při základním objemu 526 l je dlouhý 1010 mm a široký 1090 mm mezi podběhy, resp. 1410 mm. Když sklopíme opěradla na sedáky, tak dostaneme rovnou podlahu dlouhou až 1,8 metru a objem dosáhne 1726 litrů. Místo rezervy je pod podlahou zavazadlového prostoru vyjímatelný polystyrenový výlisek na drobnosti
Subaru Legacy si může zákazník objednat buď se zážehovými 2.0/150 k nebo 2.5/167 k, případně 265 k a nebo vznětovým přeplňovaným dvoulitrem, všechny pochopitelně konstrukce s protilehlými písty (boxer). Jak jinak. Právě diesel, mimochodem jeden z nejvydařenějších ze současné nabídky, přenášel přes mezinápravový diferenciál sílu v poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy.
Ani tentokrát nás 2.0D nezklamal. Spotřebuje nejen málo nafty, ale chová se hodně kultivovaně a je také tichý. Někomu se může zdát 150 k výkonu a 350 Nm točivého momentu na Subaru nic moc, ale obě hodnoty jsou dostačující, zvláště, když jsme se přesvědčili, jakým způsobem je šestistupňová přímo řazená převodovka (dříve jen pětistupňová) dokáže přenést na vozovku. Na trojku můžete jet třeba i na tisíc otáček, čtyřka si nechá líbit i nějakých 1200/min. Při obsazení dvěma osobami jsme jezdili v průměru za šest litrů nafty na sto kilometrů, a to poměrně svižně, což nám umožňuje i skvěle nastavitelný podvozek.
Díky dlouhému rozvoru a pohonu všech kol AWD se chová jistě a stabilně. K tomu výkonné kotoučové brzdy a když je nejhůře, tak pomůže systém stabilizace VDC. Ale vždy mějte na paměti, že fyzikální zákony neobelstíte ani s ABS ani s VDC. Jízda s každým Subaru, a to platí i pro Legacy, je vždy zážitkem.
Zepředu působí Legacy Combi robustně, z boku zaujme bohatým prosklením a vzadu zasahují široké výklopné dveře hluboko do nárazníku. Nové tvary rozhodně dynamiku nepostrádají.
Subaru Legacy Combi lze získat ve výbavě Trend (jen 2.0 od 715 000 Kč), Active, Comfort nebo Sport GT (jen 2.5/265 k). Přestože se jednalo o výbavu Active, tak zahrnovala prakticky všechno, co „potřebujeme k životu“ Z bohatého seznamu vybíráme xenony, mlhovky, elektricky sklopná vnější zrcátka, kožený volant i sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, vyhřívání předních sedadel, bezklíčkové ovládání centrálního zamykání a startování, dvouzónovou klimatizaci, elektrické vyhřívání vnějších zrcátek, DVD navigaci, parkovací kameru, LCD displej, ukazatel zařazené rychlosti, tempomat, kontrolu stability VDC, systémy ABS, EBD, BA, TCS hill holder (působí při rozjezdu ve svahu min. 5 %), přední, boční a hlavové airbagy atd.
Rodinné kombi Subaru Legacy Combi můžeme zařadit na vrchol střední třídy, zvláště když k výše uvedenému přiřadíme ještě prvotřídní kvalitu i použité materiály. Subaru prostě nikdy nezklame.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3600/min
Točivý moment: 350 Nm při 1800-2400/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/5,3/6,1 l/100 km
Rozměry: 4775 x 1780 x 1535 mm
Rozvor: 2750 mm
Objem zav.prostoru: 526/1726 l
Cena: 855 000 Kč (2.0D Active)


J.Lasík, 29.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar