Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza WRX 265 - rozhodně nadchne

Nestačí vám sérioví Impreza s benzinovým dvoulitrem a 150 k, na sportovní STI s přeplňovaným dva a půl litrem a 265 k nestačíte nebo si netroufnete? Nemusíte zoufat. Subaru připravilo verzi WRX 265, s níž můžete jezdit nejen rychle, ale i po městě, i když zase ne tak moc často.

Verzi WRX s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem boxer o objemu 2,5 litru poznáte hned podle velké nasávací kapsy na kapotě motoru. Tím získává vůz na dravosti ještě když stojí, stejně jako díky většímu zadnímu spoileru, 17“ kolům, masce chladiče ve stylu STI. To jsou také hlavní změny pro modelový rok 2009, ovšem nejdůležitější změna nám zůstává ukryta.
Výkon totiž narostl o 25 k na celkových 265 k a točivý moment o 27 Nm na slušných 343 Nm. S takovými hodnotami můžete už leccos podnikat, ale nezapomeňte, že s přibývajícími kilometry roste vaše chuť posunout hranici o trochu dál. Navíc Impreza WRX 265 k tomu přímo vybízí, zvláště, když se ještě můžete spolehnout na symetrický pohon všech kol v poměru 50:50. Přesvědčí vás o tom, také akcelerace, kdy během šesti sekund dosáhnete rychlosti 100 km/h.
Největší sílu motoru pocítíte zhruba od čtyř tisíc otáček, kdy vrcholí točivý moment a vydrží zhruba do pěti tisíc. Ale jinak vás kromě mohutného zátahu už při rozjezdu potěší poměrně vysoký rozsah využitelných otáček. Rychlé jízdě po klikatých silnicích odpovídá pochopitelně spotřeba kolem 13 litrů na 100 kilometrů, ale když jen trochu zvolníte, tak můžete v pohodě jezdit za 11 litrů benzinu. A kdo má motýlí nohu, ten se dostane třeba na 9 litrů. Ovšem ruku na srdce, jezdit s WRX pomalu by byl hřích, na to nepotřebujeme model WRX, jenž nám poskytne opravdu velké zážitky z řízení. A už vůbec k tomu nepotřebujete výkon 300 k jako u verze STI.
Vyšší výkon musí pochopitelně ohlídat upravený podvozek s většími stabilizátory, uložením náprav z STI a tlumiči s tužší charakteristikou. Díky pohonu 4WD jsou však kola neustále v kontaktu s vozovkou, dobře filtrují nerovnosti a v zatáčkách máte větší jistotu.
Pětistupňová mechanická převodovka funguje přesně a rychle, jednotlivé stupně mají kratší odstupňování. Šestkou bychom asi nepohrdli, zvláště při jízdě na dálnici. Sportovní nádech nám připomíná také tužší spojka.
O sportovně laděném interiéru asi není třeba mluvit, po otevření dveří nám hned padnou do oka anatomické sedačky s integrální opěrkou hlavy. V rychlých zatáčkách vás skvěle podrží a jsou i na dlouhou jízdu pohodlná. Volant padne přesně do ruky, přístroje jsou skvěle čitelné i za tmy a všechny ovladače hned v dosahu. Pokud se podíváte do seznamu sériové výbavy, tak zjistíte, že v nabídce prakticky nic nechybí – systémy ABS, VDC, Hill Asist, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, šest airbagů, xenonové světlomety, tempomat, bezklíčový systém otevírání dveří, startování tlačítkem Start/Stop atd.
O Subaru Impreza WRX 265 musíme prohlásit prakticky to samé, co o Škodě Octavia RS – krásná hračka pro velké kluky. Oproti výkonnější verzi STI má sice nižší výkon, ale také decentnější vzhled a komfortnější chování. Karosérii rozhodně vylepšují aerodynamické doplňky. A i bez stavitelného středového diferenciálu si s Imprezou užijete radosti až až. Jen nezapomínejte, že fyziku neošidíte v žádném případě. Impreza funguje skvěle v běžném provozu i při ostré jízdě.
Potěší jistě i cena, která zůstala na stejné úrovni, jako u předchozí verze – 898 800 Kč. Pouze za modrou metalízu, která k vozu rozhodně patří, musíme připlatit 10 800 Kč.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 2457 cm³
Výkon: 195 kW (265 k) při 5200/min
Točivý moment: 343 Nm při 4000/min
Rychlost: 209 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 14,4/8,1/10,4 l/100 km
Rozměry: 4415 x 1740 x 1475 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Objem zav.prostoru: 301/1216 l
Poh./užit.hmotnost: 1410/510 kg
Cena: 898 800 Kč


Jindřich Lasík, 21.10.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar