Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza 2.0D XV v outdoorovém stylu

Než přijde v příštím roce na trh nová Impreza, tak se Subaru vloni na podzim rozhodlo oživit stávající hatchback modelem s označením XV, jenž řadí mezi crossovery, ale my bychom jej zařadili spíš mezi allroady jako třeba verze Scout od Škody nebo Cross od Volkswagenu.

Zpočátku jsme se domnívali, že oplastovaná Impreza asi velký zájem veřejnosti nevzbudí, ale ukazuje se, že opak je pravdou a překvapil i představitele společnosti Subaru ČR. Navíc jsme několikrát během testování vyslechli názor, že XV je zajímavější než klasický hatchback. A my musíme jen souhlasit.
Vděčí za to hlavně jednak masce chladiče, která je větší a trochu připomíná Outback, ale především pak černému plastu na předním nárazníku a plastovým lemům blatníků na bocích karosérie včetně prahů. Plasty jsou vkusné a dobře chrání karosérii před drobnými škrábanci v městském provozu nebo před odlétajícími kamínky. Design karosérie pak vylepšuje ještě difuzor a zadní spoiler, který obepíná celé zadní okno a zapomenout nesmíme ani na střešní ližiny z černého hliníku.
Světlá výška 150 mm zůstala, i když mimo Evropu se dodává ještě verze „185 mm“. Tím je jasné, že XV není v žádném případě určen do terénu, zvládne sice polní a šotolinové cesty, ale jeho domovem jsou silnice.
V některých článcích jsme se dočetli poměrně negativní hodnocení vnitřního prostoru, včetně nekvalitních tvrdých plastů nebo zastaralé přístrojové desky. S tím nesouhlasíme a nemáme k němu výhrady. Ztvárnění interiéru se sice neliší od klasické verze. Jedinou změnou je hnědé čalounění sedadel oproti modrému, na které jsme zvyklý. Jak se často říká, v jednoduchosti je krása, přístrojová deska je přehledná, budíky modře podsvíceny, kvalita i materiál plastů vyhovuje.
Pokud si kupujeme Subaru, potom pro jeho jízdní vlastnosti, kvalitní motory boxer a symetrický pohon všech kol. V dobře tvarovaných sedadlech máme jistotu a oporu v rychlých zatáčkách, volant se silným věncem a obšitý kůží se drží dobře, řadicí páka je hned po ruce. Jedinou výtku máme k nepraktickému ovládání palubního počítače kolíčkem za volantem, navíc neukazuje ani průměrnou rychlost ani dojezdovou vzdálenost. Věřme, že se s tímto nedostatkem už v příští generaci nesetkáme.
Vzadu se pohodlně usadí dvě dospělé osoby až do výšky 1,85 metru, ale ve třech už to bude horší, hlavně pro prostředního spolujezdce, kterého bude omezovat i středový tunel. Zavazadlový prostor má slušný objem tři sta litrů, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1216 litrů a s rovnou podlahou. Bohužel je mělký, ale to je daň za pohon všech kol.
Chválit přeplňovaný vznětovými dvoulitrový čtyřválec s protilehlými písty (boxer) snad ani nemusíme. Ani tentokrát nás nezklamal a jen potvrdil, že patří mezi diesely k nejlepším. Dvoulitr disponuje dostatečným výkonem 150 k i točivým momentem 350 Nm, který můžeme využívat už od 1800 otáček za minutu. Jeho sílu cítíme už z nízkých otáček. Ve dvou tisících se projeví turboefekt a Impreza jde „pěkně za plynem“. Pak jsme si jízdu maximálně užívali. V průměru jsme jezdili mezi 6 až 6,5 litry nafty na sto kilometrů, ovšem nutno dodat, že jsme jezdili tak, jak se na Subaru sluší a patří. Pěkně svižně, ale v rámci rychlostních limitů. Pokud jsme zvolili poklidnější jízdu, potom jsme se bez problémů přiblížili k pěti litrům nafty. Ještě je třeba zmínit, že turbodiesel je neobyčejně tichý a to ještě při rychlosti 130 km/h. Se šestistupňovou převodovkou si rozumí skvěle.
Můžete to vypadat jako otřepaná fráze, ale Subaru je prostě Subaru. Nikdy nezklame a pokaždé potěší. Outdoorový model XV si už našel spoustu zájemců a jistě si najde i další, o tom není pochyb. Za cenu 659 000 Kč dostanete atraktivní design, úsporný a výkonný turbodiesel, pohon všech kol a bohatou výbavu, v níž prakticky nic důležitého nechybí. Levnější provedení XV se zážehovým čtyřválcem 2.0 je o sto tisíc korun levnější.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec typu boxer
Objem: 1998 cm³
Výkon: 110 kW(150 k) při 3600/min
Točivý moment: 350 Nm při 1800-2400/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/5,0/5,8 l/100 km
Rozměry: 4430 x 1779 x 1515 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zav.prostor: 301/1216 l
Cena: 659 000 Kč (2.0 D XV)


J.Lasík, 12.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar