Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb Combi 4x4 2.0 TDI - elegance bez hranic

S každým s kým jsme měli možnost hovořit na téma Superb Combi jsme se shodli, že jde o jedno z nejzdařilejších kombi v současné době, a to nejen ve vyšší střední třídě. A také při cestě do Ženevy, která vedla tradičně přes Alpy, se za ním lidé otáčeli.

Nebývá dvakrát zvykem, aby si kombi odvozené od sedanu nebo hatchbacku zachovalo svoji tvář a zadní část nevypadala „naroubovaně“. Bezpochyby vypadá lépe než Superb sedan. Záď v žádném případě nikoho neruší a užitná hodnota zůstala zachována.
Objem zavazadlového prostoru 633 litrů prakticky deklasuje všechny konkurenty a blíží se Mercedesu třídy E, považovaný za etalon kombíků. Vzhledem ke kolmým stěnám a takřka do roviny sklopným zadním sedadlům je tak dobře využitelný, že jej snad ani nemůžeme nikdy celý zaplnit. A to nemluvíme o celkovém objemu 1865 litrů, při němž se délka ložné plochy prodlouží ze 105 mm na 175 milimetrů. Praktická je rovněž dvojitá podlaha, kterou můžeme vysunout nad zadní nárazník. Tím se lépe dostaneme k zavazadlům, na čemž se podílí i výška ložné hrany, která je 600 mm nad vozovkou. Posuvná hliníková lišta zabraňuje pohybu věcí, nechybí síťový program ani řada háčků na bocích či úchytná oka v podlaze. A ještě jedna drobnost potěší. Osvětlení pomocí vyjímatelné akumulátorové svítilny s magnetem. Zadní dveře se otevírají elektricky do výšky 190 mm.
Když už jsme uvnitř, tak se podívejme na interiér. Kvalitní materiály a perfektní zpracování, kam se jen podíváte. Nádech luxusu dodává lišta v imitaci dřeva. Tužší přední sedadla nám vyhovovala i po stránce opory a rozměrů. Sedět v nich takřka tisíc kilometrů není žádný problém. Obě jsou elektricky nastavitelná, a tak si najdete polohu, která vám vyhovuje. Také obě krajní zadní sedala jsou pohodlná s přemírou prostoru, hlavně v kolenou. Delší cesty je lepší přeci jen absolvovat ve čtyřech. (Vzadu je jen o 28 mm širší než Octavie.) Pak si všichni užijí pohodlí beze zbytku. Možná by neškodilo, aby byla zadní opěradla sklopná do několika poloh. Ale to je jen drobnost. U kožených sedadel jsme uvítali vyhřívání vpředu i vzadu.
Přístrojová deska se od sedanu neliší, za parkovací asistent musíme připlatit 14 000 Kč, zatímco parkovací senzory vpředu i vzadu jsou od výbavy Elegance ve výbavě. Připlatit musíte také za navigaci Columbus, jejíž součástí je i měnič na šest CD, uložený vzadu v kufru.
Letošní dlouhá zima plná sněhu nás přímo vybízela, abychom si naplánovali cestu s autem s pohonem všech. Ale museli jsme se rozhodnout mezi benzinovými 1.8 TSI / 118 kW, V6 3.6/191 kW nebo turbodieselem 2.0 TDI CR / 125 kW. Volba padla na „tédéíčko“ se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, a nelitovali jsme. I přes vyšší hmotnost jsme na dálnici při průměrné rychlosti kolem 115 km/h spotřebovali zhruba 6,5 litrů nafty na sto kilometrů. Po normálních silnicích, ale v horách, se pak vyšplhala o necelý litr výš. Tedy, co si u tak velkého, takřka pětimetrového kombi a obsazení třemi osoby včetně zavazadel přát víc. Jen ten pohon všech kol čtvrté generace Haldex jsme moc nevyužili. Teprve až po návratu, kdy se do Čech vrátil sníh.
Jízda se Škodou Superb Combi je příjemná a pohodlná. Podařil se najít kompromis, a tak se vůz v zatáčkách naklání jen minimálně, přesně drží stopu a dobře se vyrovná s nerovnostmi. Ani od kol se dovnitř nepřenáší žádný velký hluk. Podvozek musel být upraven, vzheldem k většímu zatížení 563 kg a celkové hmotnosti, která se pohybuje mezi 1504 až 1754 kilogramy.
Nejlevnější Superb Combi 4x4 lze pořídit za 715 900 Kč (1.8 TSI Elegance), zatímco diesel stojí od 770 900 Kč. V základní výbavě Comfort máte mj. sedm airbagů, ESP, ABS, MSR, ASR, EDS, klimatizaci Climatic, mlhovky apod. Testovaná verze Elegance měla navíc třeba bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, výsuvné ostřikovače světlometů, dvouzonovou klimatizace Climatronic, vyhřívaná přední a zadní sedadla, sadu na opravu pneumatik, mlhovky s funkcí Corner atd.
Škodu Superb Combi můžeme považovat za výkladní skříň naší automobilky. I Němci nám pomalu začínají závidět, a to je už co říct. K podzimní novince škodovky nemáme prostě co dodat. Opravdová konkurence Fordu Mondeo nebo VW Passat, v některých věcech je i předčí.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 4200/min
Točivý moment: 350 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 217 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,4/5,4/6,5 l/100 km
Rozměry: 4838 x 1817 x 1510 mm
Rozvor kol: 2761 mm
Rozchod kol: 1545/1517 mm
Cena: 916 900 Kč (Elegance)


Jindřich Lasík, 25.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar