Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb 2.0 TDi DSG - co si přát víc

Modely označené jako Superb, ať to bylo již ve třicátých letech, nebo pak od roku 2001 lze považovat za to nejlepší, co kdy z Mladé Boleslavi během sto deseti let výroby automobilů, vyjelo. Poslední generace je nejlepším důkazem, protože design se povedl opravdu mimořádně.

My jsme podrobili důkladnému testu Škodu Superb s přeplňovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 110 kW ve spojení s dvouspojkovou převodovkou DSG. Během týdne jsme ujeli asi dva tisíce kilometrů, včetně několika průjezdů vysokohorské silnice Grossglockner, kam jezdí své modely testovat prakticky všechny automobilky. Jen na této silnici jsme najezdili asi dvě stovky kilometrů.

Na pohled je zřejmé že Škoda Superb je ideálním společníkem na dálnice, ale jezdili jsme i po silnicích nižších tříd včetně okresních. Tudíž jsme si vyzkoušeli podvozek ve všech možných situacích a musíme říct, že stejně jako u Octavie je hodně silnou stránkou Superbu. Je vyladěn opravdu skvěle, spíš na komfort, žádné rázy se neozývají, žádné drncání, na nerovnostech se jen pohupuje. V zatáčkách se chová neutrálně, k čemuž přispívá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, která „tlačí“ zadní část do zatáčky.
Jednou z novinek, která se nám hodně zamlouvala, je systém automatického natáčení světel. Vzhledem k tomu, že dvě cesty vedly v noci, tak jsme byli jsme překvapeni, jak skvěle funguje. V situacích, kdy byste už přepínali z dálkových na tlumená světla, abyste neoslňovali, tak automatika sama odstíní dálková světla, aniž by došlo k jejich přepnutí. Můžete tak stále jet se zapnutými dálkovými světly.

Inovativní systém světel v jakékoli dopravní situaci zajistí optimální dosah světelného kužele. Prostřednictvím multifunkční kamery systém Smart Light Assist rozpozná při snížené viditelnosti vozy v protisměru nebo vpředu a v těchto oblastech cíleně odstíní dálková světla. Každá „legrace“ sice něco stojí, v tomto případě 20 000 Kč. alek tomu dostanete eště Lane Assist – asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu včetně varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, asistent hlídání „mrtvého úhlu“ (Blind Spot Detect) a asistent vyparkování (Rear Traffic Aler).


Superb poháněl dvoulitrový turbodiesel s točivým momentem 340 Nm, který je k dispozici už od 1700 otáček a to až do třech tisíc. Do dvou tisíc nedává sice o sobě moc vědět, ve sto třiceti na dálnici se ručička otáčkoměru pohybovala kolem dvou tisíc, na běžné silnici při stovce klesly otáčky ještě o pět set. V průměru nám palubní počítač „spočítal“ spotřebu mezi 5 až 5,5 litry nafty na sto kilometrů. A to jsme se nikdy moc neloudali, ale jezdili svižně. Co k tomu dodat? Vůbec nic, snad jen, že lepšího výsledku jsme nemohli ani dosáhnout.
A do třetice jedničku zaslouží i komfortní a prostorný interiér, stejně jako sedadla vpředu i vzadu. Jen těžko bychom hledali podobný model, který nabídne na zadních sedadlech tolik prostoru jako Superb. Ani dlouháni kolem 185 cm se nedotknou stoupu. K tomu přispěl o 80 delší rozvor a na délku plus 47 mm. Takže je dost místa, jak v podélném tak příčném směru. Poprvé u škodovky je použita elektrohydraulická parkovací brzda místo klasické ruční.

Zavazadlový prost se otevírá už pouze pátými dveřmi a má objem 625 litrů, což je o 30 l více než v předchozí generaci. Na délku má úctyhodných 116 cm, na šířku 101 cm a pod plato je vysoký 55 cm. Pokud si připlatíte 2100 Kč za dojezdovou rezervu, což rozhodně doporučujeme z vlastní zkušenosti, potom se vám zmenší o zanedbatelných 25 litrů.
Příjemný volant i ovladače jsou stejné jako v Octavii, všechno přehledné a jednoduché, nic není třeba hledat. To platí také o spolehlivé navigaci, která je v takovém voze samozřejmostí.

Nejlevnější Škodu Superb se zážehovým čtyřválcem 1,5 litru TSI pořídíte za 659 900 Kč v základní výbavě Active, zatímco za 2.0 TDI se stejným výkonem 110 kW zaplatíte o 44 000 Kč víc. Ale za dvouspojkovou převodovku musíte připlatit ještě 65 000 Kč. Díky citelnému zátahu z nižších otáček spotřebujete méně nafty, ale na druhou stranu zaplatíte více. Testované provedení ve výbavě Style stoji 893 900 Kč.

Za příplatek můžete mít ještě celou řadu bezpečnostních systémů jako například
Traffic Jam Assist (zvyšuje bezpečnost a komfort v dopravních zácpách a při jízdě v koloně, kdy automaticky řídí, brzdí a přidává plyn. Podmínkou je, že řidič má ruce na volantu) Systém Travel Assist spolupracuje s kamerou umístěnou ve vnitřním zpětném zrcátku a snímá dopravní značky. Superb může být vybaven systémem Driver Alert (rozpoznání únavy řidiče), dále adaptivním podvozkem Dynamic Chassis Control (DCC) včetně volby jízdního profilu. Premiéru má také Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City. Varuje řidiče při rychlostech od 5 do 210 km/h před hrozící kolizí a v případě potřeby vůz automaticky přibrzdí, resp. podpoří plné brzdění. Nechybí adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC), proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist, která připraví řidiče a spolujezdce na hrozící nehodu. Zadní parkovací kamera Rear View Camera se aktivuje zařazením zpátečky a zobrazuje snímaný prostor na displeji systému infotainmentu, který vykresluje přes obraz také dynamické stopy (naváděcí linie).


Škoda Superb nás oslovila, když pomineme jedinečný design, hlavně jízdními vlastnostmi, úsporným motorem, vnitřním prostorem a komfortem. Nemáme rádi výraz vlajková loď, ale v tomhle případě je na místě.


https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/82f513d9-581a-4d4b-bd0d-dee0e1a4ec98/cenik-superb-2018-10-19.b68751c3305c38290047783832e42471.pdf



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,1/4,5 l/100 km
Rozměry: 4861 x 1864 x 1458 mm
Rozvor: 2841 mm
Zavazadlový prostor: 625/1760 l
Cena: 893 900 Kč (2.0 TDI DSG Style)



J.Lasík 7.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar