Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia 2.0 TDI PD - rychle a úsporně

Modelová řada Octavia nabízí dnes nejen dvě karosářské verze a tři stupně výbavy, ale také osm pohonných jednotky. Takže zákazník má opravdu z čeho vybírat, a to má ještě k dispozici verzi 4x4, sportovní RS, mechanické i samočinné převodovky včetně dvouspojkové DSG.

Z nabídky pěti zážehových čtyřválců: 1.4 MPI – 59 kW, 1.6 MPI – 75 kW, 1.6 FSI – 85 kW a nově také 1.8 TSI – 118 kW (vystřídal dosavadní 2.0 FSI-110 kW) a 2.0 TFSI-147 kW a vznětových pohonných jednotek 1.9 TDI – 77 kW a 2.0 TDI – 103 kW a 125 kW, jsme se tentokrát zaměřili na nejmodernější vznětový agregát s technologií čerpadlo-trysko. Proto také dvoulitrový turbodiesel nese ve svém označení zkratku PD (Pumpe – Düse). Díky elektronickému vstřikování paliva a turbodmychadlu VGT s proměnou geometrií lopatek oceníte už po několika kilometrech jeho sílu a pružnost.
Zrychluje intenzivně plynule a v širokém rozsahu otáček až do čtyř tisíc. Jeho mohutných 320 N.m točivého momentu je k dispozici od 1750 až do 2500 otáček za minutu. Proto také dokáže zrychlit na stovku za necelých 10 sekund a ručička rychloměru se vyšplhá podle údajů výrobce až na 208 km/h.
A to jsme ještě nemluvili o spotřebě. Sice je o něco vyšší než u oblíbeného turbodieselu 1.9/105 k, ale při svižnější jízdě a obsazení třemi osobami a plným „kufrem“ si v průměru řekl o šest litrů. S lehkou nohou můžete počítat se spotřebou kolem 5,5 litrů, přičemž ve městě naroste spotřeba zhruba o dva litry. Příznivé spotřebě přispívá také šestistupňová mechanická převodovka.
Podvozek se čtyřprvkovým nezávislým zavěšení zadních kol je naladěn komfortně, takže o sportovní tvrdosti nemůže být řeč. Pérování i pružení se dobře vypořádávají s našimi rozbitými asfalty. Dobrý kontakt s vozovkou zaručuje hřebenové řízení, jehož elektromechanický posilovač (v činnosti je když je třeba) má variabilní účinek a napomáhá i poklesu spotřeby.
Sériová výbava zahrnuje ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku na nápravy, mechanickým brzdovým asistentem a protiprokluzovým ASR, za příplatek dostanete ještě systém jízdní stability ESP s hydraulickým brzdovým asistentem a vyspělejším ASR.
Novinkou nového modelového roku je mj. odbočovací světlo, které je realizované tzv. funkcí „corner“ pro přední mlhovky. Modifikaci zahrnují také kola z lehké slitiny v designu Lyra (16“) nebo Pallas (17“).
Škodu Octavii můžeme s klidem prohlásit za opravdový bestseller mladoboleslavské škodovky a že naše velice příznivé dojmy nejsou subjektivní, svědčí i počty prodejů nejen u nás, ale také v zemích západní Evropy. Tam za poměrně příznivé peníze dostanete kvalitní automobil, který svým majitelům udělá stejnou službu jako vozy zahraničních značek, ovšem podstatně dražších. Pravda, často narážíme na názor, Octavii bych nikdy nechtěl, ale většinou to říkají lidé, kteří se v ní nikdy nesvezli a zastávají názor – co je české, to je špatné. Naštěstí je dost řidičů, kteří na ni nedají dopustit.
Model 2.0 TDI je nabízen ve výbavě Ambiente za 609 900 Kč, Elegance za 649 900 Kč, případně luxusní Laurin Klement za 800 900 Kč.


Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 N.m při 1750 – 2500/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/4,6/5,5 l/100 km
Rozměry: 4572 x 1769 x 1462 mm
Rozvor: 2578 mm
Objem zavazadlového prostoru: 560 l
Cena: 649 900 Kč (Elegance)

Jindřich Lasík, 4.10.2007


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar