Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 1.6 THP Allure - prostě se povedl

Poprvé se „manažérský“ Peugeot 508 představil veřejnosti v roce 2010 na domácím autosalonu v Paříži, kdy v modelové nabídce nahradil vlastně hned dva typy 407 a 607, a začlenil se tak na samý vrchol nabídky. Vloni v létě jsme se mohli poprvé seznámit s modernizovanou verzí.

Na začátek připomeňme, že Peugeot 508 se vyrábí jak v provedení sedan, tak i kombi, a oba vozy se mohou pochlubit až neskutečným vnitřním prostorem.

Vpředu jsme si připadali jako v luxusním sedanu, pro větší komfort je sedadlo vybaveno výsuvnou podpěrou pro stehna. Zvláště pak cestující na zadních sedadlech jsou doslova hýčkáni. Může se zato zvětšení rozměrů, délka o 38 mm (16 mm vpředu, 22 mm vzadu), a to především díky přepracování nárazníků, které nyní působí robustnějším a zároveň elegantnějším dojmem. Nové jsou i světla a diody pro denní svícení.

Objem zavazadlového prostoru je 515 litrů v případě, že místo rezervy vozíte s sebou jen lepicí sadu. Pokud se rozhodnete pro rezervu, potom se sníží na 473 litrů.
Trochu netradičně je umístěno startovací tlačítko vlevo od sloupku řízení, ale i na to si zvyknete. Většina informací se zobrazují na sedmipalcovém displeji, čímž ubylo několik ovladačů a tlačítek na středovém tunelu. Za to na multifunkčním, dole nepatrně zploštělém volantu, je tlačítek stále požehnaně.

My jsme si vyzkoušeli sedan se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 THP o výkonu 165 k. Ale můžete si vybrat ještě zážehový 1.6 VTI/120 k nebo ze vznětových: 1.6 e-HDI/115 k, 2.0 HDi/163 k, 2.2 HDi/204 k nebo 2.0 Blue HDi – 150 k a 180 k.

Benzinová „jedna-šestka“ s výkonem 165 k je třetí nejsilnější motorizací po turbodieselech 2.0 BlueHDi a 2.2 HDi. S největším točivým momentem 240 Nm už ve 1400 otáčkách a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nás potěšil svojí pružností. S více než půldruhé tuny těžkým sedanem si hravě poradí, jak dokazuje i zrychlení 8,6 sekundy z klidu na 100 km/h. Mimochodem jde rovněž o jednu ze zásadních novinek modernizované verze a nrazuje předchozí motorizaci.

S vozem jsme najezdili asi 1500 kilometrů s průměrnou spotřebou do 6,5 litrů benzinu na sto kilometrů při svižnější jízdě. Pokud si dáte hodně záležet, tak se můžete dostat i pod šest litrů, a to je na zážehový motor dost zajímavá hodnota.

Nový PEUGEOT 508 s přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny a pseudo-Mc Pherson a zadní víceramennou nápravou nabízí kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.
Vedle běžné výbavy (v základní Access je mj. šest airbagů, systémy ESP, ABS, ASR, Hill Assist, start/stop, manuální klimatizace, palubní počítač) si můžete pořídit do 508 třeba systém sledování mrtvého úhlu nebo parkovací kameru za 4000 Kč, jejíž barevný obraz se promítá na displej.

Třetí stupeň výbavy Allure, v níž byl testovaný automobil, zahrnuje navíc třeba tempomat + omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, bezklíčkové otevírání a startování, vyhřívaná vnější zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, polokožené čalounění, elektricky nastavitelnou bederní opěrku, vyhřívaná přední sedadla, osvětlené prahy dveří, osvětlení pro nohy cestujících, kožený volant atd. To vše plus další výbavy za 704 000 Kč.

Ceny Peugeotu 508 se pohybují od 529 000 Kč (1.6 VTI), resp 548 900 Kč (1.6 e-HDi) v základní výbavě Access, dále následuje výbava Active v relacích od 585 000 Kč do 671 000 Kč, pro výbavu Allure si musíte připravit od 664 000 Kč do 770 000 Kč. Nejdražší je verze GT s motorem 2.2 HDi za 854 900 Kč.

Model 508 je asi v současné době tím nejlepším, co může Peugeot nabídnout. Moderní hospodárné motory, dostatek vnitřního prostoru, kvalitní technologie – to vše najdete v modernizované „pět-set-osmičce“. A k tomu samozřejmě komfortní podvozek, umožňující pohodlné cestování na delší vzdálenosti. Možná ani nevypadá jako Peugeot, protože lidé jsou zvyklí spíš na menší modely 208 nebo 308. Proto také asi budil zájem veřejnosti všude, kde jsme zastavili. Peugeot 508 se prostě povedl-



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 121 kW (165 k) při 6000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1400/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/4,5/5,6 l/100 km
Rozměry: 4830 x 1853 x 1456 mm
Rozvor kol: 2817 mm
Zav.prostor: 515/958 l (bez rezervy)
Cena: 704 000 Kč (1.6 THP Allure)



J.Lasík 28.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar