Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW GT 2.0 - uspokojí každého

V posledních letech se dostaly do módy sportovně laděná kombi, a protože si je řada zákazníků žádá, tak jej mnoho automobilek zařadilo do modelového programu. Jen si každý označuje po svém. Tak třeba Audi má Avant RS, Škoda nabízí Octavii Combi RS, Volkswagen pak Golf Variant GT, stejně jako Peugeot model SW.

Pod označením GT (Gran Tourismo) si hned každý představí vyloženě sportovní automobil, nejlépe kupé. Ale časy se mění. V minulosti tomu tak bylo, ale dnes bývá často situace jiná. My jsme si vyzkoušeli Peugeot SW 308 GT.

Označením GT na karoserii se může pyšnit i hatchback nebo kombi nižší střední třídy, přitom s tímhle autem můžete klidně jezdit i do práce ve všední den. Není to žádný čistokrevný „sporťák“, ale sportovně laděná „třistaosmička“. Vybrat si můžete mezi zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 THP nebo vznětovým 2.0 BlueHDi. Zatímco „benzin“ je spojený výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak diesel s automatem EAT6.

Na pohled se „gétéčko“ liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. S decentními úpravami vypadá nyní design hodně dobře.

Uvnitř mnoho zásadních změn nenajdeme, největší jsou určitě výborně tvarovaná sportovní sedadla (za příplatek), dole zploštělý volant malého průměru, hliníkové pedály nebo červené prošívání či kombinace látky s umělým semišem, (za příplatek s kůží nappa). Jiné změny jsme prakticky nezaznamenali. Překvapivě hodně místa je i na zadních krajních sedadlech pro osoby vyššího vzrůstu až do zhruba 185 centimetrů. Cestování ve čtyřech je tak komfortní. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na více než 1700 litrů.

Pro kombi jsme zvolili turbodiesel 2.0 BlueHDi s výkonem 180 k a točivým momentem 400 Nm, který je k dispozici už od dvou tisíc otáček. Je spojen výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, která volí stupně rychle a přesně. Startuje se tlačítkem, a pokud chcete jezdit spíš ostře, potom stačí stisknout tlačítko Sport vedle řadicí páky. Je součástí paketu Driver Sport, který změní reakci plynového pedálu, přitvrdí posilovač řízení, zobrazuje aktuální výkon a točivý moment, plnicí tlak turbodmychadla nebo i hodnoty příčného a podélného zrychlení. „Budíky dostanou červené odsvícení. Za zbytečné považujeme uměle vytvořený zvuk motoru přenášený do interiéru. Bez této „vymoženosti“ bychom se určitě obešli.

S 308 SW GT můžete jezdit jak úsporně, klidně v průměru i do šesti litrů, ale ve sportovním režimu za sedm i více litrů.

Vyhovovalo nám i tvrdší, nikoliv však tvrdé nastavení podvozku, jak se ostatně od třídy GT očekává. Světlá výška se snížila o 7 mm vpředu, respektive 10 mm vzadu. V zatáčkách drží stopu i při rychlejším projíždění, nemá problémy ani s nerovnostmi. V každém případě zachovává podvozek jistou míru komfortu.

Součástí výbavy je mj. i centrální zamykání s bezklíčovým přístupem, LED světlomety, dvouzónová automatická klimatizace, volant potažený kůží či multimediální systém s 9,7“dotykovou obrazovkou. Komu to nestačí, může si připlatit za přední vyhřívaná sedadla s masážní funkcí, sportovní sedadla s koženým čalouněním, vyhříváním a masážní funkcí, panoramatickou střechu nebo couvací kameru (4 000 Kč).

Vybrat si v dnešní době sportovní hatchback není dvakrát jednoduché, ale právě Peugeot 308 GT s výkonným motorem 2.0 BlueHDi může být vhodnou volbou. Potěší každého sportovně založeného řidiče, který rád jezdí svižně, ale zároveň potřebuje cestovat i po městě a o víkendu s rodinou. Za kombi SW zaplatí 746 000 Kč, což je o 32 000 Kč víc než za hatchback. Diesel je oproti benzinu dražší o 77 000 Kč, ale kdo hodně cestuje i na delší vzdálenosti, ten má výhodu v nižší spotřebě. Jen pro zajímavost Škoda Octavia Combi RS je zhruba o 100 000 Kč dražší.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,8/3,7/4,1 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1470 mm
Rozvor: 2730 mm
Objem zav.prostoru: 610/1775 l
Cena: 746 000 Kč



J.Lasík 20.11.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar