Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Pulsar 1.6 DIG-T trumfuje motorem a prostorem

Odborníci si lámou hlavy nad tím, do jakého segmentu zařadit nový Nissan Pulsar. Je to ještě hatchback nebo spíš už menší MPV? Ale zákazníkovi, který uvažuje nad jeho koupí je to vcelku jedno. Důležitější je pro něj hlavně vnitřní prostor, motory, výbava a také cena.

Nissan Pulsar se objevuje na našem trhu vůbec poprvé, i když v Japonsku byly pod tímto názvem označeny už od konce sedmdesátých let modely, které u nás a v Evropě známe jako Almera nebo Sunny.

První, co nás na Pulsaru upoutalo ještě dřív, než jsme usedli za volant, byl jeho poměrně velký rozvor 2,7 metru (Superb má o 14 mm méně) a jeho rozměry – délka 4,4 metru, šířka 1,7 m a výška 1,5 metru. Pro srovnání s Qashqaiem je takřka stejně velký až na výšku, které je u Pulsaru o 70 mm nižší. Rozměry leccos napovídaly o velikosti vnitřního prostoru, ale ten předčil naše očekávání ve všech směrech. Nissan dokonce hlásá, že nabízí rekordní prostor na zadní řadě sedadel a největší objem zavazadlového prostoru 385 litrů. A my musíme jen dát za pravdu. Vzadu mají i cestující vyššího vzrůstu pro nohy snad tolik místa jako v Superbu, a to i když sedí řidič a přední spolujezdec hodně vzadu.

Zavazadlový prostor je hluboký a spíš kratší, nakládací hrana poměrně vysoko a pod podlahou ještě rezerva. Po sklopení opěradel, a to i předního u spolujezdce dostanete úplně rovnou podlahu, což se nám nepoštěstí u celé řady konkurenčních automobilů nižší střední třídy.

Palubní deska včetně přístrojů a ovladačů je prakticky převzatá z Qashqaie. Proč by také ne, kdy je jednoduchá a přehledná, to vědí už léta i u Volkswagenu nebo škodovky.
Pulsar je však vybaven řadou nejrůznějších elektronických systémů, které usnadňují řízení. Bezpochyby nejzajímavější je soustava čtyř kamer AVM, která dokáže na multimediálním displeji vytvořit obraz jako z ptačí perspektivy a hned vidíte co se děje kolem vašeho vozu. Vůz je vybaven i širokoúhlou zadní kamerou, která vás při couvání upozorní na pohybující se osoby nebo zvířata v jízdní dráze. Aby byl obraz čitelný a jasný, tak je kamera vybavena jednak ostřikovačem nebo „ofukem“ v podobě jakéhosi fénu. Ten buď odstraňuje z optiky kamery prach, nebo ji osuší po umytí.

Z dalších bezpečnostních prvků se zmiňme o přednárazovém systému, systému hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů atd. V nejvyšší výbavě Tekna je máte ve výbavě, u nižších výbav si musíte připlatit.

Pro Nissan Pulsar si můžete vybrat buď zážehový čtyřválec 1.2 DIG-T o výkonu 115 k nebo zcela nový 1.6 DIG-T či osvědčený přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.5 dCi, mnohokrát odzkoušený jak v Nissanech, tak hlavně v Renaultech, z kterých také pochází. Právě „jedna šestka-turbo“ je velkým trumfem v nabídce.

Výkonem 190 k při 5600 otáčkách za minutu a točivým momentem 240 Nm v širokém rozpětí otáček už od 1600 až do 5200/min, tedy takřka pod vrchol maxima výkonu. Chová se velice kultivovaně a pružně zrychluje už od nízkých otáček. Možná by někdo čekal od výkonu 190 k spíš sportovní vlastnosti, a tak bude překvapen. Motor není třeba vytáčet, a nízkých otáčkách není problém jet na šestku sedmdesátkou. A čím nás překvapil asi nejvíce? Rozhodně spotřebou. Při svižné jízdě ukazoval palubní počítač kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů.

Pulsar využívá stejnou platformu jako třeba X-Trail, podvozek bychom možná uvítali o trochu tvrdší, ale i tak je příjemně komfortní a jízda pohodlná. Stabilizační systém můžeme krátkým stiskem tlačítka sice deaktivovat, ale ne úplně, a stále malým procentem zůstává v činnosti.

Nissan Pulsar pořídíte od 339 900 Kč se zážehovým motorem 1.2 DIG-T v základní výbavě Visia, respektive od 408 000 Kč s turbodieselem 1.5 dCi. Testované provedení se všemi „vymoženostmi“, jaké si jen můžete přát, a dodávané od druhého stupně výbavy Acenta přijde na 497 000 Kč, ve výbavě Tekna si připlatíte 70 000 Kč.

Nissan Pulsar přišel na náš trh poměrně v tichosti a zatím jich na silnici ani moc ještě nepotkáte. Bezpochyby potěší každého, kdo hledá prostorný a praktický automobil líbivého designu a s úsporným motorem. K tomu bohatá výbava, která nemá v automobilech této třídy obdoby. Nám se Nissan Pulsar hodně zamlouval.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1618 cm³
Výkon: 140 kW(190 k) při 5600/min
Točivý moment: 240 Nm při 1600-5200/min
Rychlost: 217 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,7/4,8/5,9 l/100 km
Rozměry: 4387 x 1768 x 1520 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Zavazadlový prostor: 385 l
Cena: 567 000 Kč (1.6 DIG-T Tekna)


J.Lasík 15.10.2015


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar