Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Accord 2.2 i-DTEC - po všech stránkách nej

Před časem Honda obohatila nabídku v řadě Accord o nejvýkonnější verzi vznětového přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,2 litru a výkonu 180 k. Předem musíme prozradit, že prostě nemá chybu a zvyšuje pohodlí při dlouhých cestách. A víme o čem mluvíme, protože jsme s ním podnikli cestu do Ženevy.

Přední části dominuje velká chromovaná mřížka chladiče a ostré tvary světlometů, z boku pak výrazné lemy blatníků. Výbava Type-S se sportovními nárazníky a bočními prahovými lištami rozhodně ještě eleganci sedanu zvyšují.
Z větších rozměrů – délka 4,7 metru (rozvor 2,7 m) vytěží především cestující, kteří mají na všech místech velice slušný prostor kolem sebe, jen vzadu si možná někdo bude stěžovat na méně místa pro nohy. Tříramenný volant padne dobře ruky, jen by nemusel mít tolik tlačítek. Ale to je úděl za nabídku elektronických systémů. Další ovladače najdeme na středovém panelu, takže je dobré nakouknout předem do návodu k obsluze. Jejich ovládání je pak už jednoduché a přehledné.
Přední sedadla mají výraznou boční oporu, která vás v zatáčkách podrží, a ani po sedmi stovkách kilometrů jsme necítili žádnou únavu. V zimě si můžete zapnout i vyhřívání.
Jak jsme už řekli podstatně více změn se odehrálo pod kapotou a týkají se techniky. Japonci se dost dlouho bránili vznětovému motoru, ale když s ním pak vyrukovali, tak se hned zařadil mezi nejkvalitnější po všech stránkách. A to platí také pro nový vznětový čtyřválec 2.2 i-DTEC přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a vybavený vstřikováním common rail třetí generace s piezoelektrickými vstřikovači s plnicím tlakem 180 MPa. Jde o celohliníkovou konstrukci se čtyřventilovým rozvodem a dvěma vačkovými hřídeli. V rozmezí 2000 až 2750 otáček za minutu dosahuje největšího točivého momentu 380 Nm. Výkon byl navýšen na dostatečných 180 k, s nimiž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy.
První překvapení nám připravil už při nastartování, kdy i při chladném počasí není vůbec slyšet. Běží vyrovnaně klidně a zatahuje už kolem 1500 otáček za minutu až zhruba k omezovači. Pořádně dá o sobě vědět kolem dvou tisíc, v tu chvíli nás zelená šipka v otáčkoměru vybídne k přeřazení na vyšší stupeň. Ještě tak ve sto šedesáti a při 3100 otáčkách je uvnitř stále ticho, k čemuž přispívá také důkladné utěsnění dveří.
Řízení je přesné, rychlé a citlivé, řazení šestistupňové převodovky jde lehce a po krátkých drahách. S turbodieselem je dobře sladěna, což dokazuje průměrná spotřeba kolem 6,2 litrů nafty na sto kilometrů při obsazení čtyřmi osobami. Záleží jen jak svižně budete s Accordem jezdit. Na jednu nádrž (65 litrů) můžete bez problému ujet až tisíc kilometrů.
Ovšem, k čemu by nám byl skvělý motor bez patřičně naladěného podvozku. Také v tomto směru nás Accord nezklamal. Skvělý podvozek zůstal věrný tradici, tzn. vpředu dvojitá příčná ramena a víceprvková náprava vzadu. Na technických silnicích nás potěšilo tvrdší nastavení podvozku, s vysokou mírou stability i komfortu. V zatáčkách drží stopu, v případě potřeby zasáhne ESP nebo VSA.
Pokud si připlatíte sto tisíc, potom si můžete vůz dovybavit třemi elektronickými lahůdkami, které výrazně zvyšují bezpečnost. První je adaptivní tempomat, který vaše auto pomocí radarového snímače v masce zpomalí v okamžiku, kdy dojedete pomalejší vozidlo a současně udržuje bezpečnou vzdálenost od auta vpředu. Nabízí tří odstupy a můžeme doporučit ten nejkratší, kdy je při rychlosti 130 km/h je mezi auty vzdálenost 50 metrů.
Je úzce spojen se přednárazovým systémem CMBS, který nás před srážkou varuje opticky i zvukově. Asi nejzajímavější a „nejchytřejší“ je systém LKAS, jenž hlídá řidiče před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu, a udržuje auto v přímém směru. Ovšem vyžaduje, aby se řidič věnoval řízení.
Honda Accord se dodává v šesti stupních výbavy – S, Comfort (od 574 000 Kč za 2.0 i-VTEC), Elegance, Lifestyle, Executive a Type-S, vníž byl i testovaný automobil v ceně 829 000 Kč.
Ve výbavě Type-S najdeme mj. šest airbagů, systémy ABS, EBD, VSA nebo stabilizaci jízdy s přívěsem TSA, BI-HID světlomety, automatické přepínání dálkových světel HSS, parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívaná zrcátka, vyhřívání předních sedadel, 18“ kola, dojezdové kolo, duální samočinnou klimatizaci atd.
S takovou výbavou může Honda Accord směle konkurovat nejen vozům středním třídy, ale i vyšší, jejichž cena bývá podstatně vyšší. Určitě potěší výkonem 180 k, který ji předurčuje k dálkovým jízdám. O tom jsme se mohli přesvědčit při cestě na Ženevský autosalon, kdy nám Accord poskytl plný komfort a ani nám nevadilo, že nemá třeba navigaci. Tu si lze samozřejmě přikoupit.
Po svezení s dieselovým Accordem by možná řada zákazníků změnila názor, zvláště když dílenské zpracování vozu vyráběného ve Velké Británii je na japonské vysoké úrovni.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 132 kW (180 k) při 4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 2000-2750/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/4,8/5,6 l/100 km
Rozměry: 4725 x 1840 x 2110 mm
Rozvor kol: 2705 mm
Zav.prostor: 467 l
Cena: 829 000 Kč (2.2 i-DTEC)


J.Lasík, 12.3.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar