Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Picasso 1.4 VTi - kouzelná krabička

Asi jen málokterý výrobce umí stavět velkoprostorové automobily MPV jako Citroën. Tradici MPV začal v podstatě modelem Xsara, který stejně jako jeho nástupci C4, C4 Grand a nyní i C3 nesou označení Picasso. V pořadí čtvrté MPV je však prvním mini MPV.

Zákazníky by neměl C3 Picasso oslovit jen designem, který je ostatně roztomilý, ale hlavně obestavěným vnitřním prostorem. Na délce čtyř metrů, která patří mimochodem v kategorii mini MPV k nejdelším, se podařilo vykouzlit opravdu velký interiér.
Mezi nejzajímavější prvky patří bezpochyby nově řešené velké čelní sklo se dvěma malými bočními okny, oddělenými tenkými sloupky. Přes plochu 3, 37 metru čtverečních máme opravdu skvělý výhled do všech stran, zvláště když k tomu připočteme ještě zvýšený posaz. Připadali jsme si jako ve výkladní skříni, a to jsme ještě neměli panoramatické střešní okno. Rozdíl ve velikosti oken byl markantní třeba po přesednutí do Superbu. Uvnitř jsme měli pocit, že sedíme rozhodně ve větším automobilu, než ve skutečnosti je. Není divu, že sám výrobce nazývá karosérii jako magic-box, tedy kouzelnou krabicí.
Díky větší výšce a velkému úhlu otevření dveří se nastupuje pohodlně, přední sedadla nás příjemně potěšila svoji tuhostí (na Citroën až nezvyklou) a velice slušným bočním vedením. Na zadních sedadlech se usadí dvě dospělé osoby bez omezení, ve všech směrech je dostatek volnosti jak do šířky (ca 1400 mm), tak nad hlavou (122 mm). Jde o jedny z největších hodnot v segmentu. Doprostřed posadíme však tak akorát menší dítě.
Opěradla lze naklápět, zadní lavici dělenou v poměru 60:40 podélně posouvat o 15 cm na úkor velikosti zavazadlového prostoru (385 až 500 l). Jeho ložná hrana je ve výšce 690 mm, zadní dveře lze vyklopit do výšky 1,8 metru. Jednoduchým zatažením páčky sklopíme opěradlo, přičemž se sedák zároveň zasune do podlahy. Výsledkem je rovná podlaha a objem zvětšený na 1500 litrů. Sklopit můžeme také opěradlo předního spolujezdce, což umožní transport předmětu dlouhého až dva a půl metru. Pod dvojitou podlahou je uložena ještě dojezdová rezerva.
Tříramenný volant nastavitelný v obou osách se dobře drží, při rychlejší jízdě tuhne řízení díky posilovači s variabilním účinkem. Přístrojová deska kombinuje nápadité tvary s praktičností a kvalitou. Kaplička je už tradičně umístěna uprostřed. Zahrnuje digitální rychloměr s otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva. Údaje jsou dobře čitelné i za slunečného počasí. Vkusné jsou rovněž výdechy ventilace s rámečky v imitaci kovu.
Citroën C3 Picasso se na český trh dodává se zážehovými čtyřválci 1.4/95 k a 1.6/120 k nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 HDI/90 k. My jsme si vyzkoušeli slabší zážehovou variantu. S
Přestože je C3 Picasso vyloženě rodinný automobil, tak by mu trochu více dynamiky neškodilo, zvláště v kopci je třeba dřív podřazovat. S výkonem 90 k a točivým momentem 136 Nm při 4000 otáčkách za minutu a v kombinaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou (řazení je přesné a lehké) prakticky spotřeba neklesla pod osm litrů na sto kilometrů. Proto bychom asi raději zvolili úspornější a živější turbodiesel.
Jízda je ale velice klidná i díky modernizovanému podvozku z Peugeotu 207, vpředu je zavěšení McPherson, vzadu podélná ramena spojená torzní poddajnou příčkou a pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči.
Dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách i přes vyšší stavu zajišťuje slušnou stabilitu. Když si však zvyknete na vyšší hmotnost a výšku, potom si můžete dovolit i rychlejší projíždění zatáček. Komfortně naladěný podvozek je spíš měkčí.C3 Picasso se dodává ve výbavě Attraction, Tendance, Selection a Exclusive. V našem případě se jednalo o speciální edici Color Concept výhradně pro motor 1.4 Vti. Na pohled ji poznáte podle jiné barvy disků kol, zpětných zrcátek atd. Pack Look - Color Concept zahrnujre ještě přední a zadní nárazníky v barvě karoserie, dotykové lišty předního nárazníku a zadní nárazník v barvě černá Obsidien, chromovaný dekor spodní části předního nárazníku, boční ochranné lišty v černé barvě s dekorem Color Concept, kliky dveří v černé barvě s chromovaným doplňkem, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě černá Obsidien s dekorem Color Concept, vkládané textilní koberečky Color Concept atd.
Jinak máte k dispozici šest airbagů, úchyty Isofox, systémy ABS + EBD + EBA (ESP za příplatek 15 000 Kč), palubní počítač, tempomat + omezovač rychlosti, elektricky ovládaná okna předních dveří a vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, protisluneční roletky ve druhé řadě sedadel, rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3, výškově nastavitelné dno zavazadlového prostoru, podélný střešní nosič, výklopné odkládací stolky na zadní straně předních sedadel atd.
Akční cena provedené Color Concept je 279 900 Kč, nejlevnější model se stejným motorem pořídíte od 229 900 Kč, ovšem s podstatně chudší výbavou.
Citroën velkoprostorové automobily MPV opravdu umí. Vypadá jako velké auto, přitom je ve skutečnosti malé. Ještě dodejme, že C3 Picasso vyjíždí ze závodu nedaleko Trnavy. Citroën dokázal, že umí udělat zajímavý automobil, který je zároveň i účelný.




Základní technické údaje:

Motor: zážehový čtyřválec
Objem. 1397 cm³
Výkon: 60 kW (90 k ) při 6000/min
Točivý moment: 136 Nm při 4000/min
Rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,4/5,1/6,3 l/100 km
Rozměry: 4078 x 1730 x 1624 mm
Rozvor: 2540 mm
Objem zav.prostoru: 385-500/1506 l
Cena: 279 900 Kč (Color Concept)

J.Lasík, 9.5.2012


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar