Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen T-ROC - SUV na bázi Golfa (I)

Volkswagen má s modely Tiguan a Touareg v nabídce jedny z nejúspěšnějších vozů kategorie SUV (Sport Utility Vehicle) evropského původu. Největší německý výrobce automobilů v budoucnosti tento výrobní program výrazně rozšíří o nové modely nejrůznějších tříd.

Karoserie byla zkonstruována na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky lehké konstrukci váží vůz 1420 kg. Nápadné jsou relativně krátké převisy (vpředu 811 mm, vzadu 772 mm) a vzhledem k šířce karoserie široké rozchody kol 1578 mm (vpředu) a 1564 mm (vzadu). Rozvor činí 2595 mm. Vzadu a vpředu je SUV vybaveno vícedílnými 19“ koly z lehké slitiny. Kontakt s vozovkou nebo povrchem nezpevněné cesty zajišťují pneumatiky rozměru 245/45.
Výrazně prostorově tvarovaná maska chladiče s velkými otvory voštinového tvaru představuje nový stylistický prvek, uprostřed vysoký a široký a do stran se zužuje. Seshora je maska chladiče ohraničena velmi ostrou a leskle černou lištou, po stranách ji vymezují dvojité světlomety LED a dole příčkou se vzhledem hliníku.

Na krajích jsou v ní totiž uloženy diody LED pro denní svícení a ukazatele směru (při blikání se mění bílé světlomety pro denní svícení na oranžové). Jsou-li aktivní pouze světlomety pro denní svícení, připojuje se k nim automaticky jedno bodové světlo uprostřed dvojitého světlometu LED. Tlumená světla jsou tvořena vnějšími zónami světlometů LED. Při aktivaci dálkových světel se k nim připojí vedle umístěné diody LED ve vnitřní části světlometu. Nárazník nese rovněž robustní ochranný panel spodní části vozu.
Mezi maskou chladiče a spodním otvorem pro přívod vzduchu dominuje designu přídě příčka, po stranách jsou uloženy velké kruhové moduly světlometů, které vzhledem připomínají Volkswagen Karmann Ghia Typ 34. Na rozdíl od vozidla starého pět desetiletí dokáže dnešní technika za skleněnými kryty mnohem víc, než jen svítit. Oba kruhové světlomety mají uprostřed lištu se třemi diodami LED, které plní funkci mlhovek. Nad lištou se nalézá jedna velmi výkonná dioda Power LED pro funkci naklápěcího hledacího světlometu.
Pod lištu se třemi diodami LED uložil Volkswagen pohyblivou kameru. Jakmile řidič aktivuje terénní režim, může zapnout hledací světlomety a kamery. V tomto případě se diody Power LED a kamery pohybují podle natočení volantu. Obraz okolí je přenášen na velký displej (vyjímatelný tablet) ve středové konzole, aby mohl řidič vidět a objet dokonce i bezprostředně před vozidlem ležící kameny nebo výmoly.
Profil vozu se vyznačuje jasnými a nepřehlédnutelnými liniemi. Nahoře tvoří tmavou linii siluety kontura leskle černé střechy společně s čelním oknem, velkým střešním spoilerem a zadním oknem. T-ROC má díky tomu charakter kupé.
Samotné střešní sloupky C vypadají při pohledu ze strany jako daleko vzadu umístěný ochranný oblouk. Mezi tímto pomyslným obloukem a rámem čelního okna jsou integrovány vyjímatelné střešní panely.
Na přídi se odrážejí vnější kontury masky chladiče ve spodním otvoru pro přívod vzduchu. V oblasti zádě to jsou tvary zadního výklopného víka, které se opakují ve tvarech plochy pro registrační značku. Po obou stranách jsou do leskle černé lišty vloženy velké kruhové prvky. Stejně jako vpředu jsou do nich integrovány tři diody LED pro funkci světlometu pro zpětný chod. Nad nimi umístěná velmi výkonná dioda Power LED slouží jako zadní mlhovka. Pod trojicemi diod LED je uložena kamera ke sledování prostoru za vozem. Obrazy ze zadních kamer jsou rovněž přenášeny na tablet ve středové konzole. Pod kruhovými světelnými a kamerovými moduly jsou po stranách do nárazníku integrovány koncovky výfukové soustavy (matný hliník s rámečkem z uhlíkového kompozitu) a spodní ochranný panel se čtyřmi hliníkovými prvky.


Dokončení zítra

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar