Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Amarok - studie s výkonem 270 k

Účastníci legendárního „Srazu GTI“ v malebném městě Reifnitz v rakouských Korutanech mohli obdivovat koncept Amarok Wörthersee 2013. Výkonný pickup ve speciální úpravě pro vášnivé závodníky měl světovou premiéru u jezera Wörthersee.

Pickup z Hannoveru dává najevo svou sílu nejen prostornou jednoduchou kabinou SingleCab v kombinaci s rozšířením podběhů kol o téměř 6 cm a snížením světlé výšky o 80 mm, ale i tím, co má pod kapotou. Jeho třílitrový motor V6 TDI poskytuje výkon 200 kW (272 k). Enormní točivý moment 600 N.m je přenášen na všechna kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky. Studie Amarok
dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za s. To je slušná dynamika u automobilu, na jehož ložné ploše 3,5 m2 je prostor pro závodní motokáru včetně kompletní servisní výbavy.
Nejvýkonnější Amarok všech dob se odlišuje modifikovanou vnější a vnitřní výbavou. Koncept se vyznačuje bi-xenonovými světlomety s chromovanými vnitřními plochami pod čirým krycím sklem. Světlomety navazují na masku chladiče s mohutnými matně černými lamelami opatřenými chromovanými lištami. Celek je doplněn třemi velkými otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku, rovněž s matně černými lamelami.
Z profilu lze koncept rozpoznat podle rozšířených prahů s integrovanými plochami z uhlíkového kompozitu.. Ovšem impozantní siluetě dominují především mohutná 22“ kola v barevném odstínu Gunmetal s pneumatikami rozměru 295/35 a za kabinou umístěný stylový oblouk.
Od sériové verze se odlišuje zádí, na níž jsou nejnápadnější, kromě difuzoru z uhlíkového kompozitu a hned dvou po stranách umístěných dvojitých koncovek výfuku, zejména nové zadní světlomety.

Také interiér se nese v barevných kombinacích černé, červené a bílé. Černým nubukem a kůží Carbon jsou potaženy výplně dveří, anatomicky tvarovaná závodní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, sportovní volant a extrémně široká nová středová konzola.
Doplňkové přístroje udávají točivý moment a plnicí tlak, zatímco stopky měří na povel tlačítka dobu zrychlení


16.5.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar