Toyota FT-1 jako konceptu kupé
Toyota Motor Corporation (TMC) vystavuje na autosalonu NAIAS 2014 vývojovou studii sportovního kupé „FT-1, naznačující budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota.
Sportovní kupé FT-1 je vývojovou studií navrženou s úmyslem ukázat, čeho lze dosáhnout ve snaze nabídnout atraktivnější design sportovních vozů přinášejících zákazníkům větší radost. Model vyšel z pera designérského týmu Calty Design Research, Inc. (návrhářského centra automobilky Toyota v USA), který tomuto modelu vetknul vášeň založenou na dlouholeté historii sportovních vozů značky Toyota, sahající až po slavný model 2000GT představený v roce 1967. Kupé FT-1 je vyvrcholením dlouhodobé snahy návrhářského centra vytvořit opravdový sportovní vůz. Centrum v Calty vloni oslavilo 40. výročí od svého založení.
Pro exteriér je charakteristický vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.
Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.
Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT.
Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.
Volant připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.
S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.
Pro exteriér je charakteristický vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.
Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.
Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT.
Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.
Volant připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.
S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout