Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota FCV Concept tankuje vodík

Toyota FCV Concept je praktickým konceptem vozu poháněného palivovými články, který Toyota plánuje uvést přibližně v roce 2015 jako průkopnický model ve vývoji vozů na vodík. Vozidlo disponuje jízdním dosahem nejméně 500 km a lze jej natankovat za tři minuty, tedy přibližně ve stejném čase jako konvenční na benzín.

Design exteriéru připomíná klíčové charakteristiky vozidla poháněného palivovými články: přeměnu vzduchu ve vodu při výrobě elektřiny soustavou pohonu a dynamické zrychlení dané použitím elektrického motoru. Smělé přední partie zaujmou nápadnými přívody vzduchu, zatímco elegantní profil poukazuje na přeměnu vzduchu ve vodu prostřednictvím splývavého profilu dveří a víčka palivové nádrže s motivem vlny.

Čtyřmístný koncepční vůz Toyota FCV Concept používá malou a lehkou sadu palivových článků (FC Stack) z vlastní produkce a dvě vysokotlaké nádrže na vodík (70 MPa) umístěné ve spodní části speciálně řešené karoserie.

Palivové články Toyota FC Stack vykazují výkonovou hustotu 3 kW/l, což je více než dvojnásobek sady palivových článků používané v současném modelu „Toyota FCHV-adv“. Výkon soustavy pohonu činí minimálně 100 kW. Soustava pohonu s palivovými články kromě toho používá vysoce účinný měnič pro zvýšení napětí z produkce Toyoty. Díky vyššímu napětí bylo možné zmenšit rozměry elektromotoru a počet palivových článků, čímž vznikl celkově menší systém s vyšším výkonem a za nižších nákladů.

Po úplném natankování dokáže vůz vygenerovat dostatek elektřiny ke splnění každodenních potřeb průměrné japonské domácnosti (10 kWh) na více než jeden týden.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar