Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Exalt - nová verze pro Paříž

Peugeot představil na pařížském autosalonu koncepční vůz EXALT v novém provedení materiálů. Karoserie je zbarvená do odstínů šedé, od barvy surové oceli v ploše po odstín Shark Skin na hranách.

Z elegantních sportovních linií vozu EXALT vyzařuje síla designu značky Peugeot. Pětidveřový sedan s velkým rozchodem a výraznými oblouky je dlouhý 470 cm. Nabízí rovné plochy i ostré linie. Výsledkem je soulad agresivity a jemnosti.


Vše nadbytečné bylo odstraněno, zachováno zůstalo jen to, co je opravdu důležité. Všechny materiály prošly přísným výběrem, aby byly co nejefektivnější. Karoserii ze surové oceli vzdávající hold umění automobilového průmyslu z 20. let minulého století ručně vytvaroval řemeslný klempíř. Tato jedinečná součást vozu reinterpretuje historické principy vytvářející vášeň pro automobily. Pro karoserii jsou charakteristické protáhlé a dynamické tvary, vysoká linie bočních oken, šikmé čelní sklo, nízký strop (jen 131 cm), velmi protáhlý profil, za kterým se ukrývá objemná kabina, výrazně zaklenuté boky navazující na prahové lišty z čedičového vlákna, dvacetipalcová kola.
Pro zlepšení aerodynamického odporu je na zadní části konceptu použita funkční tkanina Shark Skin. Tento materiál zlepšuje díky své zrnité struktuře aerodynamické vlastnosti vozu a s nimi spojenou úsporu paliva.
Použitý materiál zmenšuje aerodynamický odpor vozu EXALT – koeficient SCx činí 0,6. Přispěly k tomu i další prvky: extraktor vzduchu v zadním nárazníku, zakřivená linie střechy, tvarovaná zpětná zrcátka.


Zadní dveře do zavazadlového prostoru používají inovativní systém otevírání na principu pantografu. Díky tomu je možné maximální otevření i v omezených prostorách. Otevírání využívá zabudovaný motorek. Po otevření se objeví objemný zavazadlový prostor s nízkým prahem, v němž se ukrývá koncepční elektrická koloběžka HYbrid-kick.


Malý volant potažený kůží a látkou s nopkovou strukturou i digitální displej jsou umístěny v ose zraku řidiče, který je tak může používat zcela intuitivně. V prodloužení středové konzoly se nacházejí dva výsuvné dotykové displeje. Na horním displeji se ovládají funkce, jako je palubní počítač, systém Hi-Fi nebo navigace. Druhý displej nabízí trvale viditelnou lištu, ze které se ovládá zejména automatická klimatizace a systém Pure Blue.

Na palubní desce je zabudováno devět páčkových přepínačů typu Toggle Switches evokující svým designem svět hudby. Jsou rozděleny do dvou skupin: dva ovladače nalevo od malého volantu, sedm vpravo. Toto rozdělení bylo zvoleno kvůli kapacitě lidského mozku snadno si zapamatovat až sedm věcí z hlediska polohy či funkce. Řidič má krom toho možnost propojovat jednotlivé přepínače Toggle Switches a funkce: přístup k navigaci přes určitý přepínač, nastavení parametrů vozů přes jiný, atd. K některému přepínači je rovněž možné přiřadit aktivaci systému černého světla. Tento systém zabudovaný do světlometů je účinný zejména při přechodu mezi dnem a nocí. Řízení je pak za obtížných podmínek viditelnosti bezpečnější a klidnější, protože díky černým světlům jsou lépe viditelné vodorovné čáry na zemi.


Pro komfort posádky je vybaven inovativním systémem úpravy vzduchu Pure Blue. Pokud je vůz bez posádky, vyčistí Pure Blue plochy v kabině za pomoci baktericidů a fungicidů. Jakmile se vůz rozjede, upravuje aktivní filtr vzduch vstupující do interiéru, odstraňuje z něj organické složky a jemné částice ve vzduchu.
EXALT navazuje na směr, který v roce 2012 zahájil koncepční vůz Onyx. Používá se ocel v surovém stavu, což nejlépe zvýrazňuje linie vozu. I další prvky jako ráfky jsou ponechány v surovém stavu, aby bylo možné obdivovat vzor vytvořený frézovacím nástrojem.


Peugeot Exalt o hmotnosti 1 700 kg využívá pohon HYbrid4 plug-in s celkovým výkonem 340 k, který je přenášen na všechna kola. Pod kapotou se ukrývá motor 1.6 THP 270 k, na jehož vývoji se podílel tým Peugeot Sport. Tento čtyřválcový benzínový motor spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou vyvíjí specifický výkon téměř 170 k/l, což je jeden z nejlepších výkonů na světě.

Na zadní víceramenné nápravě je zabudován elektromotor o výkonu 50 kW, který je používaný ve fázích jízdy s elektrickým nebo hybridním pohonem. Elektromotor také pomáhá dobíjet baterii rekuperovanou energií při brzdění. Po uvolnění pedálu akcelerátoru se při brzdění využívá odporová síla elektromotoru. Technologie HYbrid4 přeměňuje kinetickou energii, která by se jinak rozptýlila na úrovni kotoučů a destiček, v energii elektrickou. Inteligentní technologie HYbrid4 se okamžitě přizpůsobí požadavkům řidiče a zvolí vhodný režim: čistě elektrický, čistě benzínový, hybridní využívající benzín i elektřinu. Řidič tak využívá know-how značky PEUGEOT pro větší požitek z jízdy.




JL, 13.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar