Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Concept AR - prolnutí kategorií

Koncept Concept AR navazuje na pokrokovou architekturu a koncepce, které ve jménu Mitsubishi Motors po více než čtyřicet let budují na evropských trzích image značky. Chytře řešený koncept nabízí jedinečné prolnutí kategorií a technologií – architektury SUV/MPV, lehkého hybridního systému pohonu.

Koncepční vůz Concept AR (zkr. pro „Active Runabout“) představený poprvé v listopadu 2013 v Tokiu ukazuje kompaktní MPV nové generace, spojující sportovní charakter vozů typu SUV s prostorností typickou pro MPV. Vůz dlouhý 4350 mm svými ostře řezanými křivkami vybočuje z konvencí obvyklých na automobilovém trhu a pozvedá přednosti MPV, k čemuž napomáhá mj. vysoká poloha za volantem, výrazné tvary předních partií, vysoko umístěná maska chladiče se světlomety, velké ochranné kryty ve spodní části vozu či vytažené podběhy kol.
Současně navazuje i na tradice vozů typu SUV, a to dlouhým rozvorem
a zavalitými proporcemi předních partií, které jsou naopak zostřeny nahoru zalomenými charakteristickými křivkami na boku, technicky pojatým tvarem okenní linie, štíhlou maskou chladiče s diamantovou texturou, nebo např. průduchy ventilace začleněnými do zadních sloupků, kde napomáhají snížit aerodynamický odpor.

V neposlední řadě Concept AR prezentuje novou vizuální identitu značky, se kterou se budeme v příštích letech postupně potkávat u všech nových crossoverů a SUV od Mitsubishi.
V interiéru se mohou cestující pokochat jednoduchým a jemným stylem. Prostorná kabina nabízí tři možná uspořádání sedadel a skýtá velkorysý prostor k převozu až šesti cestujících, nebo čtyř pasažérů s velkým zavazadlovým prostorem vzadu, anebo velký společný prostor mezi sedadly 2. a 3. řady, vč. možnosti otočit sedadlo řidiče a předního spolujezdce do konferenčního uspořádání.
Kromě variabilní dispozice sedadel věnovali konstruktéři nemalou pozornost i dostatečnému osobnímu prostoru kolem jednotlivých sedadel a rozestupům mezi pasažéry – cestující si tak může ze základny po straně kabiny vytáhnout vlastní komunikační rozhraní připomínající tablet a spojit se prostřednictvím internetu se zbytkem světa.
Poměrně dlouhý rozvor náprav i přes kompaktní vnější rozměry vozu umožnil vytvořit prostornou a vzdušnou kabinu. Tento dojem ještě umocňuje mírně vypouklá panoramatická střecha označovaná jako „Crystal Lighted Roof“, která po setmění zpříjemňuje atmosféru i díky integrovanému nepřímému osvětlení.

Uklidňující atmosféru plnou pohody podtrhuje i jemný vánek a další zvuky vycházející ze štěrbin v bočním obložení kabiny.
Concept AR s pohonem předních kol využívá lehký hybridní systém „mild hybrid“ se startérem a generátorem poháněným pomocí řemenu (BSG), který zahrnuje přeplňovaný tříválcový zážehový motor o objemu 1,1 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Obsahuje 48 V lithium-iontovou baterii a měnič stejnosměrného napětí.
Vzadu umístěná baterie ve spolupráci s měničem zajišťuje okamžité spuštění motoru po zastavení (např. na semaforech) a rovněž přispívá k výraznému zvýšení točivého momentu při akceleraci. BSG umožňuje rekuperovat kinetickou energii při brzdění, čímž dále snižuje spotřebu paliva.
Během vývoje se konstruktéři zaměřili i na komplexní snižování hmotnosti, zejména pak u spalovacího motoru a hybridní soustavy pohonu jako takové, ale stranou pozornosti nezůstalo ani využití panelů z vysokopevnostní oceli, stejně tak jako lehkých konstrukčních materiálů. Snižování hmotnosti se odráží i ve strohém designu přístrojové desky, sedadel, nebo volbě čalounění a obkladů.
Concept AR je vybaven souborem vyspělých a vzájemně spolupracujících technologií aktivní bezpečnosti, založených na informačních systémech nové generace. Všechny systémy díky vzájemné spolupráci dokáží automaticky předvídat a upozorňovat řidiče na nebezpečné situace, ale také rychle a přesně aktivovat odpovídající bezpečnostní funkce. Jde například
o tyto systémy:
• Varovný systém pro monitorování mrtvých úhlů v zadní části vozu*
• Systém pro podporu bezpečné jízdy
• Automatická dálková světla
• Systém zabraňující nechtěnému rozjezdu vozu
• Systém zmírňování následků čelní kolize (FCM – Forward Collision Mitigation)
• Systém upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)
• Adaptivní tempomat (ACC)











Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar