Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé

Mercedes-Benz dává studií Concept S Class Coupé, vystavenou na autosalonu ve Frankfurtu, konkrétní výhled na novou generaci této modelové řady, která svým okouzlujícím stylovým vzhledem dokonale ztělesňuje designérskou filozofii smyslné jasnosti.

Vyznačuje se typickými proporcemi vozu s pohonem zadních kol, které jsou zdůrazněny typickou klesající linií. Dlouhá kapota motoru s pregnantními liniemi a podélnými „vybouleními“, nízký pás prosklení kabiny s vysoko umístěnou spodní hranou bočních oken, zdůrazněné podběhy s 21“ koly (pneumatiky 265/35 R 21 vpředu, 295/35 R 21 vzadu) a opticky široká záď podtrhují charakter studie jako mistrovského díla automobilové konstrukce. Kupé má při rozvoru 2945 mm vnější délku 5050 mm, šířku 1958 mm a výšku 1409 mm.

Přídi dominuje trojrozměrně tvarovaná maska chladiče se zdokonalenou „diamantovou“ mřížkou, jejíž struktura je tvořena čtyřúhelníkovými prvky s tmavě chromovaným povrchem. V jejím středu září hvězda Mercedesu, doplněná po obou stranách horizontální ozdobnou lištou.
Boční silueta je definována kopulovitě klenutou linií střechy a bezrámovými dveřmi. Prosklené plochy jsou vymezeny elegantním trojrozměrným chromovaným rámečkem, který není přerušován žádným střešním sloupkem B. Tím je umocněn typický styl kupé. Designéři využili tvůrčí volnosti při návrhu konceptu a obdařili vnější zpětná zrcátka mimořádně štíhlými a dlouhými tvary, které působí elegantně.
Emocionální celkový vzhled vozu završuje zadní partie svými základními plochami a markantními charakterovými liniemi. Dalším výrazným prvkem je chromovaná ozdobná lišta s pečlivě vytvarovanými detaily, která probíhá vodorovně přes zadní víko a pokračuje až do stran nad zadními svítilnami. Uspořádání diod LED ve dvou horizontálních liniích uvnitř zadních svítilen, rozdělených na dvě části, dává na obdiv high-tech a zároveň vytváří reminiscence na reliéfní uspořádání u dřívějších modelů.
Uspořádání přístrojové desky je neobyčejné. Díky novému uložení airbagů získala spodní část přístrojové desky extrémně skulpturální tvary. Horní část přístrojové desky se jako vrchní vrstva vznáší nad přístrojovou deskou.

Pod zmenšeným stínítkem jsou v horní části přístrojové desky umístěny displeje s poměrem stran 8:3 a úhlopříčkou 30,7 cm (12,3“), známé z třídy S. Ve středové konzole se nalézá dotykový displej, na němž jsou zobrazeny čtyři ukazatele světových hodin. Řidič rozhoduje o tom, jaký čas se bude zobrazovat. Za tím účelem se může posouvat po glóbu na displeji a zvolit si časovou zónu. Poté se mu objeví v menu příslušná nabídka měst.

Jako blyštivý klenot působí centrální ovládací jednotka na středové konzole. Její extrémně kvalitní povrchová úprava „Black Diamond“ vytváří dojem prostorové hloubky. Povrch vzniká napařováním ušlechtilého kovu při teplotě 1000 °C prostřednictvím procesu chemického nanášení par CVD na lesklý chromovaný povrch. Vznikne vrstva s vysokou přilnavostí a odolná proti poškrábání.
Výplně dveří jsou z hliníku. Pomocí počítačových algoritmů byly do kovu vyfrézovány jemné topografické linie, které přebírají kontury ovládacích prvků dveří. Vzniká tím zajímavá hra malých třpytivých světel. Inspiraci čerpali designéři ze skalních formací v Utahu (USA).
Studie je poháněna motorem V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který z objemu 4663 cm3 generuje nejvyšší výkon 335 kW (455 k) a točivý moment 700 N.m.

Concept S-Class Coupé disponuje technologií Mercedes-Benz „Intelligent Drive“. Díky dvěma „kamerovým očím“ vidí stereokamera trojrozměrně až do vzdálenosti cca 50 metrů před vozidlem a rozpoznává objekty včetně jejich prostorové polohy a pohybu. Celkově sleduje okolí před vozidlem až do 500 m. Data z kamery jsou kombinována s daty radarových a ultrazvukových senzorů. Ve službách řidiče sleduje dopravní situaci v okolí vozidla velký počet asistenčních systémů, které snižují jeho zatížení a chrání také ostatní účastníky silničního provozu.

Novou stereokameru používá také podvozek. S předstihem dokáže rozpoznávat nerovnosti vozovky pomocí funkce ROAD SURFACE SCAN. Systém MAGIC BODY CONTROL na základě toho předem připraví podvozek na tuto situaci. Z obrazů kamery a z informací o jízdním stavu vypočítává řídicí jednotka průběžně nejlepší strategii řízení odpružení pro překonání různých druhů nerovností.
Nejvyšší nároky splňuje informační a zábavní systém. Software MoodGrid služby pro rozpoznávání hudby Gracenote servíruje hudbu přesně podle chutě a nálady. Cestující tak nemusí při hledání vhodných skladeb namáhavě a zdlouhavě prohledávat své digitální hudební sbírky. Na základě vybrané nálady sestaví MoodGrid předběžný výběr, který zahrnuje nejen již známé skladby, ale i hudbu z katalogu obsahujícího 18 milionů titulů.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar