Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus LF-LC Blue na autosalonu v Sydney

Automobilka Lexus na australském mezinárodním autosalonu v Sydney odhalila svůj koncept LF-LC Blue. Druhá verze konceptu LF-LC, jenž se poprvé představil na autosalonu v Detroitu, je zahalena do opálově modrého zbarvení.

Nový exteriér v tónu „Opal Blue“ se inspiroval třpytem přírodního polodrahokamu opálu, jenž se vyskytuje v australském vnitrozemí. Pod karosérií se ukrývá pokroková technologie a materiály, které kombinuje s organickým designem a dává nahlédnout do možné budoucnosti sportovních vozů Lexus.
Základem koncepce je sestava nejmodernějších materiálů a technologií, včetně lehkých uhlíkových vláken a nové generace hybridního ústrojí pohonu Lexus, stojícího na špičce tohoto odvětví. Novinkou je efektivní využití širokých interních zkušeností automobilky Lexus ve spojení uhlíkových vláken a hliníkové slitiny s cílem snížit hmotnost vozu na minimum.
Výsledkem je extrémní tuhost karoserie vozu, který rychle reaguje na pokyny řidiče – a poskytuje dokonalou platformu pro soustavu pohonu Lexus Hybrid Drive nové generace.
Pohonné ústrojí Advanced Lexus Hybrid Drive sestává z výkonného a hospodárného spalovacího motoru s Atkinsonovým cyklem, kterému sekunduje zdokonalený akumulátorový modul o vyšším výkonu. Je navržen tak, aby poskytl vyšší výkon při menších rozměrech akumulátoru, než u jednotek používaných v současných hybridech Lexus.
Hybridní pohonné ústrojí konceptu LF-LC Blue spojující zážehový motor s elektromotorem nabízí celkový systémový výkon 372 kW (500 k), což je nejvíce ze všech hybridních vozů značky Lexus.
Koncept LF-LC Blue je ukázkou možné budoucnosti sportovních vozů. Značka Lexus je již po desetiletí synonymem hybridní soustavy pohonu, špičkové kvality dílenského zpracování, pohodlí a spolehlivosti.
Předním partiím vévodí světla pro denní svícení ve tvaru „L“, která doplňují svisle uspořádané mlhovky. Celý vůz obepíná skleněná střecha, která skýtá panoramatický výhled na vnější svět.
Koncová světla, která našla inspiraci u forsáže tryskových letadel, evokují díky svému vnitřnímu zdroji pozoruhodný pocit hloubky.
Interiér je protipólem chladných moderních technologií, proti nimž staví jemné textury a organické tvary. Pro kokpit je charakteristický pocit otevřenosti a bezpečí. Řidič je obklopen bočními panely s velkým vyhloubením a vysokou zaoblenou konzolou. Zóna určená řidiči se zaměřuje na ovládací prvky a situaci před vozem.
Výsledkem snahy konstruktérů o maximálně intuitivní ovládání je sdružený ovladač Remote Touch s obrazovkou, díky kterému může řidič pohodlně používat ovládací prvky, aniž by změnil polohu za volantem nebo klopil zrak. Údaje navigace a další informace se zobrazují na děleném LCD displeji o úhlopříčce 12,3. Vícevrstvé multifunkční ukazatele přímo před řidičem spojují analogové zobrazování s technologií LCD.
Ve spodní vrstvě se zobrazuje teplota, palivo a pozadí pro ukazatel Eco. V prostřední vrstvě je „mechanický“ středový kruh otáčkoměru. V nejvyšší vrstvě je otáčkoměr, rychloměr a ukazatel Eco.
Lehká přední sedadla inspirována těmi v závodních vozech jsou tvořena z několika vrstev a opakují proplétající se křivky použité ve zbytku kabiny. Volant, taktéž ve stylu závodních vozů, je obložen materiálem z lehkých uhlíkových vláken a začleňuje ovládací prvky a tlačítko ke spouštění motoru.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar