Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW Concept X4 - začátek nového segmentu

Každý nový model BMW řady X je průkopník. Již premiéra prvního modelu BMW řady X (BMW X5) v roce 1999 znamenala vznik nového segmentu Sports Activity Vehicle (SAV). Tento model je až do současnosti vedoucím vozem tohoto segmentu.

Také modely BMW X3 a BMW X1 byly prvními vozy SAV ve svých segmentech. Květen 2008 znamenal další posun, představil se model BMW X6, který vytvořil nový segment vozidel Sports Activity Coupé (SAC). Tento jedinečný segment, který stále nemá další následovníky, spojuje robustní vzhled modelů BMW řady X s emocemi a sportovním charakterem, typickými pro Coupé značky BMW. Oblíbenost prvního SAC značky BMW je výjimečná, tento model trvale vykazuje vysoká prodejní čísla. Každé čtvrté nové BMW patří právě do BMW řady X.

Vozem BMW Concept X4 představuje BMW Group své budoucí rozšíření výrobního programu modelů řady X. Jde o první ukázku toho, jak mistrně se propojují geny modelů Coupé od BMW s atributy vozů BMW řady X. Nový koncept hodlá navázat na úspěchy většího modelu BMW X6. Pozornost budící proporce, napjaté linie a mnoho detailů vytvářejí specifický charakter plný emocí a dynamiky budoucího nového modelu BMW řady X. Všechny vlastnosti budou charakterizovat i připravovaný sériový model BMW X4, který se začne vyrábět a prodávat od počátku roku 2014. Bude vznikat v americké továrně BMW ve městě Spartanburg, kde se vyrábějí i další modely BMW řady X.
Rozměry karoserie s délkou 4648 mm, šířkou 1915 mm a výškou 1622 mm signalizují sportovní eleganci a dramatickou robustnost. Typické rysy BMW se projevují dlouhou přední kapotou, krátkými převisy karoserie, vzad posunutým prostorem pro posádku a dlouhým rozvorem 2810 mm. Kola s průměrem 21“ podtrhují atletický postoj nového konceptu Sports Activity Coupé.
V přední části se spojuje typická dynamika BMW s robustností a tradičním výrazem modelů BMW řady X. Okamžitě zaujmou tradiční ledviny BMW ve spojení s nově pojatými dvěma páry kruhových světlometů. V konceptu jsou tyto prvky navržené trojrozměrně a s důrazem na ty nejmenší detaily. Ledviny masky chladiče jsou zvýrazněné masivními a robustně vyhlížejícími chromovanými rámečky. Maska chladiče je vyplněna výraznými příčkami s propracovanými detaily
Krajní otvory pro přívod vzduchu jsou větší než jeden centrální. Ve spojení s širokým rozchodem kol a nízkým těžištěm právě nasávací otvory podtrhují celkově dynamický výraz. Krajní nasávací otvory disponují podobnými stylistickými prvky, jaké jsou použité na masce chladiče – černá horizontální žebra jsou částečně leštěná a nesou chromované akcenty.
Přední část atraktivně oživuje spodní ochranný element doplněný trojicí podélných prvků s chromovanou povrchovou úpravou.
Tradiční dynamiku zaručuje velký rozvor, relativně dlouhá kapota motoru, krátké převisy a dozadu posunutý prostor pro posádku.
Výrazné blatníky slouží nejen pro posílení robustnosti, ale současně také vytvářejí dojem dokonalé stability na silnici, dávají jasně najevo dlouhý rozvor a současně jsou vizuálním ztělesněním inteligentního pohonu všech kol xDrive.
Při pohledu z boku nelze přehlédnout expresivní 21“ litá kola ve dvoubarevném provedení.
Nejpůsobivějším prvkem zádě je řešení spodní části zadního nárazníku. Černý pás prochází celou šířkou vozu a po stranách se rozšiřuje. Tím evokuje podobný prvek na přídi vozu

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar