V Radotíně opět závodily automobily
V sobotu se v Radotíně naskytla příležitost vidět závodní automobily a jejich piloty na vlastní oči. Radotínský rodák a patriot, promotér automobilových závodů, Eduard Patera uspořádal na trati od cementárny přes Cikánku na Zadní Kopaninu závod automobilů do vrchu.
Závod byl součástí Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cupu, v současnosti největšího seriálu automobilových závodů u nás. Celkem se v depu závodních strojů, které se nacházelo, díky laskavosti vedení cementárny, v jejím areálu, sešlo 124 závodníků. Již v prvním ranním tréninku se ukázalo, že všechny čeká náročný den. I díky kvalitní přípravě tratě před závodem, odpovědně stanovenému bezpečnostnímu plánu a jeho bezpodmínečného dodržování a zodpovědnou prací traťových pořadatelů, členů SDH Lochkov a Řeporyje, nedošlo za celý den k žádnému zranění jezdce a k žádnému ohrožení diváků.
Ti, kteří si na závod našli cestu, mohli z vyhrazených prostor sledovat pestré závodní pole ČM ZAV – Edda cupu, které tvoří vedle špičkových závodníků, jako jsou Petr Žáček, Miroslav Ćerný a Martin Čábela z čela celkového hodnocení Edda cupu, závodnické legendy Tomáš Hank, Jiří Hák a další zkušení závodníci. Vedle nich se na startu objevili i ti, kteří teprve sbírají první závodní zkušenosti. Těžká trať jim k tomu dala dostatek příležitostí.
Kromě samotných závodníků, musela každého příznivce motorismu zaujmout i technika, která byla k vidění. Jeden z našich nejúspěšnějších reprezentantů na evropských kopcích Petr Vojáček představil americký sporťák Kelmark GT, druhým předjezdcem byl Ivan Nepraš s dcerou na původní Škodě 130 RS litvínovského Chemopetrol týmu, dalším předjezdcem byl řevnický Petr Fürst s Audi Quattro. Opravdovým unikátem v závodě byl start historického prototypu Škody 200 RS.
Automobily startující v Edda cupu jsou rozděleny do kategorií pro produkční automobily, závodní speciály a historické automobily do r.v. 1985, tato mezi diváky velmi oblíbená kategorie tvořila v Radotíně skoro polovinu startovního pole a nabídla pohled na pestrou škálu automobilové techniky od tříválcového Wartburga 353 Aleše a Jana Hodoušových až po dvanáctiválcového Jaguara XJS Jaroslava Rejky.
V kategorii produkčních automobilů byl nejrychlejší Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX, v kategorii závodních automobilů dosáhl nejrychlejšího času Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI. Výborný výkon předvedl junior David Černý na Pick-upu Škoda s motorem Kawasaki, který vybojoval absolutně druhý nejrychlejší čas. V kategorii historických automobilů si velkou radost udělal Eda Patera na Peugeotu, když kromě vítězství ve třídě stanovil i nový rekordní čas pro historiky. Vítězstvím ve třídě si udělal radost i řeporyjský Pavel Jiras na Škodě 130 RS.
Závody se opravdu vydařily a ukázaly, že mohou být kvalitním sportem a ne krvavou potravou bulvárního zpravodajství.
J.Malík
Ti, kteří si na závod našli cestu, mohli z vyhrazených prostor sledovat pestré závodní pole ČM ZAV – Edda cupu, které tvoří vedle špičkových závodníků, jako jsou Petr Žáček, Miroslav Ćerný a Martin Čábela z čela celkového hodnocení Edda cupu, závodnické legendy Tomáš Hank, Jiří Hák a další zkušení závodníci. Vedle nich se na startu objevili i ti, kteří teprve sbírají první závodní zkušenosti. Těžká trať jim k tomu dala dostatek příležitostí.
Kromě samotných závodníků, musela každého příznivce motorismu zaujmout i technika, která byla k vidění. Jeden z našich nejúspěšnějších reprezentantů na evropských kopcích Petr Vojáček představil americký sporťák Kelmark GT, druhým předjezdcem byl Ivan Nepraš s dcerou na původní Škodě 130 RS litvínovského Chemopetrol týmu, dalším předjezdcem byl řevnický Petr Fürst s Audi Quattro. Opravdovým unikátem v závodě byl start historického prototypu Škody 200 RS.
Automobily startující v Edda cupu jsou rozděleny do kategorií pro produkční automobily, závodní speciály a historické automobily do r.v. 1985, tato mezi diváky velmi oblíbená kategorie tvořila v Radotíně skoro polovinu startovního pole a nabídla pohled na pestrou škálu automobilové techniky od tříválcového Wartburga 353 Aleše a Jana Hodoušových až po dvanáctiválcového Jaguara XJS Jaroslava Rejky.
V kategorii produkčních automobilů byl nejrychlejší Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX, v kategorii závodních automobilů dosáhl nejrychlejšího času Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI. Výborný výkon předvedl junior David Černý na Pick-upu Škoda s motorem Kawasaki, který vybojoval absolutně druhý nejrychlejší čas. V kategorii historických automobilů si velkou radost udělal Eda Patera na Peugeotu, když kromě vítězství ve třídě stanovil i nový rekordní čas pro historiky. Vítězstvím ve třídě si udělal radost i řeporyjský Pavel Jiras na Škodě 130 RS.
Závody se opravdu vydařily a ukázaly, že mohou být kvalitním sportem a ne krvavou potravou bulvárního zpravodajství.
J.Malík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout