Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Úspěšnou premiéru Černého zastavila technika

Mladíci z Příbrami při svém prvním ostrém startu se Škodou Fabia S2000 rozhodně neudělali ostudu. Pravidelná umístění v první desítce absolutního pořadí za zkušenějšími soupeři se srovnatelnou technikou, to byly průběžné výsledky Honzy Černého a Pavla Kohouta v průběhu Jänner rally

V první etapě se na některých úsecích soutěže ještě vyskytoval sníh a led, a to byly paradoxně ty podmínky, které Janu Černému a Pavlu Kohoutovi nejvíce seděly. Svědčí o tom třetí a čtvrtý nejrychlejší čas absolutně, kterých dosáhli na rychlostních zkouškách, kde bylo sněhu a ledu nejvíce. V závěru první etapy se musel Honza Černý vypořádat s menší účinností brzd, kdy se mu v některých okamžicích propadával brzdový pedál. Bylo třeba zvolnit a zvolit bezpečnější stopu tak, aby vůz mohli týmový mechanici znovu vrátit do ideální kondice.
To se beze zbytku povedlo a ve druhé etapě, která byla prakticky bez výjimky zkrápěná hustým deštěm, a posádka opět zajížděla rychlé časy. Ještě před startem poslední rychlostní zkoušky drželi deváté místo absolutně a sváděli velký boj o osmou příčku s Orsákem. Do poslední rychlostní zkoušky byl mezi nimi rozestup 11 s a v předchozích RZ se soupeře dařilo úspěšně stahovat. Souboj se však nakonec nekonal. Zhruba dvacet kilometrů chybělo ale tentokrát Černému do cíle poslední RZ. Jejich Fabia S2000 zůstala stát s poruchou diferenciálu.
Jan Černý: „Bohužel nás v samém závěru rally postihla smůla. Přibližně ve čtvrtině poslední vložky se ozvala z převodů rána a museli jsme auto odstavit, aby nedošlo k dalším škodám. Ze začátku jsme si mysleli, že nám praskla poloosa, ale teď to vypadá na diferenciál. Konečnou příčinu poruchy určí až mechanici na dílně. Za těch skoro 250 ostrých kilometrů jsme se naučili o tomto autě hrozně moc. Vyzkoušeli jsme si velké množství nastavení podvozku i mnoho variant pneumatik, což nám pomůže v dalším získávání jistoty s tímto autem. Jeho limity jsou ještě hodně vzdálené a já mám velmi dobrý pocit z toho, že cítím, kde vteřiny oproti těm nejrychlejším ztrácíme. Samozřejmě mě odstoupení těsně před cílem mrzí, ale to je taky rally.“

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar