Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota se vrací na Pikes Peak s elektrospeciálem

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) poslala svůj přepracovaný speciál TMG EV P002 na legendární mezinárodní závod do vrchu Pikes Peak, kde bude obhajovat svůj titul v kategorii elektromobilů.

Konstruktéři z technologického centra pro vývoj elektromobilů v TMG analyzovali data získaná během loňské rekordní jízdy (10 min 15,380 s) a ještě zvýšili výkon hnacího ústrojí TMG s cílem dosaženou hodnotu zlepšit.
Speciál TMG EV P002 je již dnes celosvětovým srovnávacím měřítkem závodních elektromobilů, neboť již prokázal svůj výkonový potenciál a všestrannost dosažením světových rekordů mezi elektromobily na Pikes Peak a na Severní smyčce okruhu Nürburgringu.
Vůz je na cestě do Salisbury v Severní Karolíně, kde TOYOTA Racing Development U.S.A. Inc. (TRD USA) zajistí vylepšení aerodynamiky podvozkové platformy Radical a provede praktické zkoušky na trati.
Se speciálem TMG EV P002 pojede na Pikes Peak Rod Millen, a to 30. června, tedy pouhý týden po závodu 24h Le Mans, kterého se účastní tým TOYOTA s svým hybridním prototypem.
Zkušený 61letý Novozélanďan, vícenásobný držitel rekordu na Pikes Peak a pravidelný účastník závodů s různými vozy značky TOYOTA, bezpochyby využije nejrůznějších vylepšení vysoce moderního závodního speciálu.
TMG získala čerstvé zkušenosti s vylepšováním výkonu pro konkrétní závodní trať; využila data nasbíraná během rekordního okruhu na Severní smyčce Nürburgringu (z roku 2011), kde za jediný rok dosáhla zlepšení více než 25 sekund.
Zvýšily se otáčky motoru i točivý moment; provozní parametry hnacího ústrojí byly vyladěny tak, aby vyhovovaly nárokům jedinečné trati na Pikes Peak o délce 19,99 km, s využitím zkušeností nasbíraných během loňského vítězství v kategorii.
Podpůrný tým TMG bude hnací ústrojí dále vylepšovat během tréninkového týdne před vlastním závodem. TGM opět použije svoji průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi akumulátory, s využitím stejnosměrného dobíjecího zařízení Schneider Electric EVlink™ k dobíjení speciálu TMG EV P002 přímo v horách, kde není k dispozici spolehlivé připojení k energetické síti.
Stejnosměrné rychlodobíjecí zařízení TMG je zabudováno v zadní části modelu Hiace a jeho součástí je Li-Ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který lze dobíjet přímo z energetické sítě se střídavým proudem.
Stejnosměrná rychlonabíječka TMG dokáže během noci rychle dodat dostatečné množství energie elektromobilu, a to bez dalšího budování infrastruktury.
Stejnosměrné rychlonabíjecí zařízení TMG může díky různým úrovním napětí a proudu na výstupu fungovat jako nezávislý zdroj energie pro rychlé dobíjení v libovolné lokalitě, čímž se stává dokonalým řešením právě ve světě závodních elektromobilů.



Základní technické údaje

Elektromotor: 2 axiální indukční
Invertor: 2 x invertor TMG
Převodový poměr: 2,5
Převodovka: Jednostupňová redukční
Akumulátor :Lithium-keramický
Kapacita akumulátoru: 42 kWh
Maximální rychlost: 230 km/h
Točivý moment: 1200 Nm
Výkon: 400 kW
Max. otáčky : 6000 ot/min
Rozměry: 410 x 179 x 104 cm

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar