Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Semerád a Černý nejrychlejší ve svých třídách

Jubilejní čtyřicátý ročník Rallye Český Krumlov je za námi, bohužel se smutným koncem. Svoji daň si opět vybrala bohužel kultovní zkouška na Malontech. Doufejme, že na dlouho.

Parta nadšenců z Autoklubu Český Krumlov, zvláště pak Jindra Kunc, otec a syn Stanislav a František Fošum, Luboš Šalát, Karel Mach, Jiří Venuš připravili opět krásnou soutěž se specifickými rychlostními zkouškami. Ale my co pamatujeme nádherné šotolinové zkoušky na Kleti „U modrého obrazu“ nebo pověstný skok na Dobročkově, můžeme už jen na tyto úseky vzpomínat nad zažloutlými fotografiemi.
Jak jsme včera informovali, v absolutní klasifikaci byly karty rozdány prakticky už po první zkoušce, ale ve třídě sériových produkčních automobilů nebo ve „dvoukolkách“ se odehrávaly také zajímavé souboje.


Semerád vybojoval vítězství v závěru

Martin Semerád má za sebou jeden z nejlepších závodů po sportovní stránce. Zvítězil mezi produkčními vozy a celkově skončil pátý. Na Rallye Krumlov závodil poprvé, a bylo tedy rozhodující, jak kvalitně si dokáže připravit rozpis a dokáže na něj jet. „Po seznamovacích jízdách jsem věděl, že rally bude rychlá a i zrádná, což se mi stoprocentně potvrdilo. Z tratě jsem měl respekt, rozpis nám s Bohoušem seděl dobře a hned od začátku bojovali s Jarinem Orsákem. Po prvním dni jsme na něj ztráceli asi deset vteřin,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.
Příjemné jarní až letní počasí přivítalo účastníky 40. Rallye Český Krumlov i ve druhé etapě, kde byla připravena kombinace dvou velmi těžkých rychlostních zkoušek s názvy Kohout a Malonty. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Kohout Martin zabral a výsledkem bylo snížení ztráty na Orsáka na 8,1 s a boj o vítězství mezi „velkými enky“ byl opět ve hře. „Podařilo se nám zajet super čas a dotáhnout se zase na dostřel Jarinovi. V tu chvíli jsme se rozhodli, že o vítězství zkusíme ještě bojovat a do dalších jsme šli hodně ostře. Na Lipno jsem si věřil, protože takový charakter rychlostních zkoušek mi vyhovuje. V infarktovém závěru, kdy jsme byli před poslední rychlostní zkouškou tři posádky ve vteřině, se nám nakonec podařilo zvítězit, dostali jsme se v celkovém pořadí o dvě příčky vpřed a hlavně na první místo v kategorii produkčních aut,“ popisuje závěr Martin Semerád.
Celkové páté místo absolutní klasifikace, hned za rychlými a technicky vyspělými vozy S2000 je výkon, se kterým je Martin Semerád i celý jeho tým nad míru spokojený. „Byl to asi největší souboj, který jsem zatím v rally zažil. Vítězství mezi produkčními vozy jsme si skutečně museli vybojovat a to mě těší. Bohužel radost z výsledku nám v cíli soutěže zkazila zpráva o tom, že v nemocnici po nehodě zemřel spolujezdec Aleš Zimolka. To je celému týmu moc líto a vyjadřujeme hlubokou soustrast rodině, říká smutný Martin Semerád.




Honza Černý nejrychlejší dvoukolkou

Rallye Český Krumlov byla pro Honzu Černého v mnohém přelomovou soutěží. Poprvé jel s Citroënem DS3 R3T, který vlastní, poprvé v novém, černém designu a poprvé s vlastním týmem. Jak soutěž samotná pro tým Černý Racing probíhala? „Celkově bych řekl, že to byl úspěšný závod. Zvítězili jsme mezi dvoukolkami, což byl hlavní cíl, ale měl jsem větší ambice i do absolutního pořadí. V tom nás opět trochu přibrzdily problémy s tlumiči. Auto by mělo na to jet do desítky absolutně,“ říká Honza Černý. Toho v první etapě nepříjemně zaskočil problém, který už dobře znal z Valašské Rally, tedy vyteklé tlumiče. „Jsem z toho už trochu nervózní. Je to opakující se závada, která nás vždy stojí nějaký čas a není to příjemné, když auto najednou nemá podvozek ve správné kondici. Během rally jsme to řešili nákupem nových tlumičů, ale musíme přijít na kloub problému, aby se to dál už neopakovalo,“ vysvětluje technický problém z úvodu Rallye Český Krumlov Honza Černý.
Už v první etapě získal rozhodující náskok na další ze soupeřů ve třídě i kategorii dvoukolek, který ve druhé etapě už jen navyšoval. „Věřil jsem si, že bychom opět mohli být do desátého místa absolutně, ale technika nás trochu zbrzdila. I já jsem byl potom trochu rozhozený a nepodával jsem úplně dokonalý výkon. Stále jsem sledoval chování vozu a jel jsem možná až moc agresivním stylem, který není to pravé ořechové. S celkovým výsledkem a vítězstvím mezi dvoukolkami a v Citroën Racing Trophy jsem samozřejmě spokojený,“ dodává Honza Černý.


JL, 28.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar