Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava vyhrál s přehledem Kopecký

Pouhých 38 posádek nastoupilo na start naší nejstarší automobilové soutěže Rallye Šumava, třetího podniku Mediasport Mistrovství České republiky. Zřejmě pryč jsou doby, kdy mistrovské podniky jezdilo sto i více účastníků. Do cíle jich dojelo pouze 23. Taková čísla historie dlouho nepamatuje.

Důvodů chabé účasti je asi hned několik. Příliš vysoké náklady na dvoudenní soutěže, startovné, ekonomická situace, možná tak trochu i nepříliš vydařené poslední ročníky šumavské soutěže. Z absolutní špičky chyběli Valoušek a Prokop, a tak už před startem bylo jasné, že o vítězství se rozhodne mezi Kopeckým, Krestou (oba Škoda Fabia S2000) a Pechem s Mini Cooperem. Ale nejvyšší ambice se přeci jen přisuzovali tovární dvojici Kopecký a Drexler. A kdo si na ně vsadil, neprohloupil. Hned od úvodní zkoušky na Čínovském okruhu se usadili na čele, postupně navyšovali náskok a o jejich vítězství nebylo ani v nejmenším pochyb. V patnácti zkouškách našli pouze jedinkrát přemožitele, když je Kresta porazil o dvě desetinky sekundy.


Smolař Pech

Za ním se o vteřiny přetahovali Kresta s Pechem, který musí menší objem vozu Mini dohánět jízdou takřka na hraně. Václav Pech vstoupil do Rallye Šumava hned na úvodním Čínovském okruhu skvělým druhým časem. ,,Do páteční první sekce čtyř erzet jsme odjížděli ještě za světla, ale poslední vložka se startovala v době kdy se už stmívá. Proto jsme si s sebou vezli světelnou rampu, kterou bylo v plánu před touto rychlostkou namontovat. Protože bylo v pátek docela jasno, zdálo se nám, že se stmívalo pomaleji a tak jsme se rozhodli odstartovat bez přídavných světel, které mají nejen odpor vzduchu, ale berou i další výkon motoru. Když jsme ale najeli na start, k našemu překvapení se setmělo tak rychle jako když otočíte vypínačem. Musím říct, že některé hlavně rychlé zatáčky jsem jel téměř poslepu. Největší šok jsme tím připravili generálnímu řediteli inveltu panu Jirovcovi, který nás na trati viděl zhasnuté a myslel si, že se nám porouchala elektroinstalace,“ popisuje situaci Pech.
I přes toto zaváhání patřila miníkovi ve startovním poli třetí pozice se ztrátou 10 sekund na druhého.
Sobotní etapa se nesla ve stejném duchu jako páteční a tempo bylo stále vyhrocené. ,,Snažili jsme se držet druhého Kresty stále na dosah. Rychlostky byly náročné a stát se mohlo cokoliv. Bohužel se stalo nám. Kousek před cílem 12. zkoušky jsem se v pravé vracečce zadními koly dostal až za krajnici, kde se o kámen poškodilo pravé zadní zavěšení kola, přesto se nám s minimální ztrátou podařilo zkoušku dokončit. Za cílem jsme zkoušeli sami s Petrem vše opravit, ale v náboji kola zůstaly ustřižené šroubky a přesto že nic nebylo ohnuté nešlo rameno zpět našroubovat. Pořád si neumím vysvětlit proč se miník zachoval pro mě tak nečekaně, ale to budeme muset důkladně analyzovat podle našich vnitřních kamer a videí diváků. Teď beru vinu na sebe a strašně mě to mrzí vůči celému teamu, který se pro dobrý výsledek snažil udělat maximum,“ vysvětluje Pech.


Stříbrný Kresta

„Závod jako celek dopadl na výbornou. Šumava po letech vrátila na pozice, kam patří historicky i svou tradicí. Soutěž se odjela na vysoké úrovni. Vnímal jsem to jako skvost domácí sezony, kdy se soudobé vozy potkaly s historickými. Svým způsobem jsem pochopil, že Šumava má opravdu díky Vltavě dlouhou historii a historici udělali závodu parádní atmosféru. Diváci měli možnost obdivovat krásná auta. Určitě nebylo jednoduché zvládnout dvě soutěže v jeden čas, proto patří pořadatelům poděkování za odvedenou práci,“ komentoval soutěž Roman Kresta.
„Na Valašce nám Honza Kopecký první den hodně ujel, tady jsme chtěli být více konkurenceschopní. Bohužel do sekce po okruhu jsme zariskovali s volbou tvrdých pneumatik, což bohužel nevyšlo. V druhých průjezdech se nám podařilo jeden test vyhrát, ale přece jen pátek nebyl z našeho pohledu úplně ideální. Ve druhé etapě jsem doufal, že podmínky budou přece jen mírně odlišné, ale trať velmi rychle osychala. Volba měkké směsi proto nebyla ideální a tento moment definitivně Šumavu rozhodl. Ale musím uznat, že i tak bychom Honzovi jen velmi těžko sekundovali. Proto druhé místo hodnotím pozitivně. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ popsal další průběh závodu Roman Kresta.
Čtvrté místo a první ve třídě produkčních vozů vybojoval Martin semereáýd, jenž tak navázal na skvělé výsledky z úvodních letošních soutěžích. Za zmínku strojí sedmé místo Václava Arazima, služebně nejsatršího jetdece v našich rallye a po delší době se objevil i Karel Trojan, jenž obsadil slušné devcáté místo.


Výborný Semerád

Pro Martina Semeráda byla Šumava prvním seznámením s touto rally. Na zkouškách Klatovska a Vimperska se byl dosud dívat jen jako divák, když zde v minulosti startoval jeho otec Josef. Hned od prvních kilometrů se jeho Mitsubishi objevilo mezi nejrychlejšími třemi produkčními vozy a po čtyřech zkouškách byl druhý ve skupině 2. „Začátek rally nám velmi dobře vyšel. Jeli jsme svoje tempo, a drželi krok s Orsákem. Zkoušky nám svědčily a ve druhé etapě jsem chtěl zkusit trochu přidat. Našeho soupeře ale postihl technický problém a my se díky tomu dostali na první místo. V tu chvíli už to bylo o tom udržet vedení až do konce a neudělat zbytečnou chybu. Tomu jsme plně podřídili svojí rychlost,“ vysvětluje Martin Semerád.
V druhé etapě se závodilo na klikatých a uskákaných tratích, kde nechyběly ani hodně rychlé úseky, z nichž má Martin Semerád stále velký respekt. „Šumava byla celkově pěknou soutěží s docela konstantními podmínkami, na což měly vliv i hodně často zábrany proti cutování. Tvořily je betonové patníčky pevně zaražené v zemi, kdy jakýkoliv kontakt s nimi by znamenal konec v soutěži. Na jednu stranu to bylo dobré, že se nevytahaly nečistoty na trať, ale na druhou stranu to působilo trochu sterilně. Celkově to ale chápu, a respektuji, proč se zábrany používají,“ komentuje specifickou trať Rallye Šumava Martin Semerád.
„Do soubojů s vozy S2000 se nemělo smysl pouštět a naším cílem bylo udržet vedení mezi produkčními vozy. Jsem šťastný, že se nám to povedlo. Neublížili jsme autu a přivezli jsme si pořádnou porci bodů,“ dodává spokojený Martin Semerád, který s Bohuslavem Ceplechou zkompletoval sbírku pódiových umístění, kdy ke stříbru z Jänner Rally a třetímu místu na Valašské Rally přidal zlato ze Šumavy. V absolutní klasifikaci Semerádovi s Ceplechou patřilo konečné čtvrté místo.


1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S200001:34:07.3
2.Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000+01:22.5
3.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+02:29.3
4.Semerád – CeplechaMitsubishi Lancer Evo IX+03:55.4
5.Kopáček – ŘihákováSubaru Impreza STI+04:34.6
6.Tlusťák – ŠkaloudŠkoda Fabia S2000+05:51.8
7.Arazim – GálMitsubishi Lancer Evo IX+06:09.7
8.Jelínek – KotěnaMitsubishi Lancer Evo IX+06:43.7
9.Trojan – ChlupMitsubishi Lancer Evo IX+06:54.5
10.Hudec – ČernochMitsubishi Lancer Evo IX+08:12.6



Průběžné pořadí MMČR
1.Kopecký150
2.Kresta76
3.Pech69
4.Tarabus48
5.Valoušek47
6.Semerád43



J.Las9k, 24.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar