Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - Kopecký počtvrté?

V pořadí čtvrtou soutěží Mediasport Mistrovství ČR bude jubilejní 40. ročník Rallye Český Krumlov, která patří díky nadšeným pořadatelům zapáleným pro věc, mezi soutěžícími i diváky k nejoblíbenějším. A nejinak tomu bude letos, kdy bude možné sledovat pestré pole automobilů od historiků až po kategorii S2000.

Právě v ní musíme hledat favority. K největším patří Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia S2000, který vyhrál všechny tři dosavadní soutěže. Sekundovat budou opět Roman Kresta se stejným vozem a Václav Pech s atraktivním Mini Cooper. A tentokrát nebude chybět ani Pavel Valoušek s Peugeotem 208 S 2000.
V případě zaváhání některého z výše jmenovaného kvarteta má šanci na stupně vítězů opět Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000.
V kategorii produkčních vozů musíme hledat favority mezi Semerádem, Arazimem, Kopáčkem (všichni Mitsubishi Lancer), Štajfem nebo Běhálkem (Subaru). Ve dvoukolkách svedou boj o prvenství dva příbramáci – mladý Jan Černý s Citroënem DS3 a ostřílený Josef Peták s Renaultem Clio R3, ve startovní listině nechybí ani Emil Triner s Fabií.
V pátek čeká na posádky od 16 do 23 hodin celkem sedm zkoušek včetně úvodní na českobudějovickém výstavišti, odkud se vydají na slavnostní start do Českého Krumlova (17.30). V sobotu se jede od 7 do 16.30 hodin a na programu je sedm zkoušek vřetně legendárních Malont a polookruhové na Lipně (historici jedou Lipno pouze jednou). Soutěž měří celkem 574 km, z toho rychlostní zkoušky 180 kilometrů. Více info na www.rallyekrumlov.cz
Loni zamíchala výsledkovou listinou krumlovské soutěže už úvodní etapa, kterou provázely ukrutné podmínky. Přesto lze předpokládat, že se „chleba“ bude definitivně lámat v průběhu druhého dne. Na měřených testech Kohout, Malonty a Lipno. Kohout posádky absolvují v opačném směru, změnou prošla i zkouška nad Lipnem, která má nově okruhovou podobu. „Trať letošního ročníku je krumlovská klasika posledních let. Jen je škoda, že pořadatelé letos nemohou zařadit technicky náročný začátek RZ Slavkov. Přesto ostatní zkoušky patří k nejnáročnějším v celém šampionátu, pro jezdce i diváky bude určitě velmi zajímavá nová varianta okruhové RZ na Lipně,“ popisuje spolujezdec Petr Gross.


Roman Kresta

Rallye Český Krumlov je v posledních letech zaslíbeným závodem posádky Roman Kresta – Petr Gross. Statistika čítá už sedm vavřínů na jihočeském závodě, loni opanoval soutěž popáté v řadě. „Honza Kopecký zatím vše vyhrál a v Českém Krumlově udělá maximum pro další kvalitní výsledek. Vždy jsme byli kousek za tím, tentokrát doufám, že se nám ho podaří ještě více potrápit. S Petrem Grossem máme krumlovské tratě rádi, na jih Čech se rádi vracíme. Do vývoje závodu určitě může promluvit počasí, což naznačují i předpovědi. Osobně bych si proměnlivé podmínky či vodu přál, ale je to otázka. Českokrumlovské rychlostní zkoušky jsou zrádné, což souvisí i s jejich rychlejším charakterem. A samozřejmě na vodě budou ještě o poznání těžší. Delší erzety jsou v harmonogramu krumlovské soutěže až v sobotu, ale už páteční mohou mnohé napovědět. Určitě nasadíme vysoké tempo a uvidíme, jak pojedou konkurenti“.


Václav Pech

„Krumlov má jedny z nejhezčích tratí rychlostních zkoušek, co se u nás jezdí. Vše podtrhuje množství skákacích horizontů, jichž je na Rallye Český Krumlov tolik, co na ostatních soutěžích v ČR dohromady. I když jsou zdejší tratě hodně rychlé, tak nepostrádají technický charakter a většinou se jedou na hodně úzkých silničkách.,“ těší se Václav Pech jun., který v uplynulém týdnu testoval týmový vůz MINI John Cooper Works S2000, 1,6. Opět za přítomnosti anglického technika od firmy Prodrive, která vozy Mini pro rallye staví „S MINI jsme najeli další kilometry při testech a hledali vhodné nastavení pro Rallye Český Krumlov. Zase jsme auto o trochu víc vylepšili a podařilo se nám najít nastavení podvozku a diferenciálů, se kterým jsem spokojen. Krůček po krůčku naše auto dostáváme dál a snažíme se podvozek, který je předností našeho vozu, dotáhnout do ideální podoby pro české asfalty,“ komentuje test Václav Pech jun.
„Musíme být připravení na všechny druhy počasí, velmi často jsme zde zažili bouřku úplně z nenadání, kterou ani zkušení meteorologové nezaznamenali včas a potom celé startovní pole mělo špatně obuté pneu. Extrémem byl loňský rok, kdy lilo od startu“.


Stav MMČR 2012 (3/8): Kopecký 150, Kresta 76, Pech 69, Tarabus 50, Valoušek 47, Semerád 43



JL, 23.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar