Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Show, kde o nic nejde

Na královéhradeckém letišti, jehož součástí je Czech ring se o víkendu uskutečnil druhý ročník Rally Show, který ovšem za tím prvním hodně zaostal minimálně pokud jde o jezdecké obsazení. Kdo přišel v sobotu udělal dobře, v neděli už to bylo horší.

Czech ring ovšem není žádný závodní okruh v pravém slova smyslu, a tak je název trochu zavádějící. V žádném případě neumožňuje hromadné starty několika vozidel najednou, maximálně dvou, pokud se jede tzv. duální zkouška. Rally Show také není žádným závodem na čas, ale jen exhibiční ježdění po trati „okruhu“, okořeněného skokem, Prostě jak kdo chce a kolikrát chce. Ani na bezpečnost jezdců se dbá, jezdí se v tričku, krátkých kalhotech. Jen několik jedinců si obléklo kombinézy.
A protože ježdění bylo „o ničem“, tak řada účastníků ještě v sobotu „sbalila kufry“ a odjela. Také předem avizovaná startovní listina utrpěla ještě před akcí řadu trhlin. Nepřijeli mj. Jan Černý, Jarek Orsák, Václav Feifar, Jan Bartoš, Martin Hudec, po sobotě odjeli „historici“ Petr Žáček s Audi quattro, Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth nebo Stanislav Hajdůšek s Tatrou 603. Historické formule měly své jízdy na programu pouze v sobotu.
A tak úroveň zachraňoval pouze Martin Semerád s Mitsubishi Lancer, dále Karel Trojan nebo Antonín Tlusťák, oba ovšem s tréninkovými Lancery a pak Petr Šimurda střídající Škodou 130 LR a autokrosový speciál Škoda 130 LR. Po celý den předváděl společně se Semerádem a Trojanem pro diváky atraktivní smyky. Ještě vzpomeňme Silvestra Mikuláštíka se Subaru Impreza WRC a tím prakticky výčet končí. Ve startovní listině se objevilo i několik jezdců, kteří vytáhnou své automobily jednou dvakrát do roka a dost.
Je vidět, že finance chybějí všude a kvalitní jezdci si rozmyslí, jestli se podobných akcí, kde o nic nejde, vůbec zúčastnit. Jsme národ soutěživý a snad každý rád porovnává své umění s jinými. A stejné je to i s diváky. Ti museli zaplatit za jeden den 200 Kč a moc toho chudáci na trati neviděli. A to nemluvíme o „autosalonu“, kde byl naštěstí vstup zdarma a jeho úroveň zachraňoval značka Peugeot, která tady uspořádala jeden ze svých Emotion Day.

JL, 11.6.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar