Rally Příbram - překvapivý vítěz Tarabus
Vyhraje Kresta, Pech nebo Valoušek, kladli si otázku příznivci českých rallye před startem posledního podniku Mediasport Mistrovství České republiky, které se uskutečnilo o víkendu na Příbramsku. V klidu mohl být pouze Jan Kopecký, který ani už nemusel startovat, protože pět vyhraných soutěží mu zajistilo titul.
Také Roman Kresta s Petrem Grossem měli své jisté – titul vicemistrů jim už nikdo nemohl vzít, zatímco Václav Pech a Petr Uhel přijeli bojovat o celkový bronz. Naopak Pavel Valoušek neměl co ztratit, mohl jen získat. Nakonec bylo všechno jinak a ani jeden z favoritů cílem neprojel.
Už na první zkoušce se odporoučel zadní diferenciál Pechova Mini a mechanici mohli jen smutně balit. Na letošní sezonu budou chtít Plzeňáci rychle zapomenout. Vítězstvím v první a druhé zkoušce se ujal vedení Valoušek s Peugeotem 207 S2000 před Krestou, jenž zajel v třetím měřeném úseky shodný čas s Valouškem. Ale vedení si udržoval stále Valoušek, který přidal dva nejrychlejší časy. Po páté zkoušce vedl s náskokem 16,8 s před Krestou a Janem Dohnalem. Ale pak přišla jezdecká chyba na návsi v Dublovicích a bylo po nadějích.
Zkušený Roman Kresta nezaváhal a po první sobotní etapě přenocoval na vedoucí pozici s náskokem více než půl minuty a Jana Dohnala s Peugeotem 207 S2000 po Josefu Petákovi. Mladoboleslavskému jezdci vyšla Příbram už vloni, a tak se nebylo čemu divit. Třetí, o čtyři desetiny pomalejší byl Tarabus a čtvrtý překvapivě Martin Koči s Mitsubishi Lancer, jenž tak vedl skupinu produkčních vozů.
Sobotní etapa probíhala za nádherného podzimního počasí, ale večer se zatáhlo a neděle se už jela za deště. A ten po ránu nejvíce seděl Dohnalovi, jenž byl o 11 sekund rychlejší než Kresta. Ale toho jeho výkon nevyvedl z míry a vyhrával další tři zkoušky. Do konce zbývaly už jen dvě zkoušky, respektive jedna (poslední byla zrušena po havárii jedné z posádek v prvním kole) a vše nasvědčovalo, že Kresta se zapíše po druhé zlatým písmem mezi vítěze Rallye Příbram. Ale to by nesměla stávkovat technika Škody Fabia S2000 a bylo po obhajobě.
Po dramatickém souboji se nakonec radovali z vítězství Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát, rovněž se Škodou Fabia S2000. S Fordem Fiesta vyhráli Příbram už před dvěma roky. Tentokrát o necelé čtyři sekundy porazili Jana Dohnala, který si tak připsal nejlepší svůj výsledek. Třetí místo a první v produkčních vozech a zároveň titul mistra republiky vybojoval Jarek Orsák. Z prvenství ve dvoukolkách a z „příbramského trojboje“ se radoval Jan Černý, za ním skončili Josef Peták s Renaultem Clio a Emil Triner se Škodou Fabia.
Poslední soutěž poznamenala poměrně slabší účast, když na start se postavilo pouhých 54 posádek se soudobými automobily a do cíle jich dojelo jen 29. Startovní pole tak zachraňovali historici a několik „legend“. Snad možná proto prakticky všechno proběhlo v klidu, snad až na Valouškovu nehodu, která naštěstí skončila bez újmy na zdraví. Také diváci se chovali vcelku ukázněně, možná na některých místech byla divácká místa až příliš daleko od silnice.
J.Lasík, 8.10.2012
Už na první zkoušce se odporoučel zadní diferenciál Pechova Mini a mechanici mohli jen smutně balit. Na letošní sezonu budou chtít Plzeňáci rychle zapomenout. Vítězstvím v první a druhé zkoušce se ujal vedení Valoušek s Peugeotem 207 S2000 před Krestou, jenž zajel v třetím měřeném úseky shodný čas s Valouškem. Ale vedení si udržoval stále Valoušek, který přidal dva nejrychlejší časy. Po páté zkoušce vedl s náskokem 16,8 s před Krestou a Janem Dohnalem. Ale pak přišla jezdecká chyba na návsi v Dublovicích a bylo po nadějích.
Zkušený Roman Kresta nezaváhal a po první sobotní etapě přenocoval na vedoucí pozici s náskokem více než půl minuty a Jana Dohnala s Peugeotem 207 S2000 po Josefu Petákovi. Mladoboleslavskému jezdci vyšla Příbram už vloni, a tak se nebylo čemu divit. Třetí, o čtyři desetiny pomalejší byl Tarabus a čtvrtý překvapivě Martin Koči s Mitsubishi Lancer, jenž tak vedl skupinu produkčních vozů.
Sobotní etapa probíhala za nádherného podzimního počasí, ale večer se zatáhlo a neděle se už jela za deště. A ten po ránu nejvíce seděl Dohnalovi, jenž byl o 11 sekund rychlejší než Kresta. Ale toho jeho výkon nevyvedl z míry a vyhrával další tři zkoušky. Do konce zbývaly už jen dvě zkoušky, respektive jedna (poslední byla zrušena po havárii jedné z posádek v prvním kole) a vše nasvědčovalo, že Kresta se zapíše po druhé zlatým písmem mezi vítěze Rallye Příbram. Ale to by nesměla stávkovat technika Škody Fabia S2000 a bylo po obhajobě.
Po dramatickém souboji se nakonec radovali z vítězství Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát, rovněž se Škodou Fabia S2000. S Fordem Fiesta vyhráli Příbram už před dvěma roky. Tentokrát o necelé čtyři sekundy porazili Jana Dohnala, který si tak připsal nejlepší svůj výsledek. Třetí místo a první v produkčních vozech a zároveň titul mistra republiky vybojoval Jarek Orsák. Z prvenství ve dvoukolkách a z „příbramského trojboje“ se radoval Jan Černý, za ním skončili Josef Peták s Renaultem Clio a Emil Triner se Škodou Fabia.
Poslední soutěž poznamenala poměrně slabší účast, když na start se postavilo pouhých 54 posádek se soudobými automobily a do cíle jich dojelo jen 29. Startovní pole tak zachraňovali historici a několik „legend“. Snad možná proto prakticky všechno proběhlo v klidu, snad až na Valouškovu nehodu, která naštěstí skončila bez újmy na zdraví. Také diváci se chovali vcelku ukázněně, možná na některých místech byla divácká místa až příliš daleko od silnice.
2.Dohnal – Venclík | Peugeot 207 S2000 | +03.9 |
3.Orsák – Šmeidler | Mitsubishi Lancer Evo IX | +02:45.9 |
4.Koči – Zámečník | Mitsubishi Lancer Evo IX | +03:05.0 |
5.Černý – Kohout | Citroën DS3 R3T | + 04:26.0 |
6.Hudec – Picka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +05:28.2 |
7.Peták – Benešová | Renault Clio R3 | +06:00.4 |
8.Adolf – Novák | Mitsubishi Lancer Evo IX | +06:54.8 |
9.Triner – Achsová | Škoda Fabia | +07:56.4 |
10.Kačírek – Černoch | Subaru Impreza STI | +09:00.7 |
J.Lasík, 8.10.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout