Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pot a slzy pro Danni Sorda v Německu

Šance Volkswagenu, který chtěl v Rallye Deutschland moc zvítězit se rozplynuly hned první den, naopak z prvního vítězství ve světové rallye se radovali Danni Sorda a Carlose del Barria s Citroënem DS3 WRC.

Pro Citroën Racing to znamená, že dokázal uhájit neporazitelnost na této rally - celkem dvanácté vítězství v řadě, jedenácté od doby, kdy se Rally Německo stala součástí mistrovství světa.
S vedením jen 0,8 sekundy na Thierry Neuvilleho musel Dani Sordo jet naplno ve dvou posledních 24,58 km dlouhých zkouškách Dhrontal. Když konečně trasy oschly, každý se vrhl na měkké složení pneumatik Michelin Pilot Sport.
V servisním parku byly všechny oči upřené na zelené a červené čtverce na časových monitorech, které signalizovaly času jednotlivých splitů. Start do RZ 15 vyšel lépe Neuvilleovi, ale Sordo zaostal jen o 2,2 sekundy.
„Udělal jsem menší chybu na prvních kilometrech rychlostní zkoušky,“ hlásil Dani. „Bylo to dost kluzké, hlavně na konci. Byl jsem naprosto soustředěný a jel jsem na doraz, abych mu ujel.“
Na začátku RZ 16, ve které šlo i o prémiové body za Power Stage, držel Sordo třísekundový náskok na Thierry Neuvillea. Nakonec ve válce nervů nevydržel Neuville, který skončil mimo trať, a pro Sorda to značilo náskok 53 sekund.
„Je to fantastické, moje první vítězství a navíc po tak velkém boji,“ říkal nadšený Španěl. „Nebylo na vybranou, museli jsme odolat tlaku a nakonec přinutit Thierryho k chybě. Neměli jsme sice zrovna nejlepší start, ale všichni jsme zapracovali na tom, abychom se zlepšili. Tu nejtěžší část jsme absolvovali v sobotu, ale museli jsme si udržet naši formu i v neděli. A to jsme přesně udělali. Teď, když už mám svoje první vítězství, chtěl bych další:“

Dlouho se držel na čtvrtém místě, nakonec dojel Mikko Hirvonen třetí. Dokázal nasadit rozumné tempo a kontroloval svou pozici, což mu nakonec vyneslo umístění ještě o příčku výš. Na stupních vítězů se Fin objevil poprvé od Rally Portugalsko.


Kubica se ujal vedení ve WRC2

Ke skvělému víkendu Citroënu Racing přispěli také Robert Kubica a Maciek Baran, kteří vyhráli třetí podnik WRC2. Jejich první vítězství na asfaltu značí, že posádka DS3 RRC vede v pořadí mistrovství světa této kategorie.
První asfalt sezony byl pro Kubiceho velkou výzvou. Po vítězství v Řecku a na Sardinii a druhém místě ve Finsku doufal, že bude pokračovat ve vítězném tažení. Robert Kubica nastavil nejrychlejší časy hned na obou zahajovacích rychlostních zkouškách a ujal se vedení ve své třídě před Elfynem Evansem o 15 sekund.
Když se rally na další tři dny přesunula do Trieru a vinic Moselu, měl Kubice problém s ruční brzdou a občas se nemohl trefit do vlásenky. Podařilo se mu ale udržet náskok několika sekund. Polák však dokázal vyhrát další tři rychlostní zkoušky, i když se mu nevyhnuly další karamboly.
„Na RZ6 jsme poškodili spoiler a rozbili zadní okno. Před další zkouškou se to ale podařilo opravit, ale zase jsem zapomněl pořádně dovřít kufr, takže další rychlostní zkoušku za námi vlálo víko. Naštěstí RZ8 už byla bez problémů!“
Na třetí den bylo třeba změnit nastavení auta kvůli stěhování se z vinic na venkovské silnice rýnského regionu a na asfalt vojenské základny Baumholder. Tento den byl ve znamení souboje Kubice - Evans o vedení ve WRC2, které se změnilo hned čtyřikrát. Navzdory dešti měl ale poslední slovo pilot Citroënu a den končil s náskokem 7,8 sekundy.
Jen dvě rychlostní zkoušky neděle zbývaly posádkám v boji o vítězství. Robert se předvedl na Dhrontal 1, kde zvýšil náskok na 10 sekund. Poslední zkouška ale neprobíhala podle plánu: „Zaslechli jsme nějaké zvuky z převodovky a byli jsme vyděšení, že jsme ji rozbili! Naštěstí ale bylo všechno v pořádku. Výsledek mě potěšil, zvláště když jsme to dotáhli až na 5. místo celkově. “
1.Sordo – del BarrioCitroën DS3 WRC
2.Neuville – GilsoulFord Fiesta RS WRC +53,0
3.Hirvonen – LehtinenCitroën DS3 WRC +2:36,1
4.Prokop – ErnstFord Fiesta RS WRC+8:00,8
5.Kubica – BaranCitroën DS3 RRC+9:01,3
6.Evans – BarrittFord Fiesta R5 +9:14,2
7.Latvala – AnttilaVolkswagen Polo R WRC +9:55,0
8.Paddon – KennardŠkoda Fabia S2000+13:01,2
9.Østberg – AnderssonFord Fiesta RS WRC +13:28,1
10.Novikov E.- Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC +15:17,9



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar