Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche se vrací do vrcholného světa motorsportu

Příští rok se má ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů World Endurance Championship – WEC, včetně 24 hodin Le Mans objevit nový závodní prototyp Porsche LMP1. S Timo Bernhardem za volantem má za sebou první testy na trati Porsche ve Weissachu.

Prototyp speciálu v kategorii LMP1 absolvoval svá první kola na závodním okruhu o několik týdnů dříve, než se původně plánovalo. „Jsme v časovém předstihu,“ vysvětluje Fritz Enzinger, vedoucí projektu LMP1. „Náš nově vytvořený tým pracoval s obrovským nasazením, abychom tento mimořádně komplexní vůz dostali na závodní trať tak rychle, jak je to jen možné. To pro nás znamená několik týdnů navíc pro více testování a další vývoj. Od roku 2014 jsou předpisy zaměřené zejména na hospodárnost. To pro inženýry znamená, že se musejí vypořádat se zcela novými výzvami.“
Od rozhodnutí z poloviny roku 2011, že se Porsche vrátí s vozem LMP1 do vrcholného světa motorsportu, došlo ke značnému rozvoji závodního oddělení ve Weissachu. Byla postavena dílna a administrativní budova, jež pojmou zhruba 200 zaměstnanců, kteří mají na starosti vývoj, výrobu a zázemí automobilu LMP1. Od sezóny 2014 bude mít tento závodní vůz svůj domov právě ve Weissachu.

„Byl jsem součástí týmu, který nový vůz vyvíjí od počátku tohoto projektu,“ říká Timo Bernhard. „Jsem první, kdo s tímto vozem mohl absolvovat první zatáčky. Již nyní vůz působí skvěle. Těším se na jeho další testování, které bude probíhat v následujících týdnech a měsících za účasti mého kamaráda Romaina Dumase.“ Bernhard (32) a Dumas (35) budou prvními jezdci projektu LMP1, kteří absolvují většinu testování na mnoha mezinárodních závodních okruzích.
„Během vývoje nového závodního prototypu LMP1 jsme museli řešit stejné výzvy jako při vývoji silničních sériových vozů,“ říká Wolfgang Hatz, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj u Porsche AG. „Naším cílem bylo dosáhnout nejlepší možné hospodárnosti bez kompromisů na straně výkonnosti.“
Mathias Müller, předseda představenstva Porsche AG, vysvětluje přínosy, které zákazníci získají vývojem špičkového závodního stroje. „Při vývoji prototypu LMP1 začali inženýři pracovat s čistým listem papíru. V rámci daných předpisů mohli používat mnoho nových technologií a přístupů, které budou v budoucnu přínosem pro zákazníky našich silničních vozů. Ostatně, v každém Porsche je kus závodního vozu.“





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar