Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kresta, Pech a Valoušek před startem Bohemie

O první místo se na Rally Bohemia utkají s největší pravděpodobností oba tovární jezdci – Jiho Hänninen a Jan Kopecký, ale na jejich zaváhání a případně o další příčky se zřejmě budou přetahovat Roman Kresta, Václav Pech a Pavel Valoušek. Tady jsou jejich slova před startem.

Kresta už 4x druhý

Dvojici Roman Kresta – Petr Gross čeká o víkendu prestižní Rally Bohemia, která patří k nejtěžším závodům u nás, punc kvality letošního ročníku dodává i nabitá startovní listina. Pro Krestu je Bohemia velmi známým prostředím. Ještě v dobách svého působení v továrním týmu Škoda bývala jeho „domovským“ závodem. Ten Roman Kresta dokázal v historii už šestkrát vyhrát, naposledy v roce 2008.
„Bohemia je v českém mistráku o stupínek výše proti dalším soutěžím. S tím souvisí i kvalitnější účast, která se v Mladé Boleslavi schází i letos. Škoda Motorsport nasazuje dvě auta, ve startovní listině je i řada dalších kvalitních pilotů s vozy S2000. Očekávám náročný závod, ve kterém nelze příliš taktizovat. Navíc do jeho průběhu může promluvit počasí. Ale doufám, že jsme dobře připraveni, nic jsme v přípravě nepodcenili, neboť právě spolehlivost může být klíček k úspěchu na Bohemii. Většinou se nám na Bohemii dařívalo, tamní tratě jsou opravdu velmi hezké, pro mě až srdeční, takže zkusíme opět podat v rámci našich možností maximální výkon a uvidíme, jak se bude závod vyvíjet. V podstatě už po čtyřech druhých místech v řadě nemáme co ztratit,“ říká před startem Roman Kresta.
„Na Rally Bohemia, která je mojí domácí soutěží se samozřejmě těším. Technické zkoušky na Železnobrodsku a v okolí Tanvaldu patří zřejmě mezi nejkrásnější v celém seriálu MMČR. Na soutěž mám spoustu vzpomínek, vždyť jsem zde poprvé, sice jako předjezdec, startoval už v roce 1984. Doufám, že vzpomínky na letošní ročník budu moci zařadit mezi ty příjemnější,“ věří Petr Gross, jenž Bohemii společně s Romanem Krestou vyhrál v letech 2007 a 2008.



Pech opravil Mini

Po Rallye Hustopeče, kde Václav Pech jun. poškodil zadní část svého vozu MINI John Cooper Works 1.6 Turbo, začal boj mechaniků EuroOil - invelt teamu o to, aby se posádka mohla postavit na start Rallye Bohemia. „Poškození MINI se ukázalo jako vážnější, než jsme si v první okamžik mysleli, a bylo potřeba vyrazit na cestu k anglickému úpravci Prodrive pro jinou karoserii. S tou jsme měli přivést i náš motor po generální opravě, neboť měl již odjeté předepsané kilometry. Naši mechanici si však odvezli motor v původním stavu, protože Prodrive i přes naše včasné urgence neměl na opravu dostatečné kapacity. Nebylo proto jednoduché dát našeho závoďáka v časové tísni do požadovaného stavu,“říká Václav Pech jun.
„Měli jsme trochu hektických čtrnáct dní, ale jsem rád, že na Rallye Bohemia se nám nakonec podaří startovat. Nestihli jsme sice provést repasi motoru, který už má své za sebou, ale to už nebylo v našich silách ovlivnit. Nicméně se na Bohemii těšíme a se silnou konkurencí se s chutí popereme,“ uvedl před závodem generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.
,,S Petrem jsme si uvědomili, že za 15 let naší závodní kariéry jsme na žádné rallye z podobných důvodů nechyběli. Naši mechanici v dílnách Inveltu předvedli perfektní práci, při které nám pomáhali i lidé z jiných teamů a všem patří náš velký dík. Teď máme za sebou trochu testování a seřizování přestavěného vozu, kdy jsme museli šetřit motor, aby ještě soutěž navíc vydržel. Rádi zde startujeme, protože zdejší tratě patří mezi ty velice hezké a technické. Teď myslím spíš na to, že budeme stát na startu, než na boj o stupně vítězů.
Určitě pojedeme jak nejlépe umíme a co nám technika dovolí, ale budeme přeci jen trochu limitovaní,“ dodává Václav Pech jun., který po boku Petra Uhla na Rallye Bohemia v roce 2006 zvítězil v absolutní klasifikaci.



Valoušek testoval

Čtyři dny před začátkem Rally Bohemia se do Nového Města pod Smrkem sjeli francouzští, maďarští a čeští specialisté techniky motoristického sportu, aby dokončili poslední přípravy vozu Peugeot 207 S2000. Závodní speciál podstoupil profesionální nastavení elektroniky řídící motor. Celou operaci provedl za asistence týmů Peugeot Delimax Total a Tagai Racing Technology Dominique Peres, specialista z francouzské společnosti Sodemo, která je výrobcem závodních motorů a partnerskou společností divize Peugeot Sport.
„Od testů spojených s nastavováním elektroniky si slibujeme zlepšení jízdních vlastností vozu, lepší řiditelnost a trakci,... a také zlepšení našich výsledků. Na bohemce bych chtěl navázat na loňské umístění a na předloňský výkon. Nastavit vůz na zdejší specifické tratě není lehké, protože jsou uskákané, složité, s častou změnou rytmu a spoustou zatáček. Jsou nepřehledné a nevyzpytatelné, přesto je mám moc rád a považuji Rally Bohemia za jednu z nejlepších a nejkrásnějších závodů českého šampionátu,“ prohlásil pilot Pavel Valoušek.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar