Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jänner Rally - řekli v cíli

Jak jsme včera slíbili, přinášíme ohlasy nejlepších jezdců v cíli třicátého ročníku Jänner Rally, která se díky svým podmínkám zapíše do historie jako jedna z nejnáročnějších, ale také nejdramatičtějších. Jan Kopecký porazil v posledních metrech Bryana Bouffiera o půl sekundy.

Jan Kopecký (1.místo)

„Byla to velmi těžká soutěž, která nabídla dramatické souboje i všechny druhy počasí. Měli jsme ji rozjetou na vítězství, bohužel defekt pneumatiky naše šance málem zhatil. Nevzdali jsme se a dokázali téměř nemožné – stáhnout komfortní náskok Bouffiera. Jsme strašně šťastní, byla to soutěž se vším všudy. Pokud jde o ten defekt, nedá se nic dělat, je to prostě rally. Ale myslím, že se tu zbytečně moc katuje, na asfaltu jsme rychlejší, takže trošku nechápu, proč se tu jezdí až do krajů. Ve stopě byl asi nějaký kámen, který trefilo asi každé auto, ale my jsme ho asi cvakli víc, nebo jsme měli menší tlak v pneumatikách, těžko říct. Deset vteřin se dá stáhnout, ale je to tu hrozně těžké. Myslím, že na takovéto soutěži by měli být povolení špióni, protože jsme jeli navíc potmě a pak člověk neví, jestli na tu šestku letí do bláta nebo ne, je to nebezpečné. Poslední rychlostka byla hrozně těžká, čekali jsme, kde to bláto je, někde ho bylo víc, někde míň, někde nás překvapilo, ale auto fungovalo skvěle a zůstali jsme na cestě. Dojeli jsme do cíle a vyhráli o půl vteřiny, takže spokojenost. Emoce v cíli byly hrozné. Pavel naměřil 13:43, Bryan měl 13:53 a Pavel je vždycky trochu rychlejší na ty stopky, tak jsem si říkal, že to asi nebude stačit. Nakonec se ukázal výkaz a 42 a pak to vybuchlo.“


Bryan Bouffier (2.místo)

„Byla to zase moc pěkná bitva s Janem na rychlém a uklouzaném povrchu. Jan byl skvělý, hlavně v těchto podmínkách. Pro mě je skvělé, že jsem s ním byl schopný soupeřit. Ale ke konci opravdu letěl a nedokázal jsem na to zareagovat. Rozdíl v cíli byl malinký, ale pro mě to bude ve vzpomínkách hlavně skvělá rally s fantastickým soubojem a musím být spokojený už jen kvůli tomu.“


Raimund Baumschlager (3.místo)

„Konec byl zase zrádný, sice už tolik nepršelo, ale bylo hodně bláta. A hlavně to bylo těžké jet s vědomím, že se musím držet při zdi a tím pádem jsem nevěděl, jak mám vlastně jet. Přidal jsem, měl jsem trochu krizi, vynadal jsem si do blbců, pak jsem byl zas moc pomalý ... Nebylo to lehké. Ale jsme tu, třetí za továrními jezdci, to je opravdu dobré.“


Václav Pech (4.místo)

„Museli jsme si ještě pohlídat Harracha, takže jsme trochu tahali, ale dobré, povedlo se to. Myslím, že super, ale ty podmínky byly nejnáročnější, co jsme zažili. Jsem rád, že jsme nikde nevypadli ven, to je nejdůležitější, i když ta moje chyba včera byla docela zásadní. Ale to k rally patří, neudělal jsem chybu v lese, ale v retardéru, bohužel. Výsledek by to asi neovlivnilo, takže naprostá spokojenost a hlavně auto drželo jak má, ne jako loni na podzim.“


Beppo Harrach (5.místo)

„Včera jsme ztratili skoro tři minuty kvůli mlze a zamlženému čelnímu sklu a bylo nám to hrozně líto, protože pro nás rally prakticky skončila. V prvním servisu jsme totálně přestavěli auto a bylo to úžasné a zajížděli jsme extrémně dobré časy. Takže z toho máme nakonec velkou radost.“


Kajetan Kajetanowicz (6.místo)

„Pro nás to byla moc dobrá rally. Bojovali jsme s rakouským šampionem a byly to dva povedené dny. Byla samozřejmě hodně náročné také na výběr pneumatik. Jsme rádi, že jsme tu ukázali, že jsme schopní bojovat o přední příčky, navíc jsme vyhráli jednu vložku absolutně a jednou byli druzí. Jeli jsme rychle.“


Francois Delecour (7.místo)

„Jsme trochu zklamaní. Kronos je dobrý tým, ale tentokrát to logisticky nezvládnul s mokrými pneumatikami. Ty chyběly, protože se počítalo se sněhem a měli jsme jen šest použitelných mokrých pneumatik. Dnes to byla hrůza, jeli jsme řezaný slik a byli bez šance, šílené. Nebylo to bezpečné pro nás ani pro auto. Ale OK, auto je tu celé a bez problémů, tak aspoň z toho mám radost. Aktuálně ještě nemáme jasno o letošním programu v ME, ale pojedeme asi deset soutěží.“


Perlička na závěr
A místní závodník Ernst Haneder opustil Jänner Rallye s rozruchem. Jeho vůz Mitsubishi narazil do sloupu a postaral se tak o výpadek telefonní sítě v oblasti v okolí Pregartenu.



JL, 8.1.2012




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar