Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jan Černý představil Peugeot 208 T16 R5

Několik hodin před startem Rallye Příbram se odehrávala česká premiéra nového soutěžního automobilu Peugeot 208 T16 R5. Proč právě tady, je celkem jasné. Tady jsou doma Jan Černý a Pavel Kohout, mistři ČR v kategorii dvoukolek s Peugeotem 208 R55.

A jeho otec, bývalý soutěžní jezdec prodává v Příbrami vozy Peugeoet jako oficiální dealer. A v jeho šlépějích, musíme přiznat (a snad se nebude zlobit i mnohem úspěšnějších kráčí nyní Jan Černý. Nový, podstatně konkurenceschopnější automobil pro novou sezonu, je nejlepší odměnou za letošní sezonu.

Kategorie R5 je novou vrcholnou třídou v automobilových soutěžích rally, která postupně převezme otěže od kategorie S2000. Při tiskové konferenci byly prezentovány úspěchy posádky Peugeot Černý Racing týmu Jan Černý – Pavel Kohout, kteří v letošním roce obhájili titul mistrů České republiky 2 WD. „Peugeot 208 T16 je nádherné auto a pokud se dívám do budoucnosti, tak je to ten vůz, s nímž bychom chtěli v následujících sezonách startovat nejen v České republice, ale i v zahraničí. Zatím jsem neměl příležitost se s autem svézt, ale někdy během podzimu bych měl T16 testovat ve Francii a moc se na to těším. Podle informací, které od Peugeot Sportu máme, by se mělo jednat o konkurenceschopný vůz,“ říká Jan Černý a dodává: „Model R5 bude určitě rychlejší než S2000, ale provozně by mělo být levnější, což je rozhodně přínosem. Už aby bylo auto tady a mohli jsme začít:


Testování bude první příležitostí seznámit se s erpětkou, zatím Jan Černý odzkoušel prakticky všechny současné modely R2 i R3 (Škoda Fabia R2, Citroën DS 3 R3, Renault Clio R3) a má zkušenosti také se Škodou Fabia S2000, a tak může porovnávat jako nikdo jiný. „Citro§en R3 byl určitě silnější než Peugeoet R2, ale přesto se nám dařilo trápiot soupeře. Chtěli jsme za každou cenu získat titul a to se nakonec podařilo. Podvozkově je Peugeoet špička, nechá si hodně líbit a uskákaná místa bylo možné jet naplno. Není lepší auto pro začínající jezdce a dá se s ním pracovat.“

Při tiskové konferenci v Příbrami zazněla pochvalná slova na adresu posádky Jan Černý – Pavel Kohout i z úst ředitele prodeje Peugeot Česká republika a ředitele projektu Peugeot Černý Racing týmu Marco Venturiniho, který zhodnotil úspěchy a předeslal, že i jeho přáním je být jedním z prvních týmů, které příští rok budou provozovat nový Peugeot 208 T16 kategorie R5. Vůz by měl získat homologaci mezinárodní automobilové federace FIA od 1.1.2014, a o den později začíná rakouská Jänner rally. Jak prozradil Pavel Kohout, pokud by se jim podařilo získat automobil někdy v listopadu, tak je účast na této rallye reálná.

Nyní se ale objevila zpráva, že homologace se zdrží až někdy do března, což by nebyla pro Jana Černého a Pavla Kohouta dobrá zpráva.


Zároveň přiznal, že Peugeoet hledá pro R2 mladého talentovaného jezdce a nezůstali pouze u jednoho auta. Tak se nechme překvapit. Adeptů by bylo jistě hned několik.

Ředitel zákaznického oddělení Peugeot Sport, Francouz Laurent Guyot, který se tiskové konference také účastnil, představil současné aktivity Peugeot Sportu a označil vůz Peugeot 208 T16 R5 za vrchol soutěžní řady francouzské automobilky vycházející z modelu 208. Přeplňovaný motor 1,6 litru o výkonu zhruba 280 k, sekvenční převodovka a sofistikovaný podvozek s pohonem čtyř kol, to jsou hlavní atributy nového vozu Peugeot 208 T16 R5.




Motor: zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem: 1598 cm3
Výkon:280 k při 6000t/min
Točivý moment:400 Nm při 2500/min
Maximální otáčky:7500
Vstřikování: přímé vysokotlaké Magneti Marelli
Sání:jednosměrná škrticí klapka
Pohon: všechna kola
Spojka: dvoukotoučová
Převodovka:pětistupňová se sekvenčním ovládáním
Pérování vpředu i vzafu:Pseudo Mac Pherson
Přední brzdy:Alcon 4 písty Ø 300 (šotolina) 355 (asfalt)
Zadní brzdy:Alcon 4 písty Ø 300 (šotolina) 355 ( asfalt )
Řízení: přímé s hydraulickým posilovačem
Kola:Aluminium monobloc 8''x18'' ( asfalt ) / 7“x15“ (šotolina)
Kola na asfalt:225 x 40 x 18
Kola na šotolinu:215 x 65 x 15
Délka: 3962 mm
Šířka:1820 mm
Rozvor:2560 mm
Minimální hmotnost:1200 kg asfalt / 1200 kg šotolina


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar