Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai a Neuville se chystá na svět WRC

Hyundai Motorsport potvrdil v rámci svých plánů pro návrat do mistrovství světa v rallye WRC (World Rally Championship), že prvním jezdcem týmu bude od sezóny 2014 vycházející hvězda WRC Thierry Neuville.

Pětadvacetiletý Neuville, který patří mezi nejúspěšnější jezdce letošní sezóny WRC, podepsal s týmem Hyundai Motorsport víceletý kontrakt. „Mám velkou radost, že mohu oznámit, že se Thierry Neuville stal hlavním jezdcem našeho nového týmu WRC,“ říká šéf týmu Hyundai Motorsport Michel Nandan. „Thierry zažívá fantastickou sezónu a potvrzuje, že patří mezi nejlepší mladé jezdce ve WRC. Díky své rychlosti, řidičským dovednostem a dynamickému přístupu k rallye bude pro Hyundai ideálním prvním jezdcem.“
Neuville se společně se svým spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem postaví v barvách týmu Hyundai Motorsport za volantem vozu i20 WRC na start všech 13 soutěží WRC v roce 2014. Debutem bude Rallye Monte Carlo.
Neuvilleho zkušenosti budou pro Hyundai Motorsport velmi cenné, protože Hyundai vstupuje do mistrovství světa WRC s týmem vybudovaným na zelené louce a s vozem, jehož vývoj začal s čistým listem papíru. A to vše za necelý rok. Neuvilleho vynikající výkony v letošní sezóně byly výzvou pro zavedenou konkurenci ve WRC a přinesly mu pověst jednoho z nejrychlejších mladých jezdců.
Neuville během dvou sezón absolvoval ve WRC 32 soutěží. V mistrovství světa 2012 skončil sedmý, což byla předehra pro letošní sezónu, v níž bojoval o titul mistra světa. V dosavadních soutěžích sezóny 2013 se čtyřikrát za sebou umístil na druhém místě (Itálie, Finsko, Německo a Austrálie) a dvakrát na třetím místě (Mexiko, Řecko). Před posledním podnikem je v průběžném pořadí WRC na druhém místě.


Hyundai urychluje vývoj i20 WRC

Začátek nového ročníku mistrovství světa v rallye se blíží. Hyundai Motorsport proto věnoval celkem 15 dní testování soutěžního vozu i20 WRC, který absolvoval více než 1 000 km na šotolině a asfaltu.„ Více než polovinu měsíce jsme testovali na obou druzích povrchu. Ve čtyřech samostatných testech se za volantem střídala trojice našich testovacích jezdců. Nyní máme dva vozy i20 WRC v nejnovější specifikaci, což nám umožní ještě více zintenzívnit vývojový program střídáním mezi dvěma podvozky,“ řekl Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport.
Testování bylo zahájeno na šotolině na jihu Španělska, kde tým sledoval chování vozu i20 WRC za teplého počasí. Za volant vozu usedali Juho Hänninen a Chris Atkinson. „Během testů jsme zde využívali daných možností a pokračovali ve vývoji vozu na šotolině v podmínkách, které se podobají těm, které na nás čekají příští rok např. v Portugalsku a na Sardinii. Vyzkoušeli jsme několik konfigurací pro tyto druhy terénu a prověřili několik nových komponentů, které jsme dosud netestovali,“ vysvětlil Nandan.
Tým se pak přesunul do Katalánska, kde proběhl další pětidenní test na šotolině. Po něm následoval test na asfaltu v německém Baumholderu, kde se nachází legendární Arena Panzerplatte, která tvoří součást itineráře Rallye Deutschland. V posledním říjnovém týdnu pokračoval vývoj vozu na asfaltu v Katalánsku, na silnicích Rallye de España.
























































































































Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar