Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Czech Women Talent DS3 R1 vyhrála Lucie Červenková

O vítězce projektu Czech Women Talent DS3 R1 je rozhodnuto. V Bělé pod Bezdězem v konkurenci osmi finalistek zvítězila Lucie Červenková. To jí zajišťuje účast na šesti soutěžích seriálu MČR ve sprintrally s vozem Citroën DS3 R1.

Czech Women Talent zorganizovala společnost Citroën ČR ve spolupráci s promotérem Citroën Racing Trophy CZ 2013 GEKON Racing a ženskou komisí Federace automobilového sportu AČR. Do projektu se přihlásilo celkem 32 zájemkyň ze všech koutů republiky.
Po dvou předkolech slalomu v sériovém Citroënu DS3 na letištích v Biskupicích u Zlína a Dlouhá Lhota nedaleko Příbrami postoupilo do finále 8 dívek. Na ně čekal soutěžní speciál Citroën DS3 R1 a testovací trať nedaleko Bělé pod Bezdězem.
Finálový program v mnohém připomínal průběh klasické soutěže. Dívky čekaly tři průjezdy trati pro přípravu rozpisu. Následně je se soutěžním vozem seznámil jezdec Tomáš Pletka. Ještě před závěrečnou jízdou si všechny finalistky vůz dvakrát vyzkoušely „na nečisto“ se spolujezdcem Tomášem Plachým.
„Už v obou předkolech nám vůbec nepřálo počasí a podobně to dopoledne vypadalo i v Bělé. Když jsme tam ráno přijeli, hustě pršelo a díky tomu by bylo finále ještě náročnější. Proto finalistky v úvodu začínaly na mokrých pneumatikách Pirelli. Postupně však nastala změna počasí, vykouklo slunce a trať začala pomalu osychat. Ve finále se už jelo na suché trati,“ vzpomíná Tomáš Pletka.
Finálovou jízdu všechny kandidátky absolvovaly za stejných podmínek a pomineme-li opakování jedné finálové jízdy (Karolína Příhodová, kvůli vysunutí pneumatik proti zkracování trati do dráhy vozu zřejmě po předchozím průjezdu) zcela bez komplikací. Časy byly změřeny, nyní bylo rozhodování na odborné komisi, která udělala definitivní tečku za tímto projektem.
Na základě shody šestičlenné komise byla vítězkou Czech Women Talent DS3 R1 vyhlášena Lucie Červenková, její náhradnicí je Silvie Hlavičková.
Lucie není v motoristickém sportu žádným nováčkem. Pravidelně se účastní automobilových slalomů v Česku i na Slovensku, podobné zázemí nachází i v rodině. Její strýc rovněž jezdí automobilový slalom a bratranec Michal po letech ve slalomu nyní přesedlal na rally.
„Akce byla dobře uspořádaná a v mém případě jsem byla se vším spokojena. Vynikající byla i atmosféra. Velkou oporou mi byla při finále moje rodina, která mě v Bělé doprovázela a podporovala. Velmi jsem byla spokojena i se spolujezdcem, dokázal poradit a sedla mi i déestrojka.
Pocity po vyhlášení byly skvělé, vůbec jsem to nečekala. Navíc, když jsem se dozvěděla, že jsem zajela v měřené jízdě až třetí čas. Celkově jsem si finále moc užila. Byla to pro mě úplně nová zkušenost,“ komentovala prvenství Lucie Červenková.
„Děkuji všem dívkám, které se do projektu zapojily a rovněž všem, kteří nám pomohli s přípravou. To zejména platí pro Šárku Regnerovou, Petru Mynářovou a Katku Trojanovou, které předaly dívkám profesionální rady. Průběh finále byl velmi zajímavý a to nejen nevyzpytatelným počasím. Věřím tomu, že jsme vybrali vítězku, která bude projekt Czech Women Talent DS3 R1 co nejlépe reprezentovat,“ uvedl promotér Tomáš Pletka. „Vzhledem k tomu, že Lucie musí absolvovat před prvním startem rallyškolu, očekávám, že se premiéra projektu posune až na Rallysprint Kopná. I touto změnou splníme plán startů na šesti závodech,“ uzavřel Pletka.




Technické parametry Citroënu DS3 R1B:

Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o objemu 1598 cm (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000/min. Točivý moment 165 Nm při 4200/min.
Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13x64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.
Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16", pneumatiky 200x60 R16.
Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar