Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën před prvním závodem WTCC

Do Mistrovství světa cestovních automobilů vstupuje poprvé Citroën, jenž se s třemi vozy představí hned v prvním závodě v Marakeši. A během pěti týdnů absolvuje hned čtyři závody, včetně Slovakiaringu ve dnech 10. a 11.května.

Okruhový C - Elysée WTCC se poprvé na veřejnosti představil vloni v červenci, aby potom prošel v Citroën Racing intenzivní vývojovou etapou za aktivní účasti čtveřice pilotů: Sébastien Loeb, Yvan Muller, José - María López a Ma Qinq Hua. Během posledních dní práce v technickém centru týmu ve Versailles ještě nabraly na obrátkách. Potěšilo, že při generálce na okruhu Magny-Cours se nevyskytly žádné závady.

Během testu se generální ředitel Citroën Racing, Yves Matton, ohlédl zpět na vše, co už jeho tým dosáhl:„Vstupovat do sezony, to je jedna věc, ale zahajovat vůbec první sezonu v disciplíně, která je pro nás nová, tak to je určitě něco mnohem zvláštnějšího. Všechno je pro nás nové: samozřejmě v prvé řadě auta, ale také vybavení, metody a předpisy, ale též závodní strategie. Opravdu každý člen Citroën Racing vydal obrovské množství energie a nadšení k tomu, abychom byli dobře připraveni právě teď. Určitě bychom přivítali několik dní navíc pro přípravu, ale startu v Marrákeši už se stejně nemůžeme dočkat. Vždyť tam vyvrcholí naše roční práce. Stojíme teď před nejdůležitější výzvou – zautomatizovat všechny činnosti tak, abychom pracovali efektivně a úspěšně při našem vystupování ve WTCC. Budeme stát tváří v tvář našim prvním ostrým časům a teprve pak uvidíme, jak si stojíme v porovnání s konkurencí.“


Velká výzva hned na prahu sezony

Od roku 2009 je Moulay El Hassan okruh využívaný pro sérii WTCC, tvoří jej široké bulváry předměstí Marrákeše. Na první pohled vypadá trať jako spíše rovná: skládá se totiž z převážně přímých sekcí, které jsou "rozbité" několika šikanami.
„Zdání ale mnohdy klame,“ říká Yvan Muller, který jako jediný z týmu na zdejším okruhu již startoval. „Ve skutečnosti se jedná o obtížný okruh. I proto, že to není stálý okruh, povrch je velice hladký už od startovního sektoru. Klíč k rychlému kolu leží v tom, jak se kdo vypořádá s pasážemi s možnými vibracemi. Musíte se přes ně dostat, nebo někdy přeskočit, ale vždy tak, abyste neskončili na bariéře. I když jsme to samozřejmě zkoušeli, budeme muset počkat až na samotnou dráhu, abychom měli jasnější představu o tom, co s tím dělat.“Čtyřnásobný světový šampion vidí v městském okruhu velkou výzvu. „Hned další týden jedeme závod na okruhu Paul Ricard. I kdyby šlo všechno hladce, stejně nebudou mít mechanici moc času na přípravu aut. Pokud ovšem dojde na nějaká poškození, pak to bude pro ně o to složitější. To na klidu nikomu rozhodně nepřidá.“

Séba a Pechito Křest ohněm

Premiéra čeká v Marrákeši na Sébastiena Loeba a José-Mária Lopéze.
„Obecně vzato, na městských okruzích se cítím dobře, například v Pau, Baku nebo v Monaku,“ říká Séb. „Ale neměl jsem čas, abych se dozvěděl víc o Marrákeši. Ale to nebude jediná novinka, se kterou se budu muset vyrovnat! Dokonce i po celé sezoně v GT mě ještě děsí starty. Bývá to velice ošidné, když se zkoušíte vyhnout ostatním a najít si místo v několika prvních zatáčkách. Jediná věc, ve které mám jistotu, je Citroën C-Elysée WTCC. Udělali jsme na něm spoustu dobré práce a za volantem se cítím velice dobře. Naším hlavním měřítkem úspěšného vývoje ale bude až porovnání s konkurencí.“


PROGRAM

WTCC auta zahájí svůj závodní víkend v pátek v 13.30 hod. půlhodinovým volným tréninkem. Další dvě tréninková kola jsou na programu v sobotu v 9 a 11.15 hodin jako příprava na kvalifikaci. Podobně jako ve formuli 1 pak čeká startovní pole kvalifikace, která se pojede natřikrát. Po počáteční dvacetiminutovce s označením Q1 se dvanáct nejrychlejších dostane do Q2. Ti pak budou mít deset minut na to, aby se dostali mezi pětici nejrychlejších a pokusili se vyhrát Q3. V poslední části kvalifikace pak má každý pilot k dispozici jedno kolo s letmým startem a šanci vybojovat nejlepší čas. Piloti, kteří se umístí v Q3, si do klasifikace mistrovství světa připíší 5, 4, 3, 2 a 1 bod.
Nedělní první závod na 14 kol odstartuje v 16.20. Po něm budou mít týmy jen 15 minut na přípravu či opravy jejich aut před druhým nedělním závodem. Ten začne v 17.25 hodin pro desítku nejlepších, kteří se ovšem na startovní rošt zařadí v obráceném pořadí. V každém ze závodů se bude podle pravidel FIA bodovat Top Ten.

Startovní listina čítá 22 jmen a kromě Citroënu je druhým továrním týmem Honda (Tarquni, Monteiro), který zřejmě svede s Francouzi souboj o prvenství. Neznámou je ruská Lada, která angažovala špičkové jezdce Johna Thompsona a Roba Huffa. Ze známých jezdců se objeví například René Münnich, jenž je častým hostem na autodromu v Sosnové při Setkání mistrů. Je přihlášen s Chevroletem, stejně jako například Tom Coronel nebo Gianni Morbidelli. Českou republiku zastupuje Petr Fulín na voze SEAT Leon.



Citroen 9.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar