Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Trophy - JanČerný má titul ve dvoukolkách

Vítězstvím příbramské dvojice Jan Černý – Pavel Kohout v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou skončila Barum Czech rally, pátý podnik Citroën Racing Trophy CZ. Už jistí čeští šampioni ve dvoukolkách inkasovali finanční prémii 4 000 €, Egon Smékal za třetí místo 1 500 €.

Vítězství Jana Černého s Pavlem Kohoutem se nerodilo tak hladce, jak na předchozích závodech. Do soutěže vstoupili rychle zahraniční jezdci, oříškem byl ve třídě 5 v úvodu i Josef Peták. Černý ale zajel parádně oba průjezdy Pindulou, dařilo se mu i ve zrádném závěru druhého dne soutěže, kde posádky pozlobila kromě deště i hustá mlha. Do druhé etapy vyrážel v čele třídy 5 a z druhého místa ve dvoukolkách. Po RZ 11 se Černý dostal poprvé v závodě do čela a vedení už nepustil. Poté byla soutěž po tragické havárii v RZ13 předčasně ukončena.
„V úvodu závodu jsme trochu laborovali s nastavením, ale postupně jsme dokázali zrychlit. Souboj s Consanim o prvenství mezi dvoukolkami nás udržoval v koncentraci. V průběhu soboty jsme ukrajovali z jeho náskoku, podobný průběh měl i úvodní nedělní test. Francouz ale po RZ 10 odstoupil, čímž se nám otevřela cesta k jasnému vítězství mezi dvoukolkami. Oslavy však zkalila smutná událost v RZ 13. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým zemřelého fanouška. Přejeme hodně sil Vencovi Kopáčkovi,“ okomentoval průběh závodu navigátor Jana Černého Pavel Kohout.
Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou dovedli Citroën DS3 R3T k nejrychlejšímu času na úvodní městské zkoušce, v dalším průběhu závodu nadále okupovali čelní příčky hodnocení dvoukolek. Výsledkem byla konečná třetí příčka mezi dvoukolkami i v hodnocení třídy 5.
„S výsledkem jsem spokojen. Na domácích tratích jsme konečně protrhli letošní smůlu a soutěž bez problémů dokončili. Barumka byla tradičně nesmírně těžká a letos ji ztížily i nevyzpytatelné podmínky. Za této situace jsme se snažili volit pneumatiky spíše s ohledem na jistotu, což nebylo vždy nejrychlejší. Ale v konečném důsledku se nám tato strategie vyplatila," pronesl Egon Smékal.
Náročný závod pokořily i další dva speciály Citroën DS3 R3T Francesca Parliho a Antonína Matyse. Polák Kornicki vyletěl z trati a kvůli poškozenému řízení svůj vůz za cílem odstavil.
Ve třídě 6 se jezdcům s Citroëny nevedlo. O finanční prémii bojoval až do jedenáctého testu Marcel Svačina, ale v jeho závěru skončil po nedobrzdění do retardéru na střeše a soutěž pro něj skončila.
Technika zastavila i zahraniční účastníky Poláka Janczaka a Bulharku Stratievu. Jedinou „cé-dvojku“ v rámci CRT CZ dovedl do cíle Bulhar Tihomir Stratiev.
Čtvrtým místem však napravili ve třídě 6 čest francouzské značky Poláci Gryc – Kusnierz, jenž startovali mimo klasifikaci CRT CZ, neboť svého tradičního „MAXe“ nechali odpočívat před víkendovou Rally Košice na Slovensku.
„Barumka byla velmi těžkým závodem. Jeli jsme s jedním z nejslabších vozů třídy 6, proto je náš výsledek velmi kvalitní a zlínský start byl dobrou přípravou na další podnik polského šampionátu,“ komentoval výsledek Tomasz Gryc.



JL, 7.9.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar